Geldigheid toeristenvisum Turkije

Hoi, zondag as. vertrek ik voor 10 dagen naar Antalya. Ik koop dan natuurlijk een visum voor 15 euro. Het visum is 3 maanden geldig. Maar als ik nu in juli weer naar Alanya ga (binnen de drie maanden geldigheid) hoef ik geen nieuwe visum aan te schaffen??? Wie kan mij hierover informeren?

Dat klopt… Het visum is 3 maanden geldig, en je kunt zo vaak in en uit reizen als nodig… (Als het maar binnen de 3 maanden blijft)

Helemaal goed!!! Wij zijn ooit 4 keer op 1 visum geweest(hihi, nou ja niet alleen wij, maar het ging toen nog wel hihi!!)

Beps: wets-overtreder :wink: haha

Pas op, het visum is geen 3 maanden geldig maar 90 dagen

Wie kan mij vertellen vanaf welke datum het visum € 15,-- kost
ipv € 10,-?-

Dank,
Marieke

De prijsverhoging is 1 mei in gegaan.

Ik moet 4x € 15,-- betalen, dat kan wel gewoon met € 50,-- en € 10,-- of moet het echt pp gepast zijn?

Nog een algemeen vraagje: Wie vindt dat het reisbureau, waar je hebt geboekt, je moet informeren over de prijsverhoging van het visum?

MK : kan gewoon met 50 + 10 offe 3 x 20 :slight_smile:
Marieke : tja, ik denk eigenlijk dat bij het toesturen van de reisbescheiden het wel vermeld zal staan. Kan me wel voorstellen dat ze hier niet iedereen persoonlijk over gaan benaderen

@Marieke: Ik vind dat wij nederlanders vaak niet genoeg zelf op zoek gaan. Er is al jaren sprake van die verhoging. Vaak kan je het bedrag ook pinnen, of met anders dan gepast geld betalen. Ik ga op vakantie heb geld mee, en moet dit betalen…
Nee ik vind niet perse dat het reisbureau je op de hoogte moet brengen, maar ik verwacht eigenlijk dat ze dat wel doen als je bijv de tickets komt halen(dat is ook vroeg genoeg)

Ik zal vertellen waarom ik dit heb gevraagd en daarna sluit ik dit onderwerp af:

Wij boekten op 3 januari voor het eerst via het internet bij een voor ons onbekend reisbureau een reis met vertrekdatum 13 mei. Op 8 mei (daags voor het weekend, nadat de post was geweest) begon het een beetje te kriebelen want nog steeds hadden wij geen tickets en dus wisten wij ook niet hoe laat wij zouden vertrekken. Wij hebben toen aan de bel getrokken en hoorden wij dat men onze reisbescheiden wel naar Schiphol zouden sturen waar wij deze om 03.30 uur op de dag van vertrek konden ophalen.

Dat is het risico van een relatief klein bureau. Ook wij hebben die gok wel eens genomen en een vergelijkbare ervaring gehad.
Sindsdien geen kleine reisbureau’s meer… gewoon een goed bekend bureau, met een gerenomeerde organisatie en de zekerheid dat als er iets gebeurt ik zo naar het dorp kan lopen(we wonen in een stad haha) en naar binnen kan om ‘verhaal’ te halen…
Nogmaals… het is je eigen risico om zo te boeken

Marieke: Ik vind persoonlijk dat een reisburo dit wel dient te melden… Wij zetten het nu standaard op alle facturen voor nieuw geboekte reizen… Bij de tickets zit een melding in de reisbescheiden…

En ja dat is het risico van op het internet boeken :biggrin: :unibrow:

Hoe zit het eigenlijk als je net geweest bent, en dan nog een keer naar turkije gaat wanneer het visum verlopen is? Je kan dan gewoon een nieuwe kopen natuurlijk, maar zit daar nog een maximum aan? (Per jaar oid? Of maakt het niet uit zolang je maar betaalt? (ik wil nl. in augustus gaan, in november en in januari (Als het allemaal even meezit tenminste), en dan komt het waarschijnlijk steeds zo uit dat het visum nèt verlopen is op het moment dat ik de volgende reis wil maken.

Nee hoor… zolang je maar betaald… :wink: vind zij alles best :smiley: haha

Ze staan je alleen een beetje raar aan te kijken als je voor de 4de keer op 1 visum komt(hihihihihihi!!!)

En ze zeggen waarschijnlijk lachend : tot volgende maand

Beps: ze koop dat een nieuw visum he :wink:

@Cyn: Ik bedoelde: Koop onbeperkt nieuwe als ze verlopen zijn, daar kijken ze niet van op, wel als je al 4 keer op hetzelfde visum komt…:wink: