Nieuw initiatief: een wikipedia over reizen

Hallo Allemaal!

De peiling is er erg duidelijk in, meer dan 50% kiest voor WikiOpReis.nl. De reacties brachten ons echter weer aan het twijfelen. Maar we zullen nooit een naam kunnen bedenken waar iedereen tevreden mee is en daarom gaan we toch voor optie 3.

We wisten inderdaad nog niet van wikitravel.org/nl af, wel van een ander, maar die is een stuk kleiner. We willen toch met het project doorgaan, omdat we het idee hebben dat de echte inside tips van reizigers niet op die ander staan en we een betere reiswiki kunnen maken. Het is een uitdaging, maar we gaan ervoor!

Iedereen bedankt voor het stemmen en meedenken!

Groetjes, Maartje

Dat was een snelle poll; geplaatst 13/12 en 14/12 alweer gesloten. Jammer - maar het zij zo. Ik ben al weer van de iets oudere garde en Wiki doet me dan aan de “de viking” denken - hahahahaha. Iets met wereldwijzer zou m.i. het beste zijn; Laat je echter niet ontmoedigen en veel succes.

Groet,
Joe

Goed initiatief Maartje. WikiOpReis met hoofdletters kan geen misverstand opleveren.
Ben ook wat ouder, maar zit vaak met mijn neus in de Wikipedia, handig als het straks via WW kan!
Succes met de uitwerking:thumbsup:

geen van drieen echt iets om nou snel te onthouden. De naam moet beginnen met WIK of WIKI en het woord daarna zodanig dat er geen vergissing mogelijk is. Wikiopreis kan verhaspelt worden tot een vreemd woord…
WideWikWorld is natuurlijk ook een optie, afgekort tot WWW
Verzamel eens wat spetterende namen en dan nog eens een ronde doen.
MonoFeliz

Mij viel ook direkt “wikiwijzer” en “wikiwereld” in :vak02:

Een combinatie van meer dan twee woorden zou ik niet doen, is dan niet pakkend genoeg.

Heb ik ook met het woord Wiki. :smiley:

Wat Marifran eerder aanhaalde over de klemtoon bij wikiopreis, ook dat heb ik.

De naam met de drie W’s als begin klinkt dan nog het beste.

Overigens zou deze stemming wel in een nieuwsbrief of zo meegenomen mogen worden.
Deze site heeft tig duizend leden en er hebben "pas "een kleine 60 gestemd.
Geen statistisch reeel beeld van de community lijkt me.