Nieuw Hotel: Granada Luxury Resort Deel 2

Wij (4 volwassenen en 3 kinderen)hebben het zeer naar onze zin gehad.
Alles is perfect gelopen,van het moment van inchecken,tot en met het uitchecken.
Zijn erg tevreden over het personeel,de kamers,het zwembad en de animatie.
Met pijn in ons hart zitten we weer thuis:crybaby:
Overigens was dit ons vijfde 5 sterren hotel,en voor onze vrienden de 10e keer!Voor de hammam hebben we 110euro betaald,met 3 man.
Echt een aanrader dus:thumbsup:

5 likes

eindelijk is het zover.
woensdag 8 sept vertrekken we (koppel uit kortrijk) om 6.15u richting granada luxury resort.we zijn daar tot 23 sept.
wie is daar nog deze periode?een rood handdoekje nemen we in ieder geval mee om ons herkenbaar te maken voor de forumgenoten.
grts,marc en conny>>>:vak01:

1 like

hallo aan iedereen die er is of vertrekt ik heb een vraagje zou het mogelijk zijn om de clubdans te flimen daar wij vergeten zijn hoe alles op elkaar volgt.te sturen naar verhaeghe-decraene@telenet.behartelijk dank en een prettige vakantie.

hallo allemaal
al wezen kijken bij sherwood dreams resort in belek nieuw hotel

grt.joopenbep

3 likes

J & B,

En, zal het iets worden?
Ik vind alleen Boganzend (of zoiets) wel een beetje ver van de "bewoonde"wereld, heb hier 3 jaar geleden, een paar dagen gezeten in het toenmalige Riva Donna.
Tot ziens volgende maand in het Granada.

G-J

1 like

hallo wij vertrekken woensdag om 6 uur in brussel
2 koppels uit lanaken en dendermonde zal op zoek gaan naar rode handoekjes van de forumleden die er nu nog zijn
grtz>>>>>>

Wij van de omgeving dendermonde op 1 oktober.joehoe

hoy

ook nieuw simelia resort ligt naast royal dragon
KUMKOY-SIDE
grt.joopenbep>>>

6 likes

nog een nieuwe gaat april 2011 open.

sensimar belek ligt naast robinson nobilis

nog geen foto,s

grt.
joopenbep

4 likes

In dit hotel gelogeerd van 30/8 tot en met 13/9. Bij het binnenkomen verliep het inchecken heel vlot. Je krijgt echt een Wow-gevoel en je hebt ogen te kort. Sommige dingen zijn er wat over, veel te veel spiegels en overal tv’s, tot in de toiletten toe. Kamer was heel mooi en heel goed onderhouden. Vriendelijk personeel dat regelmatig in is voor een grapje.
Aan het buffet een chaos doordat de ruimte daar veel te klein is voor de capaciteit van het hotel. Hetzelfde voor de buitenruimte van het hotel, veel te klein voor 1.800 mensen. Daardoor gans de dag een drukte van jewelste. Eten is smakelijk wel gevariëerd, maar keert om de 3 dagen terug en dit was onze 10de keer Turkijë. Er is reeds veel kapot en dit voor een hotel dat nog geen 5 maanden open is.
Met de hygiëne nemen ze een loopje. Zwembaden zien onderaan bruin omdat ze niet genoeg gepoetst worden. Zwembadwater niet altijd echt zuiver.
Wat de hygiëne van het eten betreft, enorm veel mensen met buikloop, waaronder ikzelf, en geen normale buikloop hé, nog nooit meegemaakt in Turkijë. Dit heeft een serieuze domper op de vakantie gezet. Snackbar zit volledig aan de zonnekant, en alles staat daar gewoon in de zon van 11h tot 16h en dit in temperaturen van rond de 40 graden.
Verder hetzelfde met het eten in het hoofdrestaurant. Kebab staat al om 16h buiten in de warmte, onaangeroerd en het eten begint pas om 19h. Waar is de hygiëne naartoe. Zo kweek je microben. Hetzelfde met grote vissen, die staan daar maar in volle warmte om 17h30, onaangeroerd en als je passeert om 18h30 staan ze er nog, nog altijd niet opgebakken. Menslief, zo gaan ze nog meer diarrees kweken. Weinig Belgen die daar tevreden waren en die zeker niet meer gaan terugkeren. Aan het zwembad slechts 2 toiletten, dus constant file. De douchen in het Wellnesscentrum die stinken reeds, misschien ergens een probleem met de riolering, want we hebben dit ook een dag in ons badkamer gehad. A la carte restaurants, zeker de Italiaan, die waren super. Wel op tijd gaan reserveren. Het hotel is gelegen aan een drukke steenweg, maar als je tijd hebt, kun je gerust de baan zonder kleurscheuren oversteken. Winkeltjes in Alara op 1,2 km goed te voet te doen. Alanya met de bus 40 min. Avsallar waar ook verschillende winkeltjes zijn en de kleding geprijst is doe je met de bus in 10 min. Kledingmarkt in Alanya op dinsdag.
Voor ons geen Granada meer, geef ons dan maar hotel Samara in Bodrum, dat is pas echt top. Veel Belgen ontmoet ginder die in Samara ook al geweest waren, en allemaal vol lof.
Animatie in het amfitheater stelt niks voor, mr Granada, miss Granada, best couple, allemaal simpele dingen, geen degelijke shows. Wel is het op de pier regelmatig ambiance, met livemuziek of oldies en toen werd er ook gedanst. Ramen van het binnenzwembad hebhen we in die 2 weken geen één keer weten poetsen, die plakken al.
Wel 18 cocktails inbegrepen, maar elke avond is er wel iets van hun flessen leeg. En ze durven ook wel eens te beweren dat je dat of dat van drinken nooit bij hun gratis gedronken hebt, alhoewel je het de dag voordien nog gekregen hebt. Rijke Oostblokkers hebben altijd voorrang aan de bar, want die geven goede fooien. Controleer ook de kamers op gebreken want die durven ze je aan te rekenen bij vertrek uit het hotel. En open zeker je valies niet indien je niet tevreden bent over de kamer, want anders lukt het niet meer aan de receptie.
Vrienden van ons hebben het voorgehad. We hebben ons verder wel goed geamuseerd met mensen die we daar leren kennen hebben en die in de toekomst tot onze goede vriendenkring zullen behoren. Maar ziek zijn tijdens je vakantie en in bed steken en vol uitslag staan is zeker niet plezant en ik was zeker niet de enige. Samen met mij waren er nog velen, en dit is te danken aan de slechte hygiëne van het eten.

5 likes

Zopas je commentaar gelezen over het hotel GRANDA LUXURY RESORT.Ik vertrek op 24 september met mijn vrouw voor 14 dagen,de schrik zit er nu pas in.Graag had ik geweten of je met sunjets geboekt had.Als alles zo slecht is waarom heb je dan de hostess niet gecontacteerd?Ik zou zeker direct een overboeking gevraagd hebben naar een ander hotel.Of overdrijf je misschien een klein beetje ,ik neem toch aan dat je fotos als bewijsmateriaal genomen hebt,teneinde een klacht te kunnen indienen bij je reisagent .Graag een reactie aub ,alvast bedankt voor de gegeven informatie zodanig dat ik adekwaat kan reageren bij mijn aankomst daar.

1 like

Wij hebben er gewoon niet aan gedacht om dit te melden aan de sunjets-hostess gedurende de periode dat we in dit hotel verbleven. Wij boeken al jaren met Sunjets, en zijn altijd heel tevreden geweest. En gaan in de toekomst zeker nog boeken via sunjets. Foto’s van het hotel hebben we zeker genomen maar we hadden wel niet constant ons fototoestel mee. Ik overdrijf zeker en vast niet en heb ook een ganse hoop uitleg gegeven in mijn reisbeoordeling aan sunjets.
Wij gaan 2x per jaar voor 15 dagen naar Turkijë, en hebben zelfs al in VIP-hotels gelogeerd, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Een prachtig hotel, dat wel maar op de voedselhygiëne moeten ze nog heel veel bijleren. Tafels buiten (ik spreek niet van binnen in het restaurant) worden leeggemaakt maar nooit gepoetst, we hadden constant servietten bij zodat wij niet aan een vuile tafel hoefden te zitten. Hetzelfde in de bar boven, een supermooie bar, maar als je 's avonds ging om iets te bestellen en je legde uw armen op de marmeren toog, wel dan plakten je armen. Het zwembadwater hebben wij nooit weten controleren en die bruine randen op de grond in het zwembad die zijn er gekomen omdat het niet genoeg onderhouden wordt. Ook al heel veel kapot in gans het hotel. Ligbedden, parasols, vloeren, faïence zwembad, glazen en ga zo maar door. Let gewoon op als je in de zwembaden gaat voor de scherpe randen door kapotte faïence. Je mag me steeds mailen hoor, geen probleem.
Maar ziek zijn tijdens je vakantie is geen pretje, de 1ste week zelfs niet kunnen weggaan door diarree, en toen we de 2de week buitengingen, had ik altijd vers ondergoed bij, dus dat zegt genoeg. En ik was zeker niet de enige. Heb je nog vragen, stuur ze maar door. Mocht ik je niet meer horen, nog een goede reis toegewenst. Maar wij keren er zeker niet meer terug. Volgend jaar komt er tussen de 23% en de 60% bij op de prijs van dit jaar, en dat is het zeker niet meer waard.
Laat de anderen maar aan de snackbar eten, met voedsel dat een ganse dag bij 40 graden in de zon staat of in het hoofdrestaurant, met voedsel dat al uren buiten staat in de hoge temperaturen, zonder er naar om te kijken. A la carte restaurants wel top. En een supermooi hotel, kamer perfect onderhouden, vriendelijk personeel, veel keuze aan cocktails, het goede mag ook gezegd worden.

1 like

hallo
wij zijn net terug na 15 dagen granada.
geweldige vakantie gehad in een superhotel.
dit hotel is superdeluxe.de mankementjes die er nu al zijn zijn echt kleine dingen,die geen ongemak opleveren.als men zich daaraan ergert moet men zijn vakantiebudget maar met 1000€ pp verhogen.
buiten gaan eten in 37° is om miserie vragen.het eten hier is tiptop en zeer afwisselend.behalve buiten aan het zwembad.het enige minpunt voor ons was het italiaans a la carte restaurant.ronduit SLECHT!!!
de bediening is uitstekend,zelfs nu,na een zwaar seizoen lachen alle personeelsleden nog.als men vriendelijk is tegen het personeel krijgt men dit dubbel en dik terug.
ook als we iets meldden werd dit ogenblikkelijk verholpen.
qua hygiene kunnen wij alleen maar tevreden zijn.de hele dag lopen er mensen te poetsen,maar er zijn altijd van die mensen die hun afval gewoon op de grond werpen op vakantie,terwijl er 2meter verder een vuibakje staat.
wij zijn 2x naar de markt geweest in manavgat.een aanrader.ook alanya en avsalar zijn leuke plaatsen.
kortom,een SUPERVAKANTIE gehad.

8 likes

bedankt voor deze reaktie de vorige was bedroevend maar hebben dank zij jullie nu toch wa meer zin gekregen om af te reizen. we reizen maandag af voor 18 dagen.en ja hoor iets nemen om te eten die daar al 2 a 3 uur in de zon staat is inderdaad zelf om problemen vragen zijn al meermaals in turkeye en tunesie en zelfs in egypte geweest maar nog nooit erge problemen op da vlak gekregen. nu morgen nog een dagje werken zondag de valies maken en dan genieten van al dat moois groetjes…:dag: nog een vraagje is het ver en lang reizen met een bus van het hotel tot alanya en voor de markt in manavgat??? alvast bedankt voor het antwoord…

4 likes

Spijtig voor jullie van onze slechte reactie. Maar ik vertel geen leugens.
Toen wij er waren eind augustus/begin september was het rond de 40 graden. Snackbar staat een ganse dag in de zon, bij zo’n temperaturen. Nadien hebben ze dan toch maar de rolluiken een gedeelte naar beneden gedaan en parasols ervoor gezet. Maar die nemen de zon niet volledig weg. En dit is pas gebeurt na herhaaldelijke klachten van toeristen met diarree.
Wij aten niet telkens buiten, ik wil er gewoon mee zeggen, het eten dat buitenstaat, enkel 's avonds, staat er veel te vroeg en onaangeroerd. Als je de Kebab vorige week maandag al zag om 16h, zonder dat er daar iemand te bespeuren was van het personeel, en het eten begint pas om 19h, waar is de hygiëne dan naar toe.
Keuze aan eten was er wel genoeg, en ook goed van smaak. Maar door de bacterieën wel heel veel mensen met diarree. Het was onze 10de keer Turkijë in enkele jaren en heb nooit diarree gehad, nochtans zijn we daar elk jaar in totaal een volledige maand.
En die bruine randen in het zwembad, dat is gewoon van niet genoeg gepoetst te worden.
Een mens kan toch op voorhand niet weten hé, hoelang die voeding daar al buiten staat, aan het grote restaurant.
En by the way, de à la carte restaurants, je hebt keuze uit verschillende menu’s, die verdienen bij ons een pluim, het gaat wel snel, maar heel lekker. Wij hebben Italiaans en Chinees gedaan. Wel op tijd reserveren, al direct de dag na aankomst gereserveerd, bij de guest relations aan de receptie en dit tussen 9h30 en 10h30. En het hotel heeft vriendelijk personeel.
De bus voor Alanya stopt voor het hotel, alle 15 minuten, kost 2 euro 50 per persoon, enkele rit, en het is ongeveer 40 à 50 minuten rijden, maar zeker de moeite waard.
De kledingmarkt in Manavgat, daarvoor moet je de bus nemen langs de overkant van het hotel, dus ook om de 15 minuten een busje, en het is ongeveer 30 minuten rijden tot aan de markt in Manavgat. Wel aan de buschauffeur zeggen dat je naar MARKET MANAVGAT wil.
Er is daar markt op donderdag en maandag, maar die van maandag is aan de bazaar, en die is nog groter, wel een doolhof. Maar wel de grootste markt die we in Turkijë al gezien hebben. En wij marktten heel graag.
Het is wel een heel mooi en luxueus hotel, maar wij keren zeker niet meer terug vanwege de hygiëne en de buitenruimte is ook te klein naargelang de capaciteit van het hotel. Qua hygiëne bedoel ik de bruine randen in het zwembad, zwembad dat niet dagelijks gereinigd wordt met zo’n speciale stofzuiger, en het eten dat veel te vroeg in de blakende zon buitenstaat, wat we met eigen ogen geconstateerd hebben doordat we naar het binnenzwembad gingen op dat moment, anders konden we dit ook niet weten.
Het eten is ook niet altijd warm genoeg. Een koude friet of een koude pannenkoek is niet smakelijk.
Verder liep het bad uit na het nemen van een douche, 3x iemand geweest van de technische dienst, maar het bleef uitlopen.

2 likes

Wij snappen de kritiek echt niet , wij hebben er een supervakantie gehad, echt nergens klachten over gehad.Blijkbaar hebben jullie een pechvakantie achter de rug en dan let je waarschijnlijk ook meer op kleine dingen .Zelfs van russen ofzo hebben wij geen last gehad .Wij hebben ook gezegt dat als de prijs hetzelfde bleef , wij direkt opnieuw zouden boeken de volgende jaren , maar dat zal wel niet. prijs / kwaliteit vinden wij dit zeker een aanrader. En poetsen deden ze daar echt van smorgens tot s’avonds zowel binnen als buiten. PS: het enige wat wij een minpunt vonden was dat ze daar geen bierviltjes kennen , alles drupt op de kleren , maar da is dan ook het enige waar wij iets kunnen over zeggen , allee als we dan toch 1 minpuntje moeten geven .Wij wensen jullie een even leuke reis toe zoals wij die gehad hebben.Gewoon er heen gaan zonder vooroodelen net zoals wij gedaan hebben na al de kritiek die er soms te lezen viel. gewoon genieten!!!:vak02:

10 likes

hoy allemaal
nog 2 weekjes en dan gaan we weer naar granada toe ben benieuwd hoe het daar nu is.heb 4 potten pindakaas gehaald voor de hollandse turk.
en heb vandaag geboekt voor :
ROYAL HOLIDAY PALACE
15-4-29-04-2011
denk dat hetdaar super de luxe is.

grt.>>>:vak02::zon02::vak01:

JOOPENBEP

3 likes

Hallo, joopenbep:cheer:
Wij wensen jullie alvast terug een
leuke vakantie toe, en denken zelf nog
aan de fijne toffe vakantie in Granada
kan soms niet geloven wat ik hier allemaal lees
hoe sommige mensen zo een slechte ervaring hebben
over het Granada hotel, maar dat zullen jullie zo te zien
zelf wel rap ondervinden, alvast veeeeele groetjes
van Pluche en co:dag:

2 likes

Wij hebben zeker niet overdreven met onze reactie.
En wensen Joop en Bep een fijne vakantie toe in dit luxehotel.
Ben eens benieuwd wat zij er nu van gaan vinden, ga maar eens in het zwembad met de glijbanen, daar is er al veel kapot, en de bruine randen bevinden zich in het grote zwembad. Kebab die zo vroeg buiten stond was in het buitenrestaurant aan het binnenzwembad.
Bij corendon staan er al verschillende op voor zomer 2011, onder andere Royal Holiday Palace, zoals Joop en Bep vermeld hadden, maar is wel vrij duur, meer dan 3.000 euro om met ons twee voor 2 weken te boeken in juni.
Volgend jaar zou er in de Granada een opslag zijn tussen de 23% en 60%, maar er zouden ook 6 à 7 nieuwe hotels in de brochure staan bij Sunjets.

7 likes

hoy

ja in juni is die best prijzig.
je kan ook eens kijken bij sherwood dreams resort
kan je al boeken bij neckermann.de
zijn ook foto,s van en is niet zo duur.

grt

joopenbep

5 likes