visum vraag

ik ga over een paar weken naar turkije en heb een visum gekregen van iemand die pas terug is, kan ik dit gebruiken?
het is een papieren visum , dus gekocht door iemand met een id kaart, ik heb echter een paspoort, en krijg normaal gesproken dus een stempel, kan ik het papieren visum gewoon gebruiken?

Nee dat kan niet… Je kan daar grote problemen mee krijgen… Is dat je die 15 euro waard?

Bedenk goed dat je dus ‘gesnapt’ wordt, omdat je op een vals visum reist(tenslotte heb je een paspoort dus had je een stempel moeten krijgen geen inlegvel) je direct teruggestuurd wordt naar Nederland. EN je mag de komende…X-maanden(ik dacht dat het 18 maanden is) ook niet meer terug mag…
En dat voor 15 euro??

Weggooien dat visum en gewoon een sticker met stempel halen :wink:

Dit kan absoluut niet! Dan kom je bij de Turkse IND als zijnde een illegaal in Turkije. Dat is geen pretje.

ik dacht dat het 3j was + een hoge boete.
Dat papieren visum wordt trouwens op de luchthaven in de computer geregistreerd. Op de luchthaven word je pas gescanned en kijken ze je in en uitreis geschiedenis na. Dus ze merken direct dat dit jouw papiertje niet is.

1 like

Is het dan wel toegestaan om voor een 2e keer binnen 3 maanden met dat zelfde papiertje en de zelfde IDkaart het land in en uit te gaan.

Ja dat mag!

Het is zelfs zo dat je gedurende 6m nog steeds binnen mag met hetzelfde papiertje maar je mag in het totaal maar 3m blijven oftewel 90 dagen
Dus stel dat je 6m lang elke maand 10dagen wil komen dan kan dat met hetzelfde papiertje

Ik weet dat het 5 jaar is, dat heb ik te horen gekregen omdat toen ik uitreisde mijn geldig visum 1 dag verlopen was.