Nieuwe prijzen visum Turkije vanaf mei 2009

BELANGRIJK!!! Sinds 1 mei 2009 zijn er nieuwe regels voor Turkije:

Voor Turkije geldt dat het paspoort of identiteitsbewijs nog 3 maanden geldig is na terugkomst in Nederland. Per 01 mei 2009, zijn de kosten voor visum verhoogd naar € 15,- per persoon.

Fijne vakantie! :vak01:

(Cyn: binnen gekomen via?? )
Thanks Cyn

Zou het dit jaar echt gebeuren dan??
Elke keer krijgen we van waar dan ook die melding…
We gaan het zien…(of horen van hen die geweest zijn…)

Ik heb het doorgekregen van Hotelplan…

echt waar??! 15 pleuries!! nou jaaaaa :smiley: hahahaha…
ik betaal het wel hoor… no worries… maar ja, die prijs van 10 euro is natuurlijk al heel lang zo…
nog meer reden om 2x kort achter mekaar te gaan eh?

nog meer reden om 2x kort achter mekaar te gaan eh?

Dat doe ik ook, 20 juni en 15 augustus…dus 2 voor de prijs van 1

15 euro??? pfff wat een geld zeg,mag Cedric voor de helft die is toch half turks

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif

. Ach kan er ook nog wel bij.

Het zou me trouwens ook niets verbazen als we gewoon 10 euro moeten betalen bij aankomst hoor haha… :smiley:

En ja C is half turks… vind ik ook wel dat hij een half visum mag… :stuck_out_tongue:

Tja, het zat er wel een keer in, dat het verhoogt zou worden. Het tarief stond al best lang op die €10.

Nouja, ik kan er niet wakker van liggen, alleen best wel weer een hoop centjes als je met een heel gezin gaat. :hihi:

nou ook niet helemaal waar, het is begonnen met 10 gulden langzaam naar 10 euro…
Dus vind ik VIJFTIG procent best veel…vooral nu de luchthavens allemaal al behoorlijk klaar zijn!!!

Voor zover ik weet (en ik zit in het vak) hoeft het paspoort maar geldig te zijn tot na de reis, niet langer. Dat geldt voor visa die bij aankomst gekocht worden. Alleen als het visum van tevoren bij het consulaat wordt gehaald moet het paspoort geldig zijn tot 3 maanden na de geplande reis.

Ik heb deze informatie direct uit het systeem van de touroperator… Ik weet dat deze regel vroeger ook werdt doorgegeven maar dat het ook mocht als je paspoort bij terugkomst nog geldig was.

Zal best, maar touroperators hebben het wel eens vaker mis. Als ze standaard drie of zes maanden zetten hebben ze nooit problemen en hoeven ze niets op te zoeken…

cyn je hebt gelijk.

Ik heb het even opgezocht bij het turkse consulaat in rotterdam

Visum aanvraag informatie Turkije (TR)

Visum nodig
ja*

Aanvragen
bij aankomst of via visumdienst Rotterdam

Paspoort
of identiteitskaart, geldig tot na verblijf, maar beter drie maanden geldig bij aankomst**

Het staat er wel geldig tot na verblijf, maar let op de tekst die erachter komt.

Precies, en dat zijn ook de gegevens die op www.visumdienst.nl staan… Dus je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen… Niet alle mensen van de douane zijn altijd even makkelijk :wink:

maar… je moet niet vergeten… je visum is voor 90 dagen. dus als je binnenkomt, dan mag je 90 dg in turkije blijven. als je dat zou doen met een paspoort dat verloopt in de tussentijd ( dus niet meer geldig is 90 dg na aankomst) dan zou je met een ongeldig paspoort uit willen reizen… en dus mag het niet en dus zal je paspoort nog 3 mnd geldig moeten zijn want de douane beambte weet niet hoe lang jij gaat blijven

Inmiddels heb ik het officiele bericht binnen gekregen:

Betreft: Nieuwe regels grensdocumenten Turkije

Beste collega,

Per direct gelden er nieuwe regels m.b.t. de grensdocumenten Turkije.

Reizigers in het bezit van een geldig Nederlands paspoort (het paspoort moet nog minimaal 3 maanden geldig zijn, gerekend vanaf de dag dat men weer naar Nederland reist) of een Nederlandse identiteitskaart kunnen bij binnenkomst in Turkije in het bezit gesteld worden van een visum met een maximale geldigheidsduur van drie maanden.

Daarnaast zijn de kosten van een visum per 01-05-2009 verhoogd naar € 15,- per persoon, dit is een verhoging van € 5,- p.p.

Voor meer informatie verwijzen wij je naar de website van de Nederlandse Ambassade te Ankara:

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende, juist en tijdig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Oad Reizen B.V. & Hotelplan

Afdeling Sales

Dus toch? Nou, hou er dan maar rekening mee dat je gepast papiergeld tussen je paspoort doet.

>>>

Cyn : bedankt voor de tip, ben nu helemaal blij dat ik 2 x voor een prijs mag:vak02:

Graag gedaan hoor… Komen jullie (en ikzelf) ook niet voor verassingen te staan… :smiley:

Cyn?

Met die opbrengsten kunnen ze weer een nieuw vliegveld bouwen?

Ik zie het als indekken tegen een negatief seizoen,al hoewel;desondanks de kredietcrisis wordt er goed geboekt?