Je luchtige kleding en slaap shirts. Die laatste was ik bijna vergeten. En vergeet je papieren niet. Al ingecheckt?
Ja, inloggen gelukt, kleding ook.
Ben benieuwd of ik vannacht nog ineens een ingeving krijg.
Zie je morgen:vak01:
Hier hetzelfde
We hebben gate D02. Net opgezocht
Helaas is het niet gelukt. Je hebt me, ondanks de foto, niet kunnen vinden. Ik wist niet hoe jij er uit ziet en zelfs niet in welk gezelschap je was, , dus ik kon niet naar je uitkijken
We zaten om p de Serenade
Hallo, wij gaan 24 Januari, ik was benieuwd welke schip jullie hebben gehad en hoe dat is bevallen?
Is er verschil tussen de 4 en5 sterren schip?
Hebben jullie dezelfde excursies gehad?
Vertel…
Groet Jacqueline
Wij zaten op de de boot The New Seranade en de 4 en 5 sterren zaten allemaal op de zelfde boot. Het verschil? De plek van de hut. Maar ik heb wel veel luxere boten zien rond varen.
Wij hebben bijna alle excursies gedaan. De standaard en de de extra’s. Toen wij gingen was dat excursie pakket behoorlijk in de aanbieding. Daardoor konden we meer doen dan gepland.
Foor een aantal foto’s klik hier:
https://skydrive.live.com/?cid=FB20D267E9D24C21&id=FB20D267E9D24C21!201&sc=photos
Onze gids heette Ahemd en kwam uit Alexandrië
Veel plezier
Wat een mooie foto’s
Dus de 4 en 5 sterren gewoon op hetzelfde schip, the New Seranada is dat van een Engelse maatschappij?
Groet Jacqueline
Dat weet en denk ik niet. Zo ver ik weet varen daar alleen maar Egyptische boten. Dat de verschillende klasse worden samen gevoegd, komt door de hoeveelheid gasten. Als er meer zijn, worden ze waarschijnlijk weer over verschillende boten verdeeld.
Nou Fraai,
Je moet immers extra betalen voor 5 sterren.
Hoe was het eten aan boord? ik zag dat je kunt kiezen uit volpension en all inclusive scheelt maar 100 euro, wat hebben jullie gedaan?
De excursies zijn die echt heel vroeg in de ochtend of in de loop van de avond, ik heb nogmaals de foto’s bekeken en kan niet wachten tot we gaan.
Groet Jacqueline
De mensen die 5 sterren betaald hadden, kregen de betere hutten. Verder van de machine kamer, hoger in de boot.
Doordat iemand die voor 5 betaald had, liever wat lager zat, hebben we geruild en hadden wij een prima hut. Ons raam kon nu open en die van onze oorspronkelijke hut, niet. Dus er is echt wel veel verschil.
Het eten was goed. WIj hadden geen keuze tussen vol pensioen en all inclusief. Heb je die keuze wel, zou ik het zeker overwegen. De drankjes zijn duur aan boord.
Het eten was verder goed. Een buffet en op de boot waar wij op zaten werd er ZEER hygiënisch gewerkt. Zo werd al het eten twee keer met fles water gewassen. Er ie dan ook niemand echt ziek geweest. Hooguit door
De excursies zijn s’morgens bij tijds of laat in de middag. Niet in de avond, omdat het er vroeg en erg snel donker is. Er is bijna geen schemering. Alleen de 1e dag was de excursie wat vroeger. 15.00 uur. Dit kwam doordat de brieffing pas om 11.30 werd gehouden. Waarom dat zo laat was, heb ik niet uit kunnen vinden.
Het was voor mij/ons een droomreis. Eindelijk het land waarvoor ik al vanaf de lagere school belangstelling voor heb. Ik zou zo weer terug gaan om nog eens alles langs te gaan, maar dan wel anders.
Later in het jaar en iets individueler. Deze reis was prachtig voor een kennismaking. Maar er is nog zo veel meer. Maar eerst de hele regio rustiger, meer geld en goede gezondheid. Helaas ontbreekt het aan alle drie momenteel.
Oke,
Ik vroeg me al af waar het verschil in sterren zat, we willen eigenlijk eind januari
maar op het moment is het inderdaad erg onrustig, ik wacht nog wel even een paar weken met boeken.
Beterschap dan maar,hoop dat het niets ernstig is.
Tja en aan het geld kan ik niks veranderen.:dag:
groet Jacqueline