Nieuw Hotel: Granada Luxury Resort Deel 2

Iemand een idee of Hotel Hayat Long Beach ver af gelegen is van hotel Granada?
Wij verblijven vanaf 9 juli in Granada, maar onze familie in Long Beach.
Zou de afstand te voet te overbruggen zijn?
Dank je

Kan je sigaretten kopen in het hotel? zojah hoeveel kosten ze daar ?
:dag:

hallo als je kijkt bij neckermann reizen en dan ligging en omgeving zie je een plaatje van google waar dat hotel ligt en ook waar ockualar ligt is wel een eind uit elkaar groetjes margriet 14/7 tot 28/7 :dag:

Zo, de kogel is door de kerk.

Wij gaan NIET naar Granada Luxury resort !!!

Wij (1 koppel met 2 wildebrassen van zonen van 12 en 13) hadden geboekt van 8 tot 22 aug, vanuit Oostende. Dit was al gemeld in mijn post van 22 mei, maar vreemd genoeg kwam dit op geen enkel lijstje terecht. Maar 't zal niet meer nodig zijn…

Wie mijn bericht van toen herleest zal merken dat ik toen al groot wantrouwen had aangaande dit hotel. En dan spreek ik niet over dingen die nog niet afgewerkt zijn, kamers die nog vuil zijn, keukens en bars die nog niet voldoende warm gedraaid zijn, of zelfs over nachtlawaai op de steiger voor alle kamers die bijbetaald hebben voor zeezicht… Zelfs niet over vechtende Russen in de lobby (hoewel dat wel kan tellen als extra entertainment ;-))).

Het gaat er gewoon om dat het hotel + domein te klein is voor het aantal gasten…
De ochtend-rush naar ligbedden had ik voorspeld, hij begint alleen nóg vroeger dan ik al verwacht had, drummen in een overbevolkte buffetzaal om aan eten te geraken, files aan de deur om binnen en buiten te gaan,en ze moeten nu al de kinderen weren uit de a la carte restaurants om de volwassenen de kans te geven er 1 keer per week te eten… NOG NOOIT MEEGEMAAKT…

Ik kan mij niet voorstellen dat onze jongens daar de vakantie van hun leven (toch wat betreft 2010 althans) zouden hebben, er is gewoon geen ruimte
Geen strand om in de branding te spelen, geen zee om te surfen of met de banana-boat te varen, geen veld voor voet of volleybal… Waterpolo in het zwembad ??? Zal bij de dichtbevolkte oevers niet bijster geapprecieerd worden denk ik. 1 (één !!!) pingpongtafel zonder ruimte errond, (het balletje oprapen word daar behoorlijk tijdrovend…)en een pier die ronduit GEVAARLIJK is voor kleinere kinderen…

Buiten het aspect “luxe” en architecturale schoonheid zijn er in mijn ogen niet veel troeven meer aan dit hotel, zeker niet met opgroeiende kinderen…

Vooral het vergelijken van dit hotel met ons vorig hotel (Susesi, Belek) (FANTASTISCH hotel, BTW) met behulp van Google Earth, van op de zelfde hoogte gezien, was onthutsend. Het gedeelte tussen het hotelgebouw en de zee is in vergelijking piepklein, die gevaarlijke en eigenlijk onpraktische steiger is gewoon een noodzakelijk kwaad om de onvoldoende beschikbare ruimte aan te vullen.

De commentaren van zij de er al geweest zijn, bevestigden alleen maar mijn vermoeden . Buiten “zeer luxueus” en het eten dat er al stilaan begint op te trekken vond ik geen andere lovende commentaren. En het pleit voor ons Vlamingen-op-reis, dat iedereen probeerde er het beste van te vinden en van te maken, zonder te vechten aan de balie!

Het feit alleen al dat Sunjets het nodig vond om in de voorbije weken iedereen 2 (!!) brieven te sturen om ev verwachtingen “bij te stellen” , vond ik op zich uitermate verontrustend. Eigenlijk ook NOG NOOIT MEEGEMAAKT…

Dus hebben wij in samenspraak met de hele familie de knoop doorgehakt , en een ander hotel geboekt, met 3 grote zwembaden een uitgebreid strand en een zeer grote tuin met zeer veel ruimte om te liggen…

De kost om te veranderen bij Sunjets was 12.50€ per persoon, nu niet echt onoverkomelijk…op voorwaarde dat het 56 dagen op voorhand was, tot 28 dagen ervoor 25€ per persoon. Ook niet echt een ramp…Wel zijn we een veelbelovende vakantie aan solden-tarief kwijt, maar het gevoel verlost te zijn van de “verblinding” voor de (relatief…) goedkope “introductieprijzen” overheerst toch.

Wij voelen ons heel erg opgelucht. De twijfels die bij iedereen bleven hangen en die van dit onderwerp zo’n MEGA-GROTE thread gemaakt hebben op dit forum, zijn verdwenen als sneeuw voor de zon…

Ik wens iedereen die dankzij , of ondanks, dit forum toch nog van plan is naar het Granada Luxury Resort****** te trekken een zéér goede vakantie. Ik zou zeggen : maak er het beste van…
Maar het zal zonder ons zijn…

Koen (en familie: Katrien , Jan en Karel)

Ducatisto, ik begrijp je reactie wel een beetje.
Moest ik nu opnieuw voor de keuze staan zou ik het hotel waarschijnlijk ook niet boeken. Maar op die moment leek het een gouden kans om met onze peuter eens in luxe te baden en even het hectische leven van thuis te ontvluchten. Zonder de introductieprijzen zouden wij het met heel wat minder moeten stellen op vakantie want méér betalen is voor ons geen optie.

We hebben ons er nu op ingesteld dat het niet zal zijn zoals we gewend zijn (ruimte en plaats voor rust) en ik hoop gewoon dat wij ter plaatse er het beste van kunnen maken en geen spijt hebben van onze beslissing. Heel wat berichten op dit forum zijn toch lovend ! Wat mij vooral een beetje gerust stelt is het feit dat de manager zoveel mogelijk zijn best doet om de kleine probleempjes op te vangen en ev. te compenseren. Het feit dat hij al van in het begin reageerde op persoonlijke mails van eventuele gasten siert hem echt wel en wil zeggen dat in Granada de gasten toch wel hoog in het vaandel gedragen worden. Wat in andere hotels soms ver te zoeken was… op vakantie gaan is altijd een risico tenzij je steeds hetzelfde hotel kiest en ik geef Granada het voordeel van de twijfel. Maar ik heb wel geleerd om de volgende keer goed op te letten bij de boeking dat het hotel voldoende ruimte heeft :dag:

En het feit dat je in geen enkel lijstje hier vermeld bent, is gewoon het gevolg van een vergetelheid volgens mij… het is toch ook echt een huzarenwerk om alle posts te gaan herlezen om zo’n lijst op te stellen. Niet zo persoonlijk opnemen !

3 likes

wij vonden de shows vrij goed eigenlijk, het was een enorm groot animatieteam, er werd veel gedanst soort 60 jaren avond en dan lieten ze eens brazilaanse dansers komen die s middags al entertainden en ook een groep street fighters, er was voor elk wat wils, ook turkse avond enzo

6 likes

dat vinden wij ook, voor die prijs dat we veertien dagen weg waren, konden we vorig jaar al geen week naar bv suesi, er is idd minder plaats dan in de meeste hotels dat wij gewoon zijn maar wij hebben ons toch goed geamuseerd en thuis gevoeld, gedurende die veertien dagen, als je natuurlijk met jonge gasten zit die zich graag volop uitleven is het mss een beetje een krap hotel, dat kunnen we wel begrijpen, maar met onze kleine meisjes is het supergoed meegevallen, dit hotel is goed hoor, is beeldig en prachtig veel potentieel maar idd klein qua ruimte uitgevallen buiten dan, want binnen heb je zeker plaats genoeg, … maar ik kan me niet voorstellen dat niet iedereen een plaatsje zou hebben, het hotel zat toen wij er waren ook vol, en iedereen kon liggen waar hij wil, al moest je daar soms een beetje vroeger voor opstaan… maar dat heb je in véél hotels hoor, en weet je nooit vooraf, tenzij je natuurlijk zo een forum als dit hier hebt, en over de keuken hadden wij al zeker niet te klagen, die was tiptop inorde…

7 likes

even beetje toelichten hoor…naar waar gaan jullie dan?
je kan dit zeker niet met suesi vergelijken, maar ik denk de prijs ook niet hé… suesi is een topper een luxe resort, daar is niets over te zeggen, granada wil dat evenaarden maar dit zal nooit lukken door de oppervlakte van het hotel, hier maak je zeker een punt, en de keuken in suesi is nog eens boven deze keuken ook, maar hier in granada was het eten ook zeker van goed niveau hoor, wat je zelfs in rixos hotels soms niet kreeg, kreeg je hier wel…

granada is nog maar twee maand open en heeft zn kinderziektes maar dat komt wel inorde beetje werken en personeel bijschaven, vandaar dat wij ook allemaal zo goedkoop konden gaan hé… volgend jaar wordt he wel iets anders denken wij hoor die prijs… dat is altijd zo

Je geraakte wel altijd aan eten, bij ons toch, maar wij gingen gewoon iets later eten, wat ook zn charmes had zo kan je extra lang van je dag genieten en hebben altijd eten gekregen en verzorgd, er werd continu aangevuld…

Het jammere is idd al dat het geen strand heeft, ze hadden dit nochtans in brochure aangegeven en dat was ook de bedoeling hoor maar blijkbaar hebben ze dit onderschat naarmate het zeeniveau en derglijke, ik weet niet of er daar in toekomst verandering inkomt. Binnen heb je overal ruimte genoeg , daar mag je zeker van zijn, en buiten eigenlijk ook, je ligt alleen wat dichter dan in andere hotels, maar wij hadden altijd een goeie plaats als wij rond zeven uur de handdoeken gingen leggen zelfs nog, en dat vind ik nu niet zo vroeg, en konden altijd op het gemak vertoeven, wat nodig was met kleintjes die nog slaap nodig hadden. Er waren zeker meer dan ligbedden genoeg !!! er stonden er nog een massa in het hokje nog ingepakt dus… dat is zeker geen probleem…

Ik ga dit nieuwe hotel zeker niet afbreken, al denk ik dat sunjets het mss wel beter aanraad aan koppels inplaats van mensen met kinderen… als ze het goed willen verkopen en klanten optimaal tevreden willen stellen, ook door bv het kinderzwembad en nog enkele dingen, dat is mijn gedacht.

Wij hadden zoiezo al gemerkt bij de manquette dat dit geen groot uitgestrekt hotelgebied was dus waren er ook niet op ingesteld,… dat is natuurlijk ook wel zo … over de pier, ik denk dat dit nooit veilig is met jonge kinderen hé of zeker als ze niet kunnen zwemmen, je kunt de pier ook niet helemaal afschutten anders is het geen pier meer hé, en mensen zonder kinderen konden zo ook optimaal genieten op de pier zonder lawaaihinder, zelfde van a la cartes, er was nooit een probleem om a la carte te gaan, echt niet, je had altid plaats, die restaurants zijn zelfs vrij groot in vergelijking met andere hotels hoor, maar ze hadden liever geen kinderen, ten eerste omdat kinderen niet alles zouden lusten, dit is soms vrij speciaal van keuken en dan zitten die daar ook maar bij hé… en ook omdat ze nogmaals de rust willen gunnen aan mensen zonder kinderen… misschien had dit wel in de brochure moeten staan, maar het inderdaad volgens mij onder een jaar of negen a tien elf moeilijk om je kindjes mee te laten eten van wat a la carte je voorschotelt, of zouden ze dan een aparte kinderkaart moeten hebben, …? dat is ook iets wat ik nog nooit zag hoor…

je hebt altijd wel ergens in een hotel lawaaihinder en dit disco gedoe op de pier is ook in afwachting tot de disco open is, dan is dat probleem ook van de kaart, maar wat doe je dan met de vroege vogels die om zes uur of vroeger aan terras van irish pub al hels kabaal maakte met hun tas koffie??? zo is er wel altijd iets hé, wij betalen persoonlijk nooit bij voor zeezicht… en als je niet tevreden bent met je kamer kan je altijd wijzigigen… dat was ook nie echt een probleem.

fijn verblijf in jullie ander hotel…

5 likes

Hoi Stefaan,
Onze vlucht is om 10u30 maar wel vanuit Oostende, jullie uit Brussel zeker.
Eindelijk voor het weer moet je nu niet weggaan maar zalig niets doen nog vlug die koffers doen en zien dat we niet te veel meehebben.
grtjs:vak01:

1 like

Stoppen met roken is het goedkoopste hoor.

1 like

niet op vacantie gaan is nog goedkoper.

grt.joopenbep

1 like

hahahah daar ben ik het volledig mee eens!!!kun je eigenlijk sig kopen in het hotel?>>>:zon02:

1 like

ja maar die vragen 4 euro voor een pakje marllboro.
op schiphol (vliegveld) 2,40

grt. joopenbep

1 like

Ja sigaretten worden wel verkocht maar doordat je buiten de eu vliegt betaal je inieder geval op schiphol veel minder als in het hotel.

Stefaan en ouders en fam. Del hougne een goede reis en misschien tot vsn de week.

Nog een klein oproepje gister hebben wij voetbal gekeken in de bioscoop zaal ( gangjetje na de kapper erin) maar we waren er als enige voor nl, komen er vrijdag om 5 uur meer forumleden kijken om nl aan te moediggen zo kunnen we ook meer forumleden ontmoeten hihi!

Ik ga nu weer heerlijk eten en zo voor het eerst naar de show van het animatieteam.

Groetjes vanuit Granada van manon

3 likes

onze vlucht is om 15.40 u X
en men rapport is goed :):slight_smile:
superblij X

Dom ! Dom !
Daarnet even nagekeken wanneer we nu het saldo van de reis moeten betalen aangezien we nog niets van Sunjets gehoord hebben. Blijkbaar moesten wij uiterlijk 27/6 betaald hebben …
Maar wij waren dus aan het wachten op een mail van Sunjets terwijl we ons dossier zelf moeten opvolgen op de site. oeps !!!
Hopelijk is onze reservatie ondertussen niet geannuleerd, want volgens de voorwaarden hebben ze daar wel het recht toe als de reissom niet op tijd op hun rekening staat. Dat zou nu wel het toppunt zijn hé

Het is inderdaad de ruimte die de doorslag gegeven heeft. En ware het niet dat we met die 2 jonge gasten opgescheept zaten, waren wij, als koppel alleen dan , waarschijnlijk ook wel in Granada gebleven. Echte luxe , en dat is het toch wel, kunnen wij ook wel apprecieren, hoor. Ook al is het ook dan nog aan de “krappe” kant.

Susesi viel nog net binnen het budget, vooral dankzij het feit dat ze daar kamers voor 4 hebben waarbij de kinderen op 2 comfortabele sofabedden in de grote kamer achter een afsluiting konden slapen, en omdat ze dan nog allebei jonger dan 12 waren. Susesi dit jaar zou voor ons gezin met 3 “volwassenen” en 1 twaalfjarige, inderdaad bijna dubbel zo duur zijn als vorig jaar ;-(((
Er is wel serieus voor “gezaagd” om terug te gaan, hoor, het was dan ook het allerbeste hotel dat wij ooit in ons ganse leven bezocht hebben! Maar “the buck stops somewhere”, hé

Daarom waren we ook zo tevreden dat we voor dit jaar ook een 5* “Luxury Resort” gevonden hadden met echte familiekamers met 2 slpkmrs voor ong 1000€ minder (in totaal voor 4 personen wel te verstaan).

Het contrast echter met die werkelijk droomvakantie van vorig jaar zou zeker voor onze gasten echt een domper geweest zijn vrezen wij…

Onze “frank” is beginnen vallen na de update van Google Earth waar het hotel op stond (was ergens begin mei). Voordien was het hotel er nog niet op te zien en was het terrein verdoken achter bewolking. Na het “tussen de regels lezen” van de eerste commentaren én privé-mails van forumleden die na hun vakantie ons vermoeden duidelijk bevestigden, hebben we de knoop doorgehakt …

Wij gaan nu naar Jordanie, het is daar nu laagseizoen (TE goed weer…maar in Egypte hebben we ook al 46° overleefd in de zomer), en het is inderdaad duurder (750€ meer bij Sunjets, zonder extra’s ter plaatse…) maar ook 5*, met 3 grote zwembaden, een wildwaterbaan in het hotel, een strand, mogelijkheid tot windsurfen en snorkelen…

Allemaal zaken die onze jongens veel meer interesseert dan de luxe van Granada, en het is tenslotte hun tevredenheid die zal maken dat onze vakantie geslaagd zal zijn…

Koen

1 like

maar als je wilt surfen en snorkelen waarom boek je dan granada???
grt.
joopenbep

3 likes

en hoe kan je zoveel negatieve dingen zeggen van een hotel waar je niet bent geweest.ik kan je zeggen dat het een super hotel is.

grt.
joopenbep

12 likes

je zou maar a-la-carte gaan eten met je vrouw of vrienden en naast je zit een tafel met vier russen en drie kinderen die zitten te klieren en lopen te rennen door het restorant lusten de meeste dingen niet en dan naar de bufetten gaan en terug komen met borden friet met majo nou vind je dat gezellig
grt.
joopenbep

4 likes