In Belek kon je ook niet snorkelen, en ze hadden hun surfbrevet niet bij.
Toch een schitterende vakantie gehad.
Als de jongens zich maar een beetje kunnen uitleven…
Snorkelen en surfen is dus geen vereiste maar een mogelijk onderdeel van de ontspanning. Een jonge hond moet ook zijn “beloop” hebben (zo zeggen ze dat hier , ik hoop dat de “zuidnederlandse” term begrepen wordt…)
En net dat ontbreekt daar een beetje (veel) voor onze jonge honden.
*“papa , ik verveel mij… wat gaan we doooeeeennnn…” *begon al door mijn hoofd te spoken…
En daar hadden we in januari nog geen echt duidelijk idee van…
Na een telefoontje met Sunjets dat omboeken slechts 12,5€ per persoon zou kosten, hebben we dan beslist om toch maar te veranderen .
Ook een paar privé-reacties van gasten die er al waren en die (bewust ? ) niet op het forum zelf gepost werden, waren doorslaggevend.
De maquette-foto’s van een indrukwekkend hotel, de prijs, het beeld van die steiger op de maquette vond ik in het begin ook grandioos… en we lieten ons ook , zoals iedereen op dit forum, verleiden…
Nu we de ware bestaansreden ervoor door hebben…en gezien hebben dat die steiger niet vlot vlak boven het water, maar op 2m hoogte "zweeft"met van die ambetante (sorry weer “zuidnederlands” volgens Van Daele) ijzeren trappen, heeft die al veel van zijn initiele charme verloren.
Dit forum was, zeker van in het begin, gebaseerd op twijfels, het groeide uit tot mega-proporties en kwam zelfs tot (indirect en ter plaatse zelfs directe) contacten met de general manager himself, wat op zich al *ongelooflijk en schitterend *is!!!
Ik zou hopen dat ik voor elke geplande vakantie zo’n forum ter beschikking zou hebben!!! Prachtig gewoon!
Maar steeds bleef toch die ondertoon van twijfel hangen: " hoe was het… was dit al in orde…kon dat al…hoe zit het met het eten, de cocktails, de restaurants, het strand…???"
Ik wil zeker niemands vakantie vergallen, en ik vind dat de gasten die er al waren alle minpuntjes met grote (hoe zal ik het zeggen…) “waardigheid” verdragen hebben, en dat de GM Mustafa alleen maar meer respect voor zijn vlaamse en nederlandse gasten zal gekregen hebben.
Maar blijkbaar bijna unaniem is men van oordeel dat het als vakantie met opgroeiende en ook kleinere kinderen niet ideaal is qua setting.
Die overweging hebben wij dus recent ook gemaakt en die is in het nadeel van dit hotel uitgedraaid.
Ik wou het ev andere families die in het zelfde geval zitten, wel meegeven dat het zeer eenvoudig en relatief goedkoop was om toch nog te veranderen, zelfs nog goedkoper als je dezelfde vlucht behoudt… en last minutes kunnen zelfs nog voordeliger uitvallen dan vroegboekkortingen!!!
Als het gerucht waar is dat er al voor november voor miljoenen aanpassingen zouden gebeuren, zegt dat toch ook al veel…
Ik vraag mij nog steeds af waarom je als investeerder met dergelijk budget voor een luxe-hotel precies die locatie kiest…
Op Google Earth zijn er toch blijkbaar zoveel betere alternatieven te vinden…
Koen