We willen een nieuw project starten: alle informatie over reizen en vakantie onderbrengen in een encyclopedie op internet, een wikipedia voor reizen dus! Net als www.wikipedia.org kan iedereen meehelpen aan deze online reisgids. Oftewel…een initiatief van reizigers voor reizigers! Denk aan informatie over landen, bezienswaardigheden, hostels, reisorganisaties, noem maar op. Het initiatief is niet commercieel, maar bedoeld om reizigers te helpen met het plannen van hun reis.
We zijn er alleen nog niet uit over de naam. Op dit moment hebben we:
wereldwijzerwiki.nl
wereldwiki.nl
wikiopreis.nl
Daarom zouden we graag van de vaste bezoekers van Wereldwijzer.nl Reisforums willen weten wat jullie de beste naam vinden. Stem hierboven! Als je wilt kun je natuurlijk hier ook je stem toelichten. Alvast bedankt!!!
Van de drie genoemde vind ik Wikiopreis.nl het beste klinken, dus die heb ik gestemd. Maar eerlijk gezegd ben ik het wel met Sjaak eens, dat geen van drie echt geweldig is.
Persoonlijk vind ik Wikiworld.nl/Wikiwereld.nl wel leuk of, als je meer de link met Wereldwijzer wilt houden: Wikiwereldwijzer.nl.
Denk dat het beter is om met “Wiki” te beginnen, dan ermee te eindigen.
Ik moet zeggen dat ik het met Carolina eens ben en dat je beter met Wiki kan beginnen. Deze Wikiopreis vind ik de beste van de 3, maar nog niet alles. Veel succes. Wikipediatravel.nl / wikiwereldtravel.nl
Bestaat dat niet al: wikitravel.org/nl ?
Is het niet handiger om net als bij Wikipedia, Nederlandse vertalingen/bewerkingen in de Nederlandstalige sectie in te voeren?
Of heeft dit project een andere bedoeling?
Ik vind ze om eerlijk te gaan niet echt knallen. Aan de andere kant snap ik hoe lastig het is een goede naam te vinden. Ik denk dat Wikiworld.nl al een hele verbetering is, het klink in ieder geval lekker!
Ik heb er ook nog wel een aantal, misschien draagt het bij…:
Wikiopreis.nl bekt wel lekker en het klinkt ook nog eens aantrekkelijk, maar ik vind het zo jammer dat er helemaal niets van de naam Wereldwijzer in terugkomt. Daarom ben ik niet echt vóór Wikiopreis.nl… Ik denk ook dat het vanuit een markttechnisch oogpunt slimmer is je naamsbekendheid “goodwill” te gebruiken bij dit soort initatieven, niet dan?