Nieuwe prijzen visum Turkije vanaf mei 2009

Hans?

Ik vind het een “redelijk” logische stap… Het is sinds de invoering van de euro al €10.- voor ons Nederlanders, andere nationaliteiten moeten ook meer betalen… En als je ziet wat de Turkse bevolking kwijt is aan een Nederlands visum kan ik het al helemaal begrijpen!!

de visumprijs is gerelateerd aan het bedrag dat andersom berekend wordt aan de Turkse mensen voor een NL visum

Dan mogen we wel oppassen… Haha de vriend van mijn vriendin was iets van 100euro kwijt totaal… :frowning:

Ach tot nu toe hebben ze het iig gebruikt voor het opbouwen van de luchthavens…

En het is een hoop geld, een grote/hoge verhoging… maar kunnen we er iets tegen doen??
Nee, ik denk het niet…dus ondergaan we het weer gelaten haha

in verhouding dan… dus als Turkije>> NL 100 euro betaald en NL>> Turkije 10 euro, en Turkije>> NL wordt 150 euro… dan betalen wij dus evenredig veel… dus 15 euro
Als Turkije>>NL nu 120 is, zouden wij eerder 12 euro moeten betalen.

Maar net als wat Beps zegt, je doet er nix aan en we willen toch naar Turkije

Klopt, ik hoorde het in Turkije van N. Zij moest 15 euro betalen. Ik was er nog net voor 10 euro door.

ik ben blij dat ik het nu hier lees, want bij het reisburo hadden ze het niet vermeld :wink:
xxx

Het is pas sinds 1 mei ingevoerd… Dus dan had je het bij de reisbescheiden wel doorgekregen lijkt mij…

jah ik zag het, maar we hebben onze reis 7 mei betaald, maar toen zeiden ze er nog bij dat het 10 euro was, nu denk ik ook wel dat we het tegen die tijd wel hadden gehoord, maar zo van te voren is ook wel fijn :wink:
xx

Nog even een bericht over de geldigheid van paspoorten:

Volgens de officiële regels (gecheckt bij TIM/TIMATIC, dé informatiebaak van de IATA) zouden Nederlanders (althans volgens de Turkse wetgeving) zelfs mogen reizen met een tot 5 jaar verlopen paspoort. Aangezien dat volgens de Nederlandse wetgeving niet mag blijft over dat paspoorten geldig zouden moeten zijn tot na verblijf.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de Nederlandse ambassade in Ankara. Vandaar kreeg ik het bericht dat inderdaad de geldigheid 3 maanden zou moeten zijn, maar dat in praktijk er niet (goed) op gelet wordt door Turkse douaniers.
De consulaten van Turkije zeggen (al jaren) dat paspoorten 3 maanden geldig moeten zijn.
Conclusie: beter is het om te zorgen dat paspoorten geldig zijn tot 3 maanden na gepland verblijf, maar als dat onverhoopt niet het geval zou zijn is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Toon Vogels

mocht er iets veranderen dan wordt dat gemeld op www.visumdienst.nl

En toch zou ik mijn klanten NOOIT aanraden om dat risico te gaan lopen… De touroperators geven het momenteel allemaal aan, en ik wil niet verantwoordelijk zijn voor problemen daar ter plaatse.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn visum kan verlengen tijdens mijn verblijf in Antalya. Ik verblijf daar 92 dagen en las dat het visum maar 90 dagen geldig is?

Bedankt
Groetjes Ingrid

Moet je toch echt even het land uit, dus met de ferry naar Cyprus vanuit Antalya, of met de bus naar Bodrum en daar even naar Kos. Of Marmaris en dan naar Rhodos

Bedankt voor je antwoord.

Naar Cyprus, weet je hoe lang je daarover doet en hoeveel het kost?

Groetjes Ingrid

hoi allemaal ik heb even een vraag ik hoorde namelijk dat je met 1 visum niet 2 x turkije in mag reizen ook al is het 2 keer binnen 3 maanden tijd. Hebben jullie dit al een keer gedaan en hoe dan jullie dat dan? want ik ga deze zomer ook 2 x in 3 maanden tijd. groetjes marink

Girly86 : hi ik doe dit vaker. eerste keer haal je je visum en daarna douane. 2e keer loop je meteen door naar de douana. heb je al een hoop visa van Turkije in je paspoort staan is het wel zo beleefd hem aan de douane op de juiste bladzijde te laten zien. Let wel op dat ook je uitreisdatum binnen de termijn van 90 dagen ligt. Dus geen volle 3 maanden maar 90 dagen !!ik vertrek morgen en mijn visum heb ik gehaald op 7 mei, dus loop meteen door

Betalen kleine kinderen ook 15 euro?
Ik ga deze week naar turkijke. Mijn kinderen zijn 3 en 5 en hebben elk een eigen nl paspoort.

Mijn zusje(vanuit belgie) hoefde vorig jaar voor haar zoon(6 jaar ) geen visumkosten betalen.

Ja, ik heb voor mijn zoontje altijd visumkosten betaald. Hij was 2 toen we voor het eerst naar Turkije gingen.

grappig detail is, dat de meeste Turken niet eens op de hoogte zijn dat de prijs voor het visum verhoogd is.
Dus niet te veel luisteren naar wat ze ter plekke zeggen

overigens hebben ze gewoon nog de oude visa, waar de prijs van E 10 gedrukt staat, maar daarnaast hebben ze een stempel met E 15 erop :smiley: typisch Turks weer :biggrin:

Voor ieder persoon, ongeavht de leeftijd, betaal je de visumkosten.
Ik heb een 15 euro visum gekregen in Antalya maar in Bodrum geven ze idd visum van 10 euro waar je 15 euro voor moet betalen.Althans vorige week nog:drugged: