Visum

Ik ben eind juli naar Bodrum geweest en ga nu terug begin oktober.
Ik heb begrepen dat we nog steeds dezelfde visum daarvoor knn gebruiken, alleen weet ik niet of ik die nog heb. Mijn nicht die is nu op dit moment in Turkije naar Kemer.
Zij is dus op Antalya geland, kan ik met haar visum ook door de douane in Bodrum? Of is dat een andere stempel?

Groetjes Kimberly

Een visum voor heel Turkije is 90 dagen geldig dus zolang je binnen die 90 dagen reist hoef je geen nieuw visum te kopen. Maar ik begrijp even niet hoe jij met het visum van iemand anders kunt reizen? Of hebben jullie beide een identiteitskaart en dus het visum op een los briefje?

Kimberly : dat gaat niet. Ik begrijp dat jij op je belgische pas geweest bent en een los visumblaadje gekregen hebt waarvan je de helft bij moest houden. Daar staat de datum en de luchthaven op via een stempel. Het visum moet nog geldig zijn op het moment dat jij in oktober Turkije verlaat, dus NIET binnenkomt. Ze halen je pas door een scanner en zien meteen wanneer en waar ze het laatste visum uitgegeven hebben met het nummer. Het derde nummer op de plakzegel is het nummer.

Hey Eylem,

Ja inderdaad, ik heb daar in Bodrum met identiteitskaart afgegeven en heb gewoon een briefje gekregen met hun zegel op maar mijn naam staat er nergens op vermeld, dus ik vermoed dat dat bij mijn nicht ook zo zal zijn hé, dan neem ik haar briefje (visum)

@raak: kan ik dat dan wel als ik mijn eigen visumbriefje terug vind?
want ik ga terug naar dezelfde bestemming. Die visum zou naar het schijnt 3 maand geldig zijn en ik ben op 26 juli daar geweest, dus zou die tot 26 oktober geldig zijn, ik kom de 13de oktober al terug.
Mijn nicht haar briefje is natuurlijk van de luchthaven van antalya en niet van bodrum.
Moest ik mijn eigen briefje vinden dan weet ik dat dat kan, maar ik heb het nog niet teruggevonden.

Kimberly: je kunt je eigen visum gebruiken… maar over het algemeen niet die van iemand anders… Zou dat dus ook niet gokken…

Als je het terugvind, en je reist terug binnen 90 dagen dan kun je het gebruiken…ik heb zelfs 1 keer 4 reizen op 1 visum gemaakt…kun je tenminste zeggen dat je er optimaal gebruik van gemaakt hebt haha

Kimberley : tuurlijk als je je eigen briefje vindt is er geen probleem. Het visum geldt voor heel Turkije dus maakt niet uit naar welke luchthaven je reist.Als je uitreisdatum maar binnen de 90 dagen valt, dus niet 3 maanden !Bij jou is dat in order in dit geval.
Maar zoals ik al zei het nummer staat bij je paspoort geregistreerd dus je kunt echt niet op het visum van een ander gaan. Dat zou makkelijk zijn, begin van het jaar koopt iemand een visum en geeft het dan vervolgens steeds door tot het na 90 dagen vervallen is, nee zo werkt het echt niet:p

Hallo,

Ook al heb je het briefje teruggevonden,als er een in en uitreisstempel opstaat,dan is het visum niet meer geldig.
Het visum verloopt zodra je de uitgaande stempel hebt gekregen,dus een nieuw visum is nodig als je weer naar Turkije gaat.
Groetjes Antoine

AVG62 : dit is absoluut niet waar, ik ga meerdere keren per jaar op hetzelfde visum en doe dit al jaren

Zoals raak al zegt, dit is echt de grootst mogelijke onzin, het toeristenvisum van Turkije is multiple entry en dat staat er ook duidelijk op!! Zolang je binnen de 90 dagen reist kun je vaak heen en weer als je wil

AVG, dit is onjuist.
Het is een multiple inreisvisum… anders hadden ze het wel mono-inreisvisum genoemd…

Nee, single-entry visum :). Een toeristenvisum voor Nederland is meestal single entry. Maar voor Turkije is standaard multiple entry

Hallo allemaal,

Excuses ,inderdaad is dit veranderd,ik heb het zojuist na gekeken.
Dit is sinds enkele jaren,daarvoor was deze regel wel van toepassing.
Nogmaals excuses
Groetjes Antoine

mono is eenmalig, single ook… we bedoelen dus hetzelfde

Ik snap echt niet dat deze discussie jaar in jaar uit terugkeerd:

Maar goed… het is weer duidelijk

er is nu 1 centraal topic voor alle visumvragen, zie hier