Nieuw initiatief: een wikipedia over reizen

Hallo allemaal!

We willen een nieuw project starten: alle informatie over reizen en vakantie onderbrengen in een encyclopedie op internet, een wikipedia voor reizen dus! Net als www.wikipedia.org kan iedereen meehelpen aan deze online reisgids. Oftewel…een initiatief van reizigers voor reizigers! Denk aan informatie over landen, bezienswaardigheden, hostels, reisorganisaties, noem maar op. Het initiatief is niet commercieel, maar bedoeld om reizigers te helpen met het plannen van hun reis.

We zijn er alleen nog niet uit over de naam. Op dit moment hebben we:

• wereldwijzerwiki.nl
  • wereldwiki.nl
  • wikiopreis.nl

Daarom zouden we graag van de vaste bezoekers van Wereldwijzer.nl Reisforums willen weten wat jullie de beste naam vinden. Stem hierboven! Als je wilt kun je natuurlijk hier ook je stem toelichten. Alvast bedankt!!!

geen van de drie! sorry…
Maar als ik iets afkraak, heb ik uiteraard een betere naam, althans…
Wikiworld.nl (of wikiwereld.nl)

Van de drie genoemde vind ik Wikiopreis.nl het beste klinken, dus die heb ik gestemd. Maar eerlijk gezegd ben ik het wel met Sjaak eens, dat geen van drie echt geweldig is.

Persoonlijk vind ik Wikiworld.nl/Wikiwereld.nl wel leuk of, als je meer de link met Wereldwijzer wilt houden: Wikiwereldwijzer.nl.

Denk dat het beter is om met “Wiki” te beginnen, dan ermee te eindigen.

Succes!

Liefs,
Carolina

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik het met Carolina eens ben en dat je beter met Wiki kan beginnen. Deze Wikiopreis vind ik de beste van de 3, maar nog niet alles. Veel succes. Wikipediatravel.nl / wikiwereldtravel.nl

Groet Christa

Inderdaad klinkt wikiwereld erg veel lekkerder :biggrin:, wikiworld ook tenzij je geen internationale tak wilt aansnijden.

succes met dit initiatief en hou me op de hoogte als het online is.

:dag:

Remko

Als het om een Nederlandse site gaat zou ik het zeker Nederlands houden en of het nou Wereldwiki is of Wikiwereld is maakt mij niets uit.

Succes!

http://wiki.snaaijer.nl/

Bestaat dat niet al: wikitravel.org/nl ?
Is het niet handiger om net als bij Wikipedia, Nederlandse vertalingen/bewerkingen in de Nederlandstalige sectie in te voeren?
Of heeft dit project een andere bedoeling?

Hoi

Ik heb gestemd op “wikiopreis.nl” …
Vond het beste klinken van de 3. En het zegt direct ook waarover het gaat ‘op reis’.

Wikiopreis.nl klinkt het beste. Of wikiwereld.nl, klinkt iets dynamischer.

Andrés
www.andorinasamaipata.com
Bolivia

Jammer dat het al bestaat! http://wikitravel.org/nl/Hoofdpagina

Zal wel aan mij liggen, maar ik las Wikio-preis, was niet direkt duidelijk.

Daarom is WikiWereld of WereldWiki beter.

Voor mij lijkt de naam WereldWiki wel wat.

Veel maakt het overigens niet uit.

Gr. Jan K
www.ayubowan-yaluva.nl

Hey y’all!

Ik vind ze om eerlijk te gaan niet echt knallen. Aan de andere kant snap ik hoe lastig het is een goede naam te vinden. Ik denk dat Wikiworld.nl al een hele verbetering is, het klink in ieder geval lekker!

Ik heb er ook nog wel een aantal, misschien draagt het bij…:

• ReiswijsWiki.nl
  • WikiWijzer.nl
  • WWWiki.nl

Bye ;),
Wouter v. Kuijk

Ik vind ‘TravelPedia’ wel klinken.

Ook op wikiopreis.nl gestemd. Misschien wikireizen.nl ook een idee, maar dat klinkt meer als een reisbureau.

Groetjes,
B

Wikiopreis.nl bekt wel lekker en het klinkt ook nog eens aantrekkelijk, maar ik vind het zo jammer dat er helemaal niets van de naam Wereldwijzer in terugkomt. Daarom ben ik niet echt vóór Wikiopreis.nl… Ik denk ook dat het vanuit een markttechnisch oogpunt slimmer is je naamsbekendheid “goodwill” te gebruiken bij dit soort initatieven, niet dan?

Wouter v. Kuijk

ikke kan niet kiezen uit de genoemde drie
maar vindt wikiwijzer.nl wel een leuke…

bestaat er niet al een wiki over reizen?

anyway. wikireizen lijkt me de way to go… simpel en duidelijk.

Hbe gestemd op wereldwiki.nl, maar ben het met enkele andere bezoekers hier eens dat wikiwereld.nl beter klinkt.

zoals hierboven al gezegd bestaat er al 1 nml http://wikitravel.org/nl/Hoofdpagina

Is dat niet genoeg?? ( is nl ook een NLse)

Ik vind daarnaast de 3 optie ook niet zo goed, zou ook gaan voor wikiwereld bv.