Hurghada: excursie naar Luxor via NL/EG Kingfisher Tours gevestigd in Luxor

Een stukje voorgeschiedenis:
Als erkende Egyptische reisagent gevestigd in Luxor zitten er sinds onze oprichting in 2001 een aantal haken en ogen aan een privé busexcursie vanuit Hurghada naar Luxor. De Egyptische overheid heeft sinds lange tijd allerlei restricties ingevoerd waardoor je dit alleen via je eigen touroperator of hotel mag boeken en dus niet bij een ‘tweede’ touroperator zoals wij. Alleen als mensen zelf het internationale vliegticket én het hotel hebben geregeld en er dus nog geen touroperator aan de reis is verbonden krijgen we een permissie van de toeristenpolitie om gasten met een privé airco bus voor een dagexcursie in Hurghada te komen ophalen.

Wij wonen zelf met ons gezin in Luxor en dat wij “ons” Luxor niet aan mensen uit Hurghada konden laten zien hebben wij altijd heel erg jammer gevonden. De oplossing die wij hier inmiddels op hebben gevonden is om de gasten de middag ervoor van Hurghada naar Luxor te brengen en in een goed hotel (mét zwembad) te laten overnachten.

Deze 2 daagse formule kost maar één overnachting à ongeveer € 19 per persoon extra en dan heb je – in tegenstelling tot een dagexcursie - ook gelijk de mogelijkheid om een ballonvaart te maken over de Westbank. Deze ballonvaart is alleen met zonsopkomst en een absolute aanrader als je dit ooit een keer hebt willen doen.

Het programma ziet er dan als volgt uit:
Dag 1
14.00 uur met privé airco vervoer van Hurghada naar Luxor.
18.00 uur verwachte aankomst in Luxor, mogelijkheid om op eigen gelegenheid ergens te diner (we geven graag advies!).
Overnachting (inclusief ontbijt) in een hotel naar keus.

Dag 2
4.30 uur *optionele *ballonvaart over de Westbank (3 uur excursie waarvan 40 minuten in de lucht), aansluitend ontbijt in het hotel.
± 8.00 uur excursie naar de Vallei der Koningen (inclusief het graf van Toetanchamon), de tempel van Hatsjepsut en eventueel een 3e bezienswaardigheid op de Westbank met privé bus en privé – indien beschikbaar Nederlandstalige - gids, inclusief lunch (exclusief drankjes).
14.00 uur excursie naar de tempel van Karnak met privé vervoer en privé gids.
± 16.00 uur uiterlijk vertrek met airco privé vervoer naar Hurghada.
± 20.00 uur aankomst in het hotel in Hurghada.

Onze prijzen zijn afhankelijk van het aantal personen in de familie/groep en kinderen tot 12 jaar krijgen korting. Dus extra aantrekkelijk voor gezinnen met kinderen!

Voordelen van deze tweedaagse excursie:

  • veiligheid: je hoeft niet middenin de nacht je bed uit om half in het donker van Hurghada naar Luxor te reizen/“razen” (minimaal 4 uur rijden one way).
  • Nederlandstalige gidsen zijn beschikbaar.
  • meer sfeerproeven van Luxor omdat er de 1e avond extra tijd is om rond te kijken.
  • de mogelijkheid van een ballonvaart over de Westbank, één van de meest historische plekken ter wereld.

We hopen dat deze informatie jullie enthousiast maakt en als er vragen zijn horen we het graag.

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Kingfisher Tours voor individuele rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!
Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: [FONT=Times New Roman]http://www.facebook.com/KingfisherToursEgypt[/FONT]

Hallo Miriam,

Klinkt leuk, wat is de prijs voor 1 persoon?

zou makkelijker zijn als er een prijs bij stond niet dan…

Hi Muchacha,

Ik heb je een PB gestuurd.

:dag:Gr. Miriam

Hi Ron,

De prijzen zijn bij ons afhankelijk van de groepsgrootte en of er kinderen < 12 jaar bij zijn. Hoe groter de privé groep hoe lager de prijs per persoon, dus extra voordelig voor gezinnen met kinderen.

Op onze website www.kingfishertours.com staan van alle excursies de prijzen vermeld in een privé groep van 4 personen.

Als je via [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com aan ons doorgeeft met hoeveel volwassenen en kinderen je een excursie wilt doen dan sturen we binnen 48 uur - geheel vrijblijvend - een offerte.

Fijne dag!

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

vr 21 okt 2011, 05:30 | lees voor
Ballonvaart wordt nachtmerrie

door Frank Kromer
AMSTERDAM - Een droomcruise veranderde voor twee Nederlandse gezinnen in een nachtmerrie toen de luchtballon waarin zij zaten in de Nijl stortte.
Twee van hen raakten lichtgewond.
„Het leek mij een perfecte afsluiting van een heerlijke cruise met mijn vrouw en dochter. Aangezien veel toeristen zo’n ballonvaart boeken, leek het ons veilig”, vertelde de aangeslagen Victor Bol, die zijn tranen moeilijk kon bedwingen.
Zonsopkomst
Het ongeval gebeurde op woensdagochtend in de buurt van Luxor in Egypte. Als afsluiter van de cruise over de Nijl wilde de familie Bol vanuit de lucht een zonsopkomst meemaken. Samen met een bevriende familie uit Haarlem boekten zij daarom via organisator van de cruise, Corendon, een ballonvlucht bij het Egyptische Sky Cruise.
Bol: „Ik moet zeggen het uitzicht was inderdaad prachtig. Maar bij de daling ging het fout. De piloot had veel te veel gas verbruikt bij het stijgen, waardoor de ballon te weinig had voor een normale landing. Met een noodvaart gingen we op het water af. We maakten een doodsmak en de rieten bak kieperde om. Ongeveer tien mensen raakten te water. Door de kracht van de ballon werden wij dertig meter door het water gesleurd, alvorens wij tegen het cruiseschip aanbeukten. De ballon trok ons weer omhoog en sleepte ons over het dek. Daarna landde de ballon iets verder met een klap op de grond.”
Reisorganisatie Corendon liet gisteren weten geschrokken te zijn: „Wij vinden dit verschrikkelijk. We hebben de familie opgevangen en de gemaakte kosten vergoed. Onze lokale agent heeft ook meteen de ballonvaart uit het assortiment gehaald”, aldus een woordvoerder.

http://www.telegraaf.nl/s/10763424

@ Ron, er is toch geen relatie tussen de ballonvaart en het Kingfisher? Het is nu alsof je hen de schuld geeft!

wie zeg dat ik hun de schuld geef?

Hai Jenny,

Ik hoop alles goed met je en fijn dat je weer bijna naar Egypte gaat om te duiken. Het is echt heerlijk weer en gelukkig is het zicht ónder water ook wat beter dan tijdens het duiken in NL.

Volgens mij heeft Ron het artikel over de onfortuinlijke landing van de ballon niet “persoonlijk bedoeld” in deze post van Kingfisher Tours geplaatst. Hij had namelijk een offerte voor deze excursie bij ons opgevraagd en overwoog om de ballonvaart bij te boeken toen dit net gebeurde. Net als hij zijn we er allemaal van geschrokken en gelukkig is het goed afgelopen en zijn er geen gewonden gevallen.

Het geeft aan dat dit soort excursies zeker niet zonder risico’s zijn ook al worden alle ballonmaatschappijen in Luxor regelmatig op de internationale veiligheidseisen gecontroleerd en hebben ze een verplichte aansprakelijkheidsverzekering.

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com

Hoi Miriam,

Het is goed dat mensen gewaarschuwd worden, maar om tot twee keer toe dit bericht in een draadje van jullie te posten is denk ik niet de juiste manier om reizigers te bereiken. Een niruw topic zou handiger zijn, vandaar m’n berichtje. Gelukkig is een moderator zo vriendelijk geweest om de scheldtirade die ik naar m’n hoofd gegooid kreeg te verwijderen… Niet echt netjes van Ron!

Ik ga inderdaad met kerst duiken, en daarna na de Witte Woestijn. Ben zal binnenkort contact met jullie hierover opnemen. Ben jij of Bakr rond die tijd in Cairo?

Groet

Da’s toevallig dat je net online zit :slight_smile:

Leuk dat Ben en jij ook naar de Westelijke woesijn willen gaan. Bakr en ik zitten met Kerst waarschijnlijk beiden in Luxor/het zuiden en onze vertegenwoordiger in Cairo, Mohamed hamed bemand met andere collega’s Cairo en het noorden.

Mail me anders even dan kunnen we even overleggen waar jullie onze organisatie bij nodig hebben.

Fijne dag!

Zonnige groet, ook van Bakr en de kids,
Miriam

snap niet waar jij je eigen mee bemoeid jenny ik boek bij miriam een twee daagse reisje met 4 man en post dat bericht over die ballonvaard wat is daar mee !!! en dat jij gelijk zegt tegen mij dat zei er niks aan kunnen doen dat weet ik zelf ook wel he dat hoeft niemand en speciaal jij mij niet vertellen!!!

Jammer dat ik je dan mis loop. Misschien een volgende keer weer!

@ Ron, ik heb hierboven reeds toegelicht waarom ik reageer. Jammer dat je dat als bemoeizucht ziet. Veel plezier in Egypte, aan de toon van je berichten te zien ben je toe aan vakantie. :vak02::kus:

je kan er ook heen komen hoor ik ben er 2 weken dus en in februari ben ik er weer zo een keer of 6 per jaar

Ik moet wachten tot de kerst :slight_smile:

Ook in de kerstperiode kunnen we deze excursie voor de op onze website, www.kingfishertours.com vermelde prijs aanbieden.

De enige overnachtingen die een toeslag hebben is op 24 en 31 december 2011, Kerstavond en Oudjaarsavond.

In de meeste hotels in Luxor wordt dan een Gala avond (uitgebreid diner en party) georganiseerd en de toeslag is ongeveer 40 euro per persoon.

Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt

Tijdens deze excursie naar Luxor vanuit Hurghada vragen veel mensen voor het middagprogramma om een feluccatocht in plaats van een bezoek aan Karnak tempel en dat kan natuurlijk ook. We kunnen zelfs een heerlijk lunch aan boord van onze felucca “Surprise” serveren die vers en hygiënisch is klaargemaakt.

Sail the Nile with Kingfisher Tours!

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt

Een recente reactie in ons gastenboek over excursies in Luxor.

Robert en familie 22-28 december 2011

Wat hebben wij wederom genoten van Egypte. Maar dit komt zeer zeker door jullie. Wat een gastvrijheid!

Jullie hebben een zeer leuke samenstelling voor ons gemaakt van diverse excursies, alles liep zeer soepel overal waar we kwamen stonden de mensen klaar het was allemaal even prachtig en vriendelijk!

Onze gids Mohamed was G weldig de jongens praten nog steeds over hem. Zijn Nederlands is subbliem en hij betrok de kinderen ook zeer goed bij zijn uitleg. Kortom wij hebben een zalige reis gehad heel veel dank hiervoor.

Wij kunnen niet anders zeggen een ieder die Egypte wil bezoeken boek Excursie of samenstelling van je vakantie via jullie!

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt