Wie oh wie kan mij meer vertellen over hotel Grand Zaman Garden in Alanya
ik weet alleen dat ik daar net geboekt heb!!!
verder weet ik dat het een gloednieuw hotel is dat deze zomer zijn deuren opent. maar dat wist je zelf ook al wel denk ik. verder ben ik ook erg benieuwd naar informatie over mn vakantiebestemming van komende zomer!
ik heb het ook geboekt en wacht dus op een reactie van iemand die er meer van weer . ik heb al een turkse vriend gevraagd te gaan kijken maar heb nog niks gehoord.
het wordt de zuster hotel van grand zaman.Het wordt naast grand zaman gebouwd. Het is zo 6 a 8 minuten lopen naar het strand.(kleoptrastrand het fijne en grote strand van alanya) Het is 500 m vewijderd van het centrum. Hotel heeft bars, winkeltjes, hamam, sauna, fitnessruimte. Zwembaden waarvan 1 met waterglijbanen poolbar en snackbar. enz
Wij gaan dit hotel deze week hoogstwaarschijnlijk ook boeken. Wat ik van een vriend uit Alanya begreep is dat het hotel inderdaad vlakbij Grand Zaman staat, dus tegenover het Kleopatrastrand. Als het definitief doorgaat dan gaan we er 7 juni naartoe, joehoe!!!
Groetjes, Diamond
wij gaan er van 9 tm 23 augustus heen! ik samen met een vriendin!
dan zou ik je tegen kunnen komen hahahaha want ik ga van 16 augustus tot en met 2 september oftewel lekker 18 dagen.
haha oke dan, gaan we samen ff een borrel drinken hahahahahahahaha
t enige wat ik weet is dat t tegenover grand zaman ligt. afgelopen zomer waren ze nog flink aan t bouwen en dus kon ik niet zien of t iets moois werd. maar ik ga over 3 weken weer dus als ik daar langs kom zal ik zeker ff checken voor jullie hoever ze zijn met bouwen en of t mooi is geworden!!!
groeten myrna x
Hoi hoi allemaal!!!
Wij hebben dit hotel ook geboekt voor de periode 29 juli t/m 9 augustus!!!
Als er mensen zijn die er voor dat wij weg gaan dingen over kunnen vertellen hoor ik dat graag!!!
En alvast allemaal veel plezier daar!!!
Wie weet komen we elkaar wel tegen!! haha!!!
Groetjes Sandra
**Situatie **
**Ligging: **in een vrij levendige omgeving, in de westelijke kuststrook, tussen de drukke kustweg en een vrij drukke weg langs het strand, temidden van begroeiing en middelhoge hotel- en appartementengebouwen. Aan de achterzijde van het hotel is een kleine, oude begraafplaats. Het autoverkeer in de directe omgeving van de accommodatie is druk.
**Opbouw: **de accommodatie bestaat uit 1 gebouw. Etages: 6. Liften: 2.
**Afstanden: **naar het Kleopatra-strand 75m via 25 treden vanaf het zwembadterras. Naar het centrum 1km. Winkel(s) met levensmiddelen en restaurant(s) in de directe omgeving.
**Verbindingen: **opstapplaats voor minibus (zgn. dolmus) naar het centrum voor de accommodatie. Frequentie: regelmatig. Vaste taxistandplaats bij de accommodatie.
**Faciliteiten **
**Receptie: **24 uur. Men spreekt Duits en beperkt Engels. Creditcards: Euro/Mastercard, Visa.
**Zitgelegenheid: **verzorgd ingerichte lounge.
Tv-ruimte.
**Bar: **verzorgd ingerichte bar in de lounge (24 uur).
Overdekte buitenbar bij het zwembad (mei t/m okt. 10:00-00:00 uur). Faciliteiten: podium. Er is een terras. Eetmogelijkheden: maaltijden (10:00-00:00 uur) en snacks.
Overdekte strandbar (april t/m okt. 08:00-19:00 uur en nov. t/m maart 09:00-16:00 uur). Er is een terras. Eetmogelijkheden: snacks.
Overdekte buitenbar aan de achterzijde (april t/m okt. 08:00-00:00 uur). Er is een terras.
**Eetgelegenheid: **netjes ingericht restaurant. Er is een niet-rokersgedeelte. Ontbijt: een buffet. Lunch: een beperkt buffet. Diner: een buffet. Kinderen: kinderstoelen.
**Winkels: **badkledingwinkel, juwelier/bijouterie, toeristenwinkel.
**Zwembad: **onregelmatig gevormd zoetwaterbuitenzwembad (max. 10.50 x gem. 6m). Faciliteiten: jacuzzi.
Zoetwaterbuitenkinderbad (2.50 x max. 2m). Het is max. 35cm diep.
**Terras: **zwembadterras met ligbedden met matras (gratis), parasols (gratis), bijzettafels en toiletten.
Faciliteiten op het strand: ligbedden met matras (EUR 1.20 p.d.), parasols (EUR 1.20 p.d.), douches, kleedcabines en toiletten.
**Sport en spel: **Fitnessruimte (gratis). Overige sporten: poolbiljart, strandvolleybalnet, tafeltennistafel.
**Gezondheid: **Turks stoombad (gratis). Overige faciliteiten: massage, peeling.
**Amusement: **activiteiten 's avonds: bij voldoende belangstelling, bv. folkloristisch optreden, live-muziek of lokale avond.
**Kinderen: **kinderbed/bedden.
**Algemeen: **bouwjaar: 1993, kamers gerenoveerd in 1998, 35 nieuwe kamers bijgebouwd in 2003. Huisdieren: niet toegestaan. Nationaliteiten: vnl. Duitsers en Nederlanders. Roomservice (24 uur). Tv met Nederlandse zenders. 6x p.w. is een arts aanwezig. Overige faciliteiten: bagageruimte, EHBO-ruimte, kapsalon, vergaderruimte.
**Kluisjes: **in de kamers (EUR 7.00 p.w.).
**Airco: **24 uur in alle woon/slaapeenheden (gratis). Tevens airco in alle afsluitbare openbare ruimten.
**Accommodatie **
**Capaciteit: **170 eenheden. Onderverdeling: 2-pk (144), familiekamer (25) en een suite.
**Beschrijving: **2-pk: uitzicht: 50% op bebouwing en begroeiing, waarvan ca. de helft tevens op drukke weg, 30% op begroeiing, zwembad en deels (onderbroken) zijzeezicht, 20% op begroeiing, zee, vrij drukke weg en verwaarloosde begraafplaats. Inrichting: verzorgd, met donkerhouten meubilair. Hal: hang/legkast. Slaapkamer (gem. 5 x 3.25m): 1-pers.bed (2) of 2-pers.bed, kaptafel, kruk, leunstoel (2), salontafel, kofferbankje, nachtkastje (soms 2), minibar, telefoon, tv, dubbele beglazing, heteluchtverwarming, tapijt; 29 kamers extra 1-pers.bed. Badkamer: douchebak, douchewand, wastafel, toilet, grote spiegel, haardroger, kastje (soms), telefoon; 29 kamers ligbad met douche i.p.v. douchebak. Balkon (gem. 2 x 2m): bijzettafel, stoel (2); 12 kamers met een groter balkon. Brandbeveiliging: rookmelders, schema vluchtroute. Het hierboven beschreven kamertype wordt ook als 1-pk verhuurd.
Familiekamer: uitzicht: 60% op bebouwing, zee, zwembad en deels op verwaarloosde begraafplaats, 40% op bebouwing, begroeiing en drukke weg. Inrichting: verzorgd. Hal: hang/legkast, kofferbankje. Slaapkamer (gem. 6.75 x 5m): 1-pers.bed, twijfelaar, kaptafel, kruk, leunstoel (2), bijzettafeltje, nachtkastje (2), minibar, telefoon, tv, dubbele beglazing, heteluchtverwarming, tapijt. Badkamer: douchebak, douchewand, wastafel, toilet, grote spiegel, haardroger, kastje (soms), telefoon; 5 kamers ligbad met douche i.p.v. douchebak. Balkon (gem. 2 x 2m): bijzettafel, stoel (2). Brandbeveiliging: rookmelders, schema vluchtroute.
3-pk: de 29 2-pks met extra 1-pers.bed worden ook als 3-pk verhuurd.
**Bijzonderheden **
**Karakteristiek: **hotel met verzorgd ingerichte kamers, gelegen tussen de drukke kustweg en een vrij drukke weg langs het strand. Er zijn diverse faciliteiten, waaronder een zwembad met jacuzzi, een kinderbad, een buitenbar, enkele winkels en een Turks stoombad met massagemogelijkheden. Een deel van de gasten verblijft op basis van all-inclusive.
**Obstakels: **Buitenbar aan de achterzijde na 3 treden. Jacuzzi na 6 treden. Zwembadterras na 18 treden vanaf de buitenbar aan de achterzijde.
**Brandbeveiliging: **blusapparaten, brandalarm, brandslangen, brandtrap en rookmelders in de omgeving van de woon/slaapeenheden.
**Opmerkingen: **De accommodatie hanteert voor een deel van de gasten een all-inclusive formule. Planning(en): aan de overkant van de drukke weg wordt door dezelfde eigenaar nog een hotel gebouwd (oplevering maart 2006). Enkele faciliteiten zullen door beide hotels worden gedeeld.
**Adres: **Saray Mahallesi Atatürk Caddesi 153, 07400 Alanya, Antalya, Turkije.
**Telefoon: **00 90 242 5127978.
**Fax: **00 90 242 5124803.
**E-Mail: **grandzamanotel@superonline.com
**Website: **grandzamanotel.com
**Laatste controle: **april 2005.
© Reed Business Information bv / Toeristiek
Kan jullie alleen dit geven…
**X Cyn
**
Is er inmiddels al iemand naar dit hotel geweest? Wij gaan er over vijf weken naartoe maar kan nog steeds nergens reacties vinden en of het hotel uberhaupt al af is…
volgens mij is die in pas open gegaan.
Ja klopt, dit is een heel nieuwe accommodatie… Staat er ook niks op vakantiereiswijzer??
x
nee nog niet, helaas…
Grand Zaman Garden opent zijn deuren op 15 mei ik heb info aangevraagd bij het reisbureau ze liepen een maand achter maar op 15 mei gaat die open!!
Gr Henkie
Nou ik hoop het maar! Heb geen zin om er een week vantevoren achter te komen dat het hotel nog niet klaar is en we ergens anders naartoe moeten. Heb er in ieder geval erg veel zin in om te gaan, lijkt me heerlijk zo’n nieuw hotel!
Hallo allemaal!!
Iemand al berichten gehoord dan over de opening van Grand Zaman Garden??
Ik ben namelijk heel erg benieuwd, ben steeds druk aan het zoeken, maar tevergeefs… Kan weinig vinden!!
Groetjes Sandra
Hé Sandra, leuk dat je dr bent! Ja ik wil die info nou ook wel 's een keer! Hopenlijk horen we snel meer!
Hallo, wij gaan ook naar Grand zaman Garden vanaf 4 t/m 19e augustus, ben benieuwd naar de eerste reacties !!
Veel plezier iedereen…
Doei