Nijlcruise MS Coral I

Hallo!

Ik sta op het punt om een Nijlcruise te boeken bij Kras op het schip de MS Coral I.
Een aantal dingen zijn er echter niet duidelijk.
Zoals:

• Zijn er aan boord van het schip flessen mineraalwater te koop en zo ja, hoeveel kosten die?
  • Hoe is het geregeld met de excursies? Bijvoorbeeld: waar verzamelen, hoe laat, wordt het aan boord allemaal duidelijk aangegeven?

Ik herinner me dat ik nog een vraag had die ik even vergeten ben, wellicht kom ik daar later nog op :wink:

Is er iemand die eerder een cruise heeft gemaakt op dit schip en mij een beetje kan helpen met deze onduidelijkheden? Het wordt voor mij de eerste vakantie alleen, ben dus behoorlijk zenuwachtig en ik wil daarom wel dat ik weet waar ik aan toe ben voordat ik aan de reis begin.

En zijn er toevallig meer mensen die op 19 of 26 augustus met deze reis mee gaan?

Gr,
Myriam

Hai Myriam,

Spannend dat je misschien een Nijlcruise gaat maken. De Coral I is een middelgrote boot met 75 hutten en op de volgende sites kun je reviews over deze boot lezen:
http://www.zoover.nl/simply-egyptcoral-i/cruiseschip
http://www.reiservaringen.com/beoordelingen/nijlcruises-coral-i-1.aspx

Flessen water zijn zeker op de boot te koop, de prijs is altijd wel iets hoger dan wanneer je ze aan wal in een supermarktje koopt (waarschijnlijk rond de 10 LE aan boord en 4 à 5 LE in de supermarkt).

De excursietijden enz. worden doorgegeven door de gids die de hele reis met jouw groep meegaat en anders kun je het ook bij de receptie van de boot vragen. Welke excursies in de reis zijn inbegrepen hoor je van de reisorganisatie/Kras en vaak kun je dan ter plekke nog een aantal andere excursies bijboeken.

Ik wens je alvast een mooie reis!

Vriendelijke groet uit Luxor,
Miriam Kok

1 like

Hoi!

Heel erg bedankt voor je antwoord! Inmiddels herinner ik ook mijn derde vraag weer.
Weet jij of er in de hutten op de boot stopcontacten zijn, en zoja, zijn die hetzelfde als in Nederland en moet ik zo’n aangepaste stekkerdoos kopen? (I.v.m. opladen telefoon).

Gr,
Myriam

Hai Myriam,

Graag gedaan!

Je hebt je eigen stopcontacten in de hut en die zijn in Egypte hetzelfde als in NL dus je hoeft daarvoor niets mee te nemen.

Groet uit Luxor,
Miriam

Hoe was de reis? Hoe groot zijn de hutten?, is er een minibar waar de dranken ook echt koud in worden?
Hoe is de airco? Goed geslapen 's nachts?
Ik kan nauwelijks foto’s vinden. Heeft U die?
Iedere info erg welkom.
Bedankt.
Ton

Sorry, even voor de duidelijk, ik bedoel die vragen natuurlijk aan Miriam.
En hoe heet is 40 graden in Egypte? Goed uit te houden? Ik zweet hier al bij 25, maar daar schijnt het droge hitte te zijn? En zijn de excursies goed geregeld?
Zit het zwembad stampvol zodat het er niet echt leuk is? En vooral: doet de airco in de hut het de hele dag goed of alleen 's nachts?
Groetjes,
Ton

Hai Ton,

Ik dacht inderdaad al: ik denk niet dat Myriam al terug is J.

Helaas ken ik deze boot niet persoonlijk, er liggen er hier zo’n 300 geloof ik, maar wat ik wel kan vertellen is dat de reviews op Zoover.nl enz. realistisch zijn.

Wat betreft de warmte merk ik dat het “lome” gevoel dat ik in NL had met boven de 30 graden, vergelijkbaar is met een temperatuur in Egypte van boven de 42 à 43 graden. Ik bedoel dan “aan land” want op het water/tijdens de cruise kun je er gevoelsmatig denk ik nog wat graadjes bij hebben vanwege de wind en de koelte van het water. Ja, en verder is het natuurlijk heel persoonlijk. In de periode dat ik zelf nog reizen begeleidde merkte ik vaak dat de gasten die hoogzomer kwamen er beter tegen konden dan de mensen die bijvoorbeeld in mei kwamen. Het leek wel alsof de zomergasten zich op ’t ergste hadden voorbereid en het dan beter volhielden doordat ze zich “psychologisch” beter hadden voorbereid.

De airconditioning op de boten werkt meestal goed en ik denk niet dat je daar echt problemen mee hoeft te verwachten. Ook de minibars zijn prima en zo niet, gewoon een andere vragen (de service aan boord is over het algemeen goed).

Over de drukte valt niet veel te zeggen want dat hangt helemaal af van het aantal boekingen die de verschillende organisaties maken. Soms zit je op een half leeg schip en soms zit hij inderdaad vol ……

Afhankelijk bij wie je de reis regelt kun je een klein of groot excursiepakket bijboeken maar meestal is dat niet verplicht. Als Kingfisher Tours kunnen wij privé excursies door heel Egypte voor je regelen en we hebben de ervaring dat die bijna even duur zijn als een groepsexcursie via de NL’se reisorganisatie. Een privé excursie betekent dat je eigen airco vervoer met chauffeur hebt en een privé gids (ook Nederlandstalig) en je wordt dus niet bij andere deelnemers ingedeeld.

Als je me op [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com een mailtje stuurt met hoeveel personen jullie zijn sturen we je graag vrijblijvend een overzicht van onze excursies. Op http://www.kingfishertours.com/index.php?tekst=excursies vind je per bestemming een prijs per persoon in een groep van 4 en als je met meer of minder personen bent passen we de prijs aan de groepsgrootte aan.

Ik wens je veel plezier met het uitkiezen van een reis en misschien tot horens.

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Reuze bedankt, Miriam, heel leuk om meteen antwoord te hebben.
Ik bedoel eigenijk de KRAS-reis, die voor 1 persoon op 26 augustus (met Arkefly in Star class) maar zo’n 688 Euro kost, all-in, maar excl. de excursies. Ik denk niet dat julllie iets dergelijks kunnen bieden voor die prijs, maar toch bedankt natuurlijk.

Ton van der Velden

Miriam: Ik ben wat langzaam van begrip. Ik begrijp nu dat je het alleen over de excursies hebt. Maar op zo’n schip is het een heel pakket of niks en zou ik iemand moeten vinden om zo’n privé-excursie samen mee te doen en die dan ook allemaal via julie regelen (kan dat?).
Nog wat praktische vragen: is er op Luxor luchthaven een geldautomaat waar ik kan pinnen en is daar later dan nog ergens een kans voor? Zijn er in Luxor geldautomaten? En in Aswan? Of moet ik maar geld wisselen in hotels? Of op het schip?

Bedankt!
Ton

Hai Ton,

Haha, we zitten gelijk te posten :dag:.

De prijzen voor de privé excursies heb ik net naar je emailadres gestuurd en vooral onze “wat lokaler getinte” excursies zitten bijna zeker niet in het pakket van KRAS of een andere NL’se aanbieder.

Egypte is sinds een paar jaar echt ruim voorzien van pinautomaten en behalve op het vliegveld en in Luxor en Aswan zelf vind je er zeer waarschijnlijk ook één op de boot. Ook wisselen van euro-papiergeld is geen probleem, noch in de stad noch op de boot.

Nog veel plezier met je keus en een fijne dag!

Groet uit Luxor,
Miriam

hallo!

even een vraagje! heb je inmiddels de nijlcruise al geboekt? en wanneer vertrek je?
ik reis dit jaar ook alleen en heb geboekt bij egypte.nl en vertrek op 13 augustus.
idd het is best wel spannend om alleen te reizen, ben dan ook erg benieuwd of we niet toevallig op dezelfde boot zitten.

alvast een hele fijne vakantie!
groetjes isabel

Hallo!

Ik ben gisteren teruggekomen van mijn vakantie in Egypte, en ik wil Miriam erg bedanken voor de informatie!
Ik heb een super vakantie gehad. Ik zat niet op de MS Coral I, maar op de MS Adonis. De boot was heel groot. Water aan boord kostte 12LE, in de supermarkten in Luxor, Aswan en Kom Ombo 5 LE. Op de markt kreeg ik 2 flessen water voor 5 LE.

@Ton, op de luchthaven van Luxor is een geldautomaat en in Luxor en Aswan zijn overal wel geldautomaten te vinden. Dat is geen enkel probleem.
Het zwembad was op onze boot niet erg druk. Soms zelfs helemaal leeg. Dat kwam vooral doordat we nu in het laagseizoen zaten dus het was nergens erg druk.
Ik weet niet of je al een reis naar Egypte had geboekt, maar zoniet en mocht je dat nog willen doen, dan raad ik je aan dat in juli of augustus te doen. Het is dan wel erg heet, maar met veel water drinken, een pet dragen en goed insmeren met zonnebrandcrème is het prima uit te houden. Het voordeel van midden in de zomer reizen is dat er bij de tempels etc. geen lange rijen staan en dat je bij de sluis van Esna ook niet lang hoeft te wachten. Ook hoef je in de zomer niet over 12 schepen heen voor je bij je eigen schip ben :wink:
Dat schijnt in de winter allemaal heel anders te zijn.

Gr,
Myriam

En nogmaals @Ton, mocht je een keer geen pinautomaat tegenkomen en dus niet kunnen pinnen, op veel plekken worden ook euro’s geaccepteerd. Hoewel het wel beter is om in Egyptische ponden te betalen want ik heb gemerkt dat ze in euro’s vaak een hogere prijs vragen.

Hallo,
Ik sta ook op het punt een nijlcruise te boeken, maar ik ben een beetje claustrofobisch, dus ik wil wel een hut met een raam.
Ik kom er alleen niet achter of je dat altijd aan boord hebt.
Als ik maar wat buitenlucht kan zien.

Kan iemand mij dat vertellen?

Hai Tjalle,

Wees gerust, ik heb nog nooit een gasten cabine op een cruiseboot gezien die geen raam had. Ik wens je nog veel relaxte voorpret van de eventuele reis.

Miriam Kok

1 like

@Tjalle,
Op de boot waar ik zat had elke hut een groot raam (de hele achterwand van de kamer), en voor zover ik naar de andere boten kon kijken als we stil lagen, hadden die ook allemaal een raam bij elke hut.

1 like