Nog goeie tips voor "de golf van Bangkok" ??

Deze zomer willen we (Twee volwassenen en twee kinderen) langzaam langs de oostkust van de golf van Bangkok afzakken via Chaam, Hua Hin, Prachuap Khiri Kan en Chumphon. Inmiddels hebben we al wel een en ander op het oog maar aangezien op dit forum heel veel goede info als reactie komt, kan het geen kwaad om hier nog eens te vragen of er dingen zijn waarvan jullie zeggen dat ik dat “echt niet moet missen als je er toch bent”

alle info is welkom dus ik hoor het graag.

Sorrry, maar wat is er toch zo leuk aan de Golf van Thailand.
Ik heb er overal rondgekeken, maar vind alle plaatsen minder dan de Andamankust.
Niet voor niets gaan er internationale vluchten naar Phuket en Krabi.
De Andaman kust heeft veel meer te bieden dan de golf.
Via bus, trein of vliegtuig kun je er vrij goedkoop komen. In volgorde ongeveer 12,25 en 40 euro per persoon, Kinderen krijgen korting afhankelijk van leeftijd en lengte _(SOMS GRATIS)
Voor wie nog nooit in Thailand geweest is.
, Is de golf ,zoals Chaam geweldig, maar hier liggen alleen massatoerisme hotels, die vaak beheerd worden door de reisorganisaties. Op zich niets mis mee, prima hotels, maar er is zoveel meer in Thailand te ontdekken. Zoek die plekken, je wilt toch ook wel eens alleen op een strand staan. Nu kan het nog, over een jaar of 10?, waarschijnlijk niet meer.
Ik ben vandaag nog op een eilandje geweest met vrouw en kinderen, helemaal alleen, SUPERDAG

Directe tips: Prachuap Kirikan: Bankrut Beach: Baankaloow beach resort. Prijs: 1800 thb incl. ontbijtbuffet. Perfect eten en een zwembad dat geschikt is voor (jonge) kinderen.
Ga je hier naar toe , doe dan hond Jessee de groeten, Half mei kom ik ook weer.
Chumphon: Chumphon cabana (helemaal rechts van de beachroad) Ook ong. 1800 THB
met zwembad(diep). Zij hebben goede trips voor een redelijke prijs. Winnaar van een award voor beste resort Qua eco. Thung Wua Lang Beach.
Zoals gezegd lekkerre rustige plaatsen, maar minder mooi dan de Andaman kust.
Ik stop er iedere keer wanneer ik naar Bangkok rijdt (leuke hond , die Jessee)

Ben het niet helemaal met Andre eens, want persoonlijk vind ik de badplaatsen aan de Golf van Thailand leuk en zeker niet minder als de Andaman kust. Ook aan de Golf zijn nog voldoende badplaatsen die nog niet ontdekt zijn door het massatoerisme zoals bijvoorbeeld Prachuap Khiri Khan en Pranburi. Ook hier zijn nog voldoende strandjes te vinden die je vrijwel helemaal voor jezelf hebt zonder busladingen toeristen.
Aan de Andaman kust heb je ook de overvolle megatoeristische stranden zoals bijvoorbeeld Patong op Phuket (met ook de massatoerisme hotels) en ook Phi Phi is erg toeristisch.
Krabi (Ao Nang) kan in het hoogseizoen ook een gekkenhuis zijn…

Klopt idd dat er geen internationale vluchten gaan naar bijv Samui, maar dat komt omdat Bangkok Air daar voorheen een monopolie had en dat er dus geen andere maatschappijen op mochten vliegen, hoe graag ze dit ook zouden willen. Zo iets speelt niet aan de Andaman kust.
Tegenwoordig mag ook Thai Airways een beperkt aantal vluchten uitvoeren tussen Bangkok en Samui dus wie weet is het een kwestie van tijd voordat ook de eerste internationale vluchten op Samui landen.

Wij hebben beide gedaan en vinden dat beide kanten zijn eigen charmes heeft.
Wij gaan eind mei begin juni weer terug naar de golf een paar onbekende plaatsjes bezoeken.
Waarom de golf, simpel rond die tijd is het weer er beter dan aan de andaman kust.
Vergelijk hier de hoeveelheden regen maar eens van bv krabi en hua hin http://www.tmd.go.th/en/ spreekt voor zich denk ik.

mvg
Harry

Jullie zijn bij ons ook welkom. www.thailand-room-by-the-beach.com Wij zitten in het vissers dorpje Baan Amper 12 km van Jomtien en Pattaya met de bus uit bangkok station Ekamai bus naar Sattahip neemen berijkbaar voor 130 baht bijna voor de duur. Wij woonen hier Bel als jullie in Thailand zijn 08 69849700 Lela

@ Andre: De Andamankust heb ik in ongeveer dezelfde periode ( mei/juni) in 2002 bezocht. Toen ook al met kinderen. Hoewel de kust en omgeving wel mooi waren, viel zwemmen niet mee. De golven waren te hoog. Daarom willen we nu de andere kant aan de golf van Thailand gaan reizen. Volgens diverse fora heb ik begrepen dat in die periode de zwem mogelijkheden een stuk beter zijn, Vandaar. Je tips voor locaties ga ik zeker verder bekijken! Thanks.

@ Harry: welke plaatsjes heb jij op het oog? eventueel kan ik daar ook wat mee.

@ Lela: de website die je doorgeeft www.thailand-room-by-the-beach.com bestaat niet volgens Firefox en Explorer… tiepvautju ??

Volgens mij is dit de juiste link:

http://thailand-rooms-by-the-beach.com/

[quote=mcfly1971;278112@ Harry: welke plaatsjes heb jij op het oog? eventueel kan ik daar ook wat mee.
[/quote]

Wij gaan eerst 2 weken noordwaarts en dan naar de golf.
20 km ten zuiden van Pranburi vind je dit http://www.longbeach-thailand.com/index.html (zie www.zoover.nl ) ligt juist naast nationaal park Khao Sam Roi Yot National Park waar je wel een dag of drie mee bezig bent en iets verder het Kui Buri National Park waar er nog olifanten in het wild zitten, op dagtripafstand van Hua Hin en Prachuap Khiri Khan en aan een mooi strand in dolphin bay waar er naar verluid veel dolfijnen zitten en er 2 apen eilandjes zijn op kajakafstand.
Verder gaan we naar Baan Krut http://www.thailandbeach.com/accommodation.htm , rustig plaatjse geen toeristen (is geen echte jeugdherberg en heeft 2 zwembaden)en naar http://www.cabana.co.th/ goed om te snorkelen, ook weinig toeristen.
Het eerste en het laatste kan je aan verminderde prijs krijgen bij http://www.greenwoodtravel.nl/

mvg
Harry

Wellicht dat dit resort ook nog een idee is (schijnt ook zeer geschikt te zijn voor families met kinderen):

http://www.dolphinbayresort.com/default.asp?Lang=EN

Ja schijnt ook goed te zijn maar longbeach is kleiner en de eigenaar komt ons halen in pranburi, en wij zijn al wat “ouder” :smile:

groetjes
Harry

Ik ga zelf ook ff kijken naar Long Beach…zag er wel leuk uit op de website…
Wie weet komen we elkaar daar nog tegen…ik zit van 6 juni t/m 11 juni in die contreien…

Wij vertrekken normaal op 3 juni op Long Beach … normaal nog een beetje verder zuidwaarts maar dat staat nog niet vast , kan ook Ranong worden ben ik nog even aan het uitzoeken.

groetjes
Harry

Harry, bedankt voor de tip van Long Beach Inn !!! Ben ook ff gaan kijken op hun website en vond het er gezelliger uit zien dan Dolphin Bay (ligt naast elkaar volgens mij).
Heb dus bij Long Beach een aanvraag gedaan en vandaag bevestiging gekregen dat het akkoord is van 6 juni t/m 11 juni. Ben erg benieuwd !

Hallo Dave, ligt inderdaad naast elkaar en ziet er inderdaad gezelliger uit plus ze hebben ook fietsen, ik kan ze daar dus al waarschuwen dat je op komst bent…:teeth:
Ik kan wel in de buurt, ook niet in Pranburi een ATM machine vinden, vraag jij het eens aan het Long Beach , bij mij blijft hun antwoord al eens in de spamfilter van telenet zitten.

mvg
Harry

Heb Long Beach een mailtje gestuurd met de vraag of er ATM in de omgeving te vinden is. Zodra ik antwoord heb, laat ik het weten !

Ok, dat is prima.

groetjes
Harry

Ps : corespondeer jij eigenlijk in het nederlands met Longbeach ?

Hallo Dave,

Ik heb 5 atm’s gevonden in pranburi via Mastercard USA | A Global Payment Technology Solutions Company mijn fout was dat ik zocht op pranburi ipv pran buri van elkaar geschreven, dus we zullen daar wel aan de nodige bahtjes geraken :smile:

groetjes

Ik correspondeer gewoon in het Nederlands, kreeg n.a.v. reservering via hun website ook e-mail terug in het Nederlands…

Oops het is inderdaad www.Thailand-rooms-by-the-beach.com of www.somphong.info
Sorry.