Visum

Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik 14 september naar Turgutreis. 2 Weken later ga ik naar Alanya en ik vraag me af hoe dat dan precies gaat met het visum. Ik koop er één op de luchthaven van Bodrum die dan dus drie maand geldig is. Maar hoe gaat het dan precies als ik 2 weken later in Alanya aankom, hoef ik daar alleen m’n paspoort te laten zien met het visum van Bodrum erin?

Groetjes, Diamond

wat ik begrepen heb is dat het visum voor het hele land geldig is…je hoeft dus geen nieuwe te kopen ofsow…

groetjes yvonne

je kunt m idd gewoon weer opnieuw gebruiken :smiley:

Ben je zeker dat dit nog geldig is dan in een andere streek? Ik ben 2x vorig jaar naar Kusadasi geweest binnen de maand en ik heb 2x een visum moeten kopen, nou ja omdat ik nu ook van niets anders wist maar in het reisbureau hebben ze me niets meegedeeld of zo, zou ik toch maar eens gaan vragen.
Als je iets weet, hou je me op de hoogte want dit jaar doe ik het opnieuw maar dan wel Kusadasi en Marmaris.

groetjes

Ik heb zonet even op de site van het Turks verkeersbureau gekeken, daar stond wel het één en ander over het visum. Het is even de vraag of je een single of multiple entry hebt. Er staat dat je bij een single entry visa Turkije maar één keer binnen mag, met een maximum verblijf van drie maand. Bij een multiple entry visa mag je het land vaker in voor elke keer maximaal drie maand…Volgens mij gaat het bij ons om een multiple visa, dus dat je het vaker dan één keer mag gebruiken en dus ook blijkbaar op verschillende luchthavens…

Groetjes, Diamond

ik ga over 10 dagen naar turkije… en ik wilde gewoon op hetzelfde visum gaan als in mei…
mijn visum is van 21 mei… zou dus geldig zijn tot 21 aug…
ik ga nu van 12 juli tot 03 aug… dan kan dat toch gewoon??? denk ik dan…

jeps :slight_smile: dat moet lukken

Een vriendin van mij is vorig jaar inderdaad ook gewoon op hetzelfde visum wer terug gekeerd. Ze was in mei naar turkije geweest en kwam in juli terug. Visum is inderdaar gewoon 3 maand (let op ze kijken op de dag precies!) En ze smeren je ook graag een nieuwe aan als dat nog niet nodig is…
Maar moet kunnen hoor!!

Canis

Ik ben zelf ook 2 keer op 1 visum geweest, en dat ga ik dit jaar weer doen!!
Ben toen ook op 2 verschillende luchthavens aangevlogen! Maar inderdaad; ze kijken wel op de dag precies!

Liefs Cynthia

Ha dat scheelt dan alweer tien euro, kunnen we weer wat anders leuks van doen :smiley:

Groetjes, Diamond

ik ben ook pas terug van Turkije en ga binnen die 3maanden ook weer heen en terug. wij gaan ook niet naar dezelfde luchthaven.
wij hoeven dus ook geen nieuw visa te kopen. :smiley:

wij deden het nog erger, ik ging, dan namen vrienden van mij ze mee, vervolgens gingen anderen er ook nog op!!!
Ja ze kijken soms een beetje, maar blijven lachen, merhaba ofzo zeggen, en lekker doorlopen! Dit kan natuurlijk alleen als je een ID hebt! Anders krijg je die stempel in je paspoort

Annemiek

Is je bekend dat een visumaanvraag in Turkije behoorlijk in de papieren kan lopen. Op een nederlandse site www.turkije.pagina.nl
prikbord lees je een vrij nieuw bericht van een Nederlander die er woont en hij heeft het over 5000 euro voor 5 jaar!!

Laat je goed informeren. Franka die op dit forum post woont in turkije en kan je ongetwijfeld ook iets meer vertellen.

Overigens is die site ook interessant.

veel succes

Joh dat zijn geen toeristenvisa, maar verblijfsvergunningen, om daar te wonen enzo!!!
Als je als toerist die visum van 10 euri koopt mag je 90 dagen in en uitreizen, dus das andere kost!!
Annemiek :smiley:

Toen ik vandaag mn reis ben gaan boeken, heb ik het eens gevraagd ivm het visum. En een gewoon visum van 10€ of daarrond is gedurende 3 maanden geldig! Dus moet ik dit normaal gezien niet meer terug betalen! Kan wel zijn dat ze je proberen te laten betalen maar niet direct toegeven zeiden ze !

groetjes xxx