Nederlands/Egyptisch reisbureau in Egypte

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/BakrMiriamjuli2005.jpg

Ik ben Miriam Kok uit Luxor en ik heb samen met mijn Egyptische man, Bakr in 2001 een reisbureau opgericht, Kingfisher Tours. Wij werken sinds een aantal jaren als Egyptische agent voor 2 middelgrote Nederlandse reisorganisaties en wij regelen voor hun gasten alle hotels, vervoer en excursies door heel Egypte. Daarnaast krijgen we ook steeds meer boekingen van individuele – Nederlandse en Engelse - reizigers die het prettig vinden om een aantal zaken zelf te regelen (bijvoorbeeld de internationale vlucht) maar een aantal dingen ook niet. Wij overleggen per email waar zij van onze diensten gebruik willen maken en dit kan gaan om:
[ul]
[li]een hotelovernachting in Cairo, Luxor, Aswan, Abu Simbel, Hurghada, Sharm an Naga, Marsa Alam, Bahariya, Farafra, Dakhla, Kharga, Dahab, Nuweiba, Sharm el Sheikh of St. Catherine (van 2 sterren t/m 5 sterren hotels).[/li][li]een gids om bezienswaardigheden te bezoeken (meestal engelstalig maar in Cairo hebben we ook nederlandstalig gids) in alle bovenstaande plaatsen.[/li][li]vervoer per privé minibus, dagtrein, slaaptrein, vliegtuig (alle binnenlandse bestemmingen), felucca (met begeleidende motorboot met sanitaire voorzieningen), Dahabiya (klassieke zeilboot met hutten met airco en eigen douche/toilet), kameel, jeep, ezel, paard.[/li][li]meet en assist op alle vliegvelden in Egypte die helpt met visums en bagage.[/li][/ul]Wil je meer informatie of een vrijblijvende offerte aanvragen, kijk dan op onze website www.kingfishertours.com of mail naar [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Bakr Mahmoud en Miriam Kok

:zon02:Hoi,

Ik heb via Miriam vanuit Holland alles kunnen regelen ivm een trip vanuit Hurghada naar cairo.
Fijn kontakt en je kan het krijgen zoals je het hebben wil.
Wij gaan 28 augustus dus met hun naar Cairo, ik zal zeker laten weten hoe het is gegaan, maar ik heb er alle vertouwen in.:vak01:
groetjes Els

:zon02:Hallo,

Zaterdag terug gekomen uit Hurghada.
Ik zou nog even een reactie geven op de vanuit Nederland geplande excursie met dit reisbureau.
Het was geweldig kan niet anders zeggen dat het was een aanrader.
Alles was prima geregeld.Nederlands sprekende prive gids die heel veel wist te vertellen van het land.
Wij hadden vanuit Nederland een vliegreis geboekt met Égypt Air, dit scheelde heel veel geld en de tussen persoon stond op het vliegveld op ons te wachten . Prive bus met airco. In 1 woord geweldig,je moet het toch allemaal maar afwachten.
Miriam toppie, als we terug komen naar Egypte zullen we zeker weer een beroep op je doen.
groetjes Els:zon:

Met belangstelling heb ik het bovenstaande gelezen en inmiddels een aanvraag ingediend.
Zijn er nog meer bezoekers die ervaring met kingfishertours hebben opgedaan?

Hai Searcher,

Ik heb je email zonet ontvangen en ik zal er zo spoedig mogelijk op reageren door een offerte uit te brengen.

Op onze website vind je ook nog allerlei informatie, www.kingfishertours.com

Groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Bedankt Miriam,

Voor je snelle reactie.
Ik zie de offerte graag tegemoet.:smile:

mvg
                                                          Searcher

Ikke heb ervaring met King Fisher Tours, niks dan goeds over Miriam en Bakr! Via hen heb ik rond kerst een trip gemaakt van Cairo naar Aswan naar Luxor. Precies aangepast aan al mijn wensen (en ik kan soms best veeleisend zijn!).

Ik loop alleen een beetje achter met het updaten van mijn website, dus reisverhalen volgen nog :wink:

Hi,

Ik heb zojuist een heel leuk telefoon gesprek gehad met Miriam.
Ze komt vriendelijk maar vooral behulpzaam over waarbij de wens van de klant het uitgangspunt is.
Zij gaat nu het programma opstellen afgestemd op onze wensen.

Uiteraard zal ik mijn bevindingen Medio Mei 2008 hier posten.

Hallo Miriam,
Mooie website hebben jullie gemaakt, en ik ook meteen de televisieuitzending maar even bekeken. Erg leuk!
Ik ben zelf een paar keer per jaar reisleider voor Djoser in Egypte, dus de beelden kwamen me allemaal heel bekend voor en zelfs de naam van de broer van je man! Ik vraag me af of het de Hagag is met wie al een paar keer samengewerkt heb tijdens fellucatochtjes van Aswan naar Kom Ombo…
Goed ook om te zien dat je echt een leven daar hebt op weten te bouwen samen met je man.

Volgende week kom ik naar Luxor, ik heb er zo’n zin in!

Veel sterkte met jullie bedrijf en ik hoop dat het toerisme weer lekker aanwakkert in Egypte!

Groetjes,
Mireille

Hey Miriam…wat leuk je op deze site te zien…ik herkende je van een tv programma …onverwacht bezoek…ik ben zelf al een paar keer in Hurghada geweest…en ook in Luxor…was een leuk programma hoor …en was weer heerlijk even te kijken naar de Nijl…en Egypte…ik begrijp je liefde voor het land!!En je man natuurlijk!!!

Groeten Denise

Hoi Miriam,

Onze dag excursie Cairo ( Pyramides,Open Lucht Museum en Cairo Museum ) was prima geregeld dankzij jou.
Een goede begeleiding van een gids,prive chauffeur en de lokale agent is een must en werd als zeer positief ervaren.
Als we ooit nog eens een keer richting Egypte gaan dan hopen we Luxor te bezoeken en wederom het e.a via jou te regelen.
Ik sms je nog wel en misschien kunnen we ooit elkaar persoonlijk ontmoeten.

Bedankt voor de bovenstaande ervaring namens ons allemaal.

Gr searcher

Aan alle Egypte liefhebbers,

De warme zomermaanden zijn in Egypte weer voorbij. Overdag is het erg prettig vertoeven met rond de 30 graden en ’s avonds kun je – met 10 graden minder - heerlijk buiten op een terrasje zitten.

Iedereen die plannen heeft om naar Egypte te komen of daar wat hulp bij kan gebruiken, kijk eens op de website van ons reisbureau, Kingfisher Tours.

Zonnige groet uit Luxor, :zon:
Miriam Kok

Staat de kredietcrisis u nog toe om in 2009 naar Egypte op vakantie te komen?

Als Kingfisher Tours helpen we u graag met het uitstippelen en organiseren van een rondreis door Egypte. Als u zelf al een reis heeft geregeld kunt u bij ons – van te voren of ter plekke in Egypte - losse excursies boeken.

Voor een rondreis reserveren we alle hotels en het vervoer en geven we u een Egyptische telefoonlijn mee zodat u ons altijd met vragen kunt bereiken.

De excursies zijn altijd voor u als privé groep met vervoer en/of (Nederlandstalige) gids en gaan naar alle bekende bezienswaardigheden. U kunt via ons ook minder toeristische excursies boeken, zoals een bezoek aan een Egyptische familie of een lunch aan boord van een felucca zeilboot.

Wilt u meer informatie kijk dan op onze website www.kingfishertours.com of mail voor een vrijblijvende offerte naar [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com

We hopen u in Egypte te ontmoeten!

Groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Hoi Miriam, zijn de hotels van de rondreis van te voren bekend of worden die tijdens de reis bekend gemaakt? En zijn dit altijd hotels uit de lijst op jullie website: http://www.kingfishertours.com/toonpopup.php?source=content&menuid=8&print=1&close=1&pdf=1 ?

Hallo Peter,

De hotels die we tijdens onze rondreizen gebruiken zijn op verzoek van de gasten of als we weten welke klasse hotels ze op een bepaalde bestemming willen, doen we als Kingfisher Tours een voorstel voor een hotel. De lijst op onze website gebruiken we nog steeds maar we hebben inmiddels ook een aantal nieuwe hotels die we liever niet op de website zetten J.

Op deze manier kun je zelf kiezen waar je lux wilt zitten en waar iets minder lux, zoals bijvoorbeeld in Cairo in een 4 of 5 sterren en in Luxor of Aswan maar een 3 sterren hotel, of andersom, wat je wilt.

Stuur me gerust een mail met een opzetje voor een reis en we brainstormen graag vrijblijvend met je verder.

Groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Beste Egypte-gangers,

Wij krijgen vaak verzoeken van mensen die vanuit Hurghada of Sharm el Sheikh met het vliegtuig een dagexcursie naar Cairo willen maken.

Via Egyptair, www.egyptair.com kun je tegenwoordig met creditcard heel gemakkelijk de binnenlandse vliegtickets boeken. Als je bovenaan de pagina “Egypte” aanklinkt krijg je vaak een goedkoper prijs dan als je “the Netherlands” invult.

Als Kingfisher Tours kunnen wij het privé vervoer met chauffeur en privé gids in Cairo voor je regelen. Je wordt tijdens deze excursie door onze vertegenwoordiger in Cairo met een naambordje opgehaald en die brengt je in contact met de (Nederlandstalige) gids. De privé airco minibus met chauffeur blijft ook na afloop van de excursie bij je en brengt je aan het eind van de dag weer terug naar het vliegveld van Cairo.

Je kun me bereiken op [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com en als je me laat weten met hoeveel volwassenen en kinderen jullie zijn en wat je graag wilt zien in Cairo stuur ik je vrijblijvend een offerte toe.

Groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Beste Egypte-gangers,

Heb je altijd al een keer een ballonvaart willen maken, maar vond je het in andere landen veel te duur?

In Luxor kun je een hele mooie ballonvaart over de Westbank maken, dus vanuit je mandje kun je de Vallei der Koningen en de tempel van Hatsjepsut bezichtigen.

Wij bieden deze excursie - inclusief ophalen en weer thuis brengen - voor € 60 per persoon aan. Je bent dan minimaal 40 minuten in de lucht en er is een 1e shift waarbij je de zonsopkomst ziet en een 2e shift voor de mensen die net iets later willen vertrekken J.
Afhankelijk van de periode van het jaar is de 1e vlucht vanaf 4.30 uur en de 2e vlucht één uur later.

Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

heb dit ooit gedaan, een paar jaar geleden, het was een aangename ervaring, een aanrader tot en met ! zou het zo opnieuw doen ! heb er mooie herinneringen aan, tijdens de ballonvaart een amerikaanse ontmoet waarmee het direct klikte, en is nog steeds een vriendin ! leuk hé

gr,

hapsetchut

Beste Miriam,

Ik ben Inge (alias Agneske) uit de prov. Antwerpen in Belgie.
Wij, ikzelf en mijn vriend en mijn 7-jarig zoontje zouden begin juli voor 15 d. naar Egypte willen en een combinatie maken van cultuur en ontspanning. Mijn zoontje wil bv. graag een blik werpen op de pyramides, mijn vriend wil Cairo bezoeken… we willen ook graag snorkelen en een jeepsafari maken … enfin, dus niet énkel aan het strand/zwembad hangen.
Ik lees met interesse jouw items op het Wereldreiziger reisforum… én de positieve commentaren naar jullie bureau toe!
Ik zit toch nog met vooral 1 grote vraag… waar kunnen wij best logeren? El Gouna, Hurghada, Sharm El Sheikh … ? Ik weet het echt niet meer… heb al zovele neg. en pos. commentaren gelezen, nu weet ik het echt niet meer.
Heb je tips? Aanbiedingen?

Bedankt voor je tijd,
Inge

Ik zeg: paar dagen Cairo gevolgd door een paar dagen Dahab :slight_smile: