Wij vertrekken op 12 mei (06) met zeven mensen weer richting turkije! Om de doorstroom op het vliegveld wat te versnellen en wat centjes te besparen willen wij graag een dan nog geldig visum overnemen! Dus, ben je onlangs in Turkije geweest, of ga je binnenkort (voor 12 mei), wij nemen nemen het visum graag tegen een leuke prijs over!
Het lukt wel. Ik ben 2 x met mijn visum Turkije binnen geweest omdat ik 2 x binnen de 3 maanden naar Turkije ben geweest. Ik geef ook altijd mijn visum weg aan mensen waarvan ik weet die ze gaan. Is weer 12€ uitgespaard hehe
Mensen die een toeristenkaart hebben krijgen een los velletje!! Maar als je dit doet onder vrienden kan ik het me voorstellen, alleen als je ineens erom op een forum gaat vragen vind ik het een btje Dagobert Duck-eriig. 10 euro pp is blijkbaar teveel op een vakantie.
Ben normaal niet zo katterig, maar dit vind ik iets!!!
Hou wel voor ogen dat niet iedere douane dit wil… Natuurlijk zeggen ze dat het niet mag omdat ze graag er eentje verkopen maar ik zou er nooit ruzie om maken tenslotte is 12 € niet de wereld maar als het lukt dan lukt het …
Ja inderdaad, zelf heb ik dit nog nooit gedaan, wat is nou 10-12 euro.
Maar net wat mijn voorgangers zeiden hou er rekening mee dat de douane dit niet leuk gaan vinden en misschien wel vragen gaan stellen.
En je nummer wordt gecontroleerd en dan kunnen ze ook zien wanneer je voor het laatst dit land heb bezocht.
En natuurlijk dit hoeft niet te gebeuren, maar ik zou het niet doen.
Maar goed iedereen zijn ideeen
Je kan toch niet zomaar een visum van iemand overkopen???
En in de rij staan moet je toch hoor, voor het controleren van het paspoort ed. Dus ik zou gewoon niet moeilijk doen en gewoon een visum kopen op de luchthaven.
het is toch niet de bedoeling dat de gebruikte visa worden doorverkocht? wat een raar iets? Kost maar 10 € en je moet zowiezo in de rij wachten…
Ja het kan wel, Rieneke, maar waarvoor?? Het is wel makkeli enzo, maar in de rij moet je toch!! Mensen willen voor een kwartje op de eerst rij gewoon das het!
Wij hebben het zoals gezegt ook wel eens gedaan, maar dan andersom, het aan anderen uitgegeven. Toen we zelf iemand zochten toen was er niemand thuis. Gingen met mn ouders, en die waren net thuis toen we weer gingen. Ik dacht lekker makkeli, ik vraag aan mn zus, die had niet, toen aan kennissen, weggegooit. Ach gewoon gehaald, kosten vakantie 1500 minimaal,kosten visum 20!!
Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen zo’n visum van €10 zouden willen overnemen
Er staat een datum op en ze controleren het toch ook best streng.
Ik wens Anrea het beste met het vinden van deze visa.
Ik zou het risico niet willen nemen hoor.
En daarbij, je moet toch op de koffers wachten, dus eer jij door de rij heen bent en de douane hebt gehad komen de koffers onderhand.
Je eigen visum meerdere malen gebruiken of het doorgeven aan vrienden of familie als je weet dat ze gaan,ok… Maar op een forum visum ta koop gaan vragen!? Nee dat gaat mij ook een beetje te verm bovendien kun je in grote problemen komen, hoe ga je uitleggen dat je een visum hebt, terwijl je daarvoor helemaal niet in Turkije bent geweest?? Wil je serieud de eerste uren van je vakantie doorbrengen bij de douane om €70,- te besparen?? Dat zou het mij niet waard zijn, maar ieder zijn eigen natuurlijk!!
naja niet alle douane lopen moeilijk te doen natuurlijk… ze kunnen ook niet zien volgens mij dat die niet van jou is? tenzij ze er een naam op zetten (dat doen ze soms wel heb ik gehoord)… lijkt mij ook een beetje onzin om zo visa over te willen nemen… je bent toch op vakantie, wat maakt dat kwartiertje wachten bij de visadienst dan nog uit?
Als die 10€ per persoon te veel is als je naar Turkije gaat en dat word in het reisbureau ook altijd meegedeeld dan denk ik dat het beter is om thuis te blijven