Veel reacties weer op dit onderwerp. Ik heb me net geregistreerd en kijk een beetje rond op het forum. Rusland doet wat moeilijk met het verstrekken van Visa. Een multi-entry is alleen gemakkelijk te krijgen via een werkgever. Heb net wel voor elkaar gekregen om een Visum te krijgen voor 3 maanden met een double-entry. Opmerkelijk is dat het voor mensen vanuit Rusland naar bijvoorbeeld Nederland gemakkelijker is om een langlopend visum te krijgen als hier familie woont. Na aanvraag van 2 Visa kun je vervolgens een Visum voor 3 jaar krijgen waarmee je onbeperkt kan reizen tussen Nederland en Rusland.
Snap Rusland eigenlijk ook niet zo goed. Met alle respect maar wie wil nu voor langere tijd in Rusland blijven zonder een bron van inkomen (werk)? En toch ieder keer maar weer een Visum laten aanvragen. Rusland loopt geen risico dat mensen uit het buitenland zich permanent willen vestigen in Rusland. De taalbarriere zorgt daar wel voor. Ik houd het er maar op dat ze veel mensen in Rusland en de ambassades aan het werk willen houden.
Wel een prachtig land trouwens. Ga in juni voor 2 weken naar Moskou en Tambov.