Helemaal in het begin hoefde je niet te betalen voor je visum. Je kreeg die aan boord van het vliegtuig, ff invullen, naam adress paspoortnr etc!
Toen de betaalde visum kwam, toen moest je het ook invullen dus toen viel er ook niet te rommelen, maar langzamerhand werd de douane makkelijker!!
Ja in de computer zou dit moeten worden ingevuld, maar of er een nummer opstaat, geen idee.
Zoals ik al eerder gezegd heb, wij hebben de onze ook wel eens doorgegeven, zelfs zo erg, dat wij, vrienden van ons, en de zwager van mn zus en wij weer op dat zelfde visum zijn geweest(te erg nu ik erover nadenk trouwens!) Maar dat is nog steeds anders dan dat je op een forum om die dingen gaat vragen, dit hebben wij aangeboden aan die zwager, en de vriendin en wij deden dat al jaren!!
Ik geloof niet dat ik dat weer zou doen!
![]()
Hoe ga je de douane uitleggen dat jij een visum hebt met inkomstdatum 01-04-06 terwijl jij helemaal niet in Turkije bent geweest?? Dat kunnen ze namelijk zien als ze het nummer van je ID Kaart/ Paspoort intoesten!!
Op het visum staan stempels met datums en jou nummer van je ID/Paspoort staat geregistreerd in de computer!!
Ik zou de gok niet wagen…
Het kan blijkbaar, en ze doen er meestal niet moeilijk over! Kijk als ik er nou nog nooit mee te maken had gehad, dan zou ik er ook zo over denken! Maar het is vaker gedaan en gelukt zonder enig morren!! Maar ik zou het niet snel doen, want die 10 euri op mn vakantie is me geen hoop ellende waard!!
![]()
Beste lezers,
Laat ik dit onderwerp na informatie mijnerzijds voor eens en altijd naar het rijk der fabelen sturen,je staat geregistreerd in hun komputer als incoming/outgoing.
Je haalt problemen op je hals als je gaat handelen.
Is dit duidelijk?
Groetjes,
Hans
nou, ik vind t persoonlijk niet erg om een visum te kopen, maar waarom hoeven de duitsers dit niet?? T antwoord hoorde ik ook: zij zouden al heel veel in Turkije geïnvesteerd hebben, sta je daar met enorme rijen, komt er een vliegtuig met duitsers, en lopen die mensen zomaar door? Is ook niet eerlijk hè, of heb ik t nou zo mis!
Carine
Dat meen je niet!!?? Wat is dat nou voor iets raars?? Ik ben nog geen Duisters op de luchthaven tegengekomen, zowiezo zie ik ze niet veel in Istanbul en Bodrum, maar dat vind ik echt onzin, wij wel en hun niet!!
lijkt me onlogisch…ook duitsers betalen gewoon voor hun visum
groetjes
filiz
Hans, leg eens uit van die duitsers???
Nee dit klopt, de duitsers betalen niets!! Hoe het precies zit, moet Hans maar verklaren, wat ik gehoord heb is dat wij in nederland begonnen zijn geld aan turken te vragen voor visums en toen is dat vv ook gaan werken
![]()
Wat een idioterie zeg.
Gewoon oneerlijk.
hallo
Je kan ook in het kralingsebos vakantie houden dan ben je geen 10 EURO kwijt aan een visum daar is spotgoedkoop vakantie houden er komen daar veel turken in dat bos leuk idee is het net of je in turkye bent
groet en veel plezier
Hahahaha ja dat is een idee.
Maar waar ik benieuwd naar ben is de uitleg van hans over die duitsers??
Maar volgens mij moeten die toch ook gewoon voor een visum betalen anders klopt het gewoon niet.
Dan kunnen wij bijvoorbeeld in duitsland opstappen als je dicht bij de duitse grens woont.
hahaha.
Maar goed we wachten nog op uitleg van Hans.
groet jac
Denk niet dat dat werkt, je gaat toch even goed door de douane met een nederlands paspoort/identiteitskaart.
Ik ken een duits meisje die ook regelmatig naar Turkije gaat, zal ik het haar dan eens vragen als ze online is !
hallo
Nederland is een paar jaar geleden visum geld gaan vragen voor de turken die hier heen komen .
Daarop heeft turkye dat ook voor Nederlanders ingesteld .
Als een land geen visum geld vraagd hoef je het bij hun ook niet te betalen .
Dat heeft met de wet te maken die ze in Den Haag hebben uitgevonden.
Groetjes Gillerd
Weet je dan ook voor welke landen Turken geen inreisvisum nodig hebben Gillerd?Wie weet is het dan een optie voor velen om samen af te spreken in een land wat dichterbij Nederland of België.
Nu is het zo lastig om aan een visum te komen voor veel vrienden.:love:
Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
Heb het juist aan het duitse meisje gevraagd en die zegt dat Duitsers nooit een visum moeten kopen voor hun vakantie. Alleen als ze er op school zitten voor langer dan 4 maanden of zo …
als je langer dan drie maanden in het buitenland verblijft moet je een vergunning aanvragen .
dat is in nederland ook zo dan moet je even het land uit en dan kan je weer drie maanden blijven.
Maar betalen moeten die duitsers niet. Ze vond het zelfs zo raar als ik zei dat wij iedere keer moesten betalen, hihi
Het is afhankelijk van je paspoort, niet van de vlucht waarmee je vliegt!!
En dat is wat ik al vertelde, wat Gillerd verteld, het komt omdat wij een jaar of 10-15 geleden zijn begonnen met de visum plicht!
Laat wel gemeld zijn dat de turken met het visumgeld de vliegvelden opknappen, en dat is duidelijk te merken!! Antalya had in het begin alleen maar opstapplekken op de haven, geen slurfen!! Laat staan dat het meerdere etages had!!! 2 uitgangen that’s it!!
Nou goed klaar weer
![]()