Partner voor reissite gezocht

Hallo,

Ik ben nog opzoek naar iemand die samen met mij een informatieve website wilt starten voor toeristen.
Misschien is het niet meteen duidelijk maar ik zal even een voorbeeldje geven. Bijvoorbeeld: Een website over Parijs met daarop artikelen over toeristische bezienswaardigheden, Artikelen met praktische reisinformatie, artikelen over uitstapjes buiten Parijs, reis ervaringen, hotel tips, en zo verder. We kunnen beginnen met één website maar later natuurlijk ook uitbreiden.

Zelf ben ik heel geïnteresseerd in reizen en in websites maken. Ook heb ik daar ervaring mee.
Omdat ik niet graag alleen werk en om de kosten een beetje te dekken ben ik nog opzoek naar een partner voor deze website.

Indien je wat meer informatie wilt kan je me steeds contacteren via
Skype: Siemen2491
Msn: Siemen@pokerfest.nl
Privé bericht

Vriendelijke groeten,
Siemen

Ongeveer zoiets?

Ja ongeveer maar dan in het Nederlands.

Oh dus ongeveer zoiets?
http://wikitravel.org/nl/Hoofdpagina :wink:

Waarmee ik dus wil aangeven dat het op internet al stikt van dergelijke pagina’s, helemaal gratis te bezoeken… maar dat die vaak ook door grote teams mensen met honderden uren werk actueel worden gehouden want hoe ga je anders zorgen dat het nog klopt, voor meer dan 100 landen?

Misschien moet je gewoon lekker gaan meeschrijven aan die Wikitravel die ik hierboven noem. :slight_smile:

Beste,
Ik vind wikitravel totaal niet aantrekkelijk. Ook staat er helemaal niet veel content op. Neem bevoorbeeld
http://wikitravel.org/nl/Barcelona
Hier vind je heel weinig informatie over Barcelona. Het content van de reissite die ik zal starten word geschreven door een kennis van mij. Die zeer ervaren is met content schrijven over steden en landen. Wat je nu op wikitravel vind zijn misschien 2 artikels van de ongeveer 50 die op onze site zullen komen.

Siemen

Succes!

De nieuwe eigenaar van mijn Pokerfest heeft me laten weten dat er mails binnenkomen op dat e-mail adres. Maar Siemen@pokerfest.nl is enkel het Msn adres. Voor men e-mail moet je even een berichtje sturen.

Vriendelijke groeten,
Siemen

De meest uitgebreide online reisgids van Nederland en België ?

Kan je misschien wat duidelijker zijn met je reactie? Wat wil je hier mee zeggen?

Waarmee ik dus wil aangeven dat het op internet al stikt van dergelijke pagina’s, helemaal gratis te bezoeken… maar dat die vaak ook door grote teams mensen met honderden uren werk actueel worden gehouden want hoe ga je anders zorgen dat het nog klopt, voor meer dan 100 landen?

Beste Cecilia,
Onze websites zullen ook gratis te bezoeken zijn. Ook zullen wij maar beginnen met één website en later misschien uitbreiden. Ook willen we een kleine printvriendelijke reisgids erbij maken. De grote sites die jij opnoemt proberen zich vooral te richten op de hoeveelheid van het content over de gehele site en niet per stad. Wij willen uitgebreide informatie geven over de bezienswaardigheden en niet zoals de sites die jij juist opgeeft die bijvoorbeeld over camp nou enkel het volgende zeggen:

"“Camp Nou
Camp Nou het stadion van FC Barcelona. Een rondleiding gaat hier verder dan bij veel ander clubs. Je mag hier namelijk ook het heilige gras aanraken, door het hele stadion wandelen en binnenkijken bij de (bezoekers) kleedkamers.”

Hier zijn de bezoekers niet echt heel veel mee. Wij willen ze veel meer informatie geven en tips van wanneer ze het stadium best niet kunnen bezoeken, tips om goedkoop een wedstrijd bij te wonen en zo verder.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt?

Vriendelijke groeten,
Siemen

En? Hoe gaat het met je Lonely Planet-achtige site?

Zal vast al een heel eind op weg zijn na 4 maanden…

De eerder genoemde website is around the globe is al jaren bezig. Daar werken tientallen vrijwilligers aan mee om wekelijks (of meer?) artikels te plaatsen.

Het lijkt me lastig een groot netwerk van goede vrijwillige krachten te krijgen. Betaalde krachten zijn beter, die maken meer uren, maar dan heb je een behoorlijk startkapitaal nodig.

Insidersinformatie kun je alleen geven voor landen waar je recent langere tijd bent geweest. Waar haal je de tijd (en het geld?) vandaan om die plekken te onderzoeken?

Ik ben tevreden met m’n website www.ikreis.net. Elk jaar komen er wel 1-2 nieuwe landen bij. De site is inmiddels 10 jaar ik de lucht… Toch is de site niet af, ik zou er nog van alles aan toe willen voegen. Maarja, tijd. Er moet ook gewerkt worden.

Ja Jenny, ik heb ook een site over mijn reizen. Met soms ook concrete tips en informatie voor andere reizigers. Maar naarmate de jaren verstrijken, kloppen die misschien niet meer. Dan zou ik full-time moeten reizen telkens weer naar die landen terug, of veel uren via internet zoeken. Of Lonely Planets overtypen en dat mag niet. :slight_smile:
En heb ik allemaal geen zin in…

Siemen heeft de ambitie om er zelfs info op te zetten over hoe je het beste voetbalkaartjes kunt kopen in elke stad. Dus allemaal informatie die snel veroudert. En er boekjes over te maken.

En hij wil niet van mij aannemen dat dat honderden uren werk kost van vele mensen, om het actueel te houden.

Ben benieuwd of hij niet reageert omdat hij zo hard info aan het verzamelen en typen is, of omdat het plan toch gesneuveld is.