Nieuw Hotel: Granada Luxury Resort Deel 2

Wij deden chinees en italiaans, dit vonden wij doenbaar, het was niet van waaw … maar wel lekker en verzorgd vooral, het komt wel rap op elkaar de verschillende gerechten, die je zelf kiest uit een stuk of drie bv 3 voorgerechten.

Maar ze willen stipt gedaan hebben om de keukens helemaal terug op punt te krijgen vertelde een ober ons.

Het Frans kon je deze periode niet boeken en het visrestaurant was nu af, ze waren volop aan het opkuisen dus wij verwachten dat dit gauw ging opengaan.

Dit is een nieuw hotel natuurlijk, je ziet elke dag iets bijkomen, het zwembad afgewerkt, bloemen , vazen, iets voor de kinderen om te spelen, hier en daar kleinigheden, zelfs op je kamer, een schrijfmat, glas voor tandenborstel, grote vuilbak, elke dag iets anders kwam erbij, dus ze werken hier wel echt verder.

Bij ons viel de housekeeping wel tegen… bij de aankomst direct naar receptie gaan klagen, wij vonden nog vijzen, vuiligheid, (echt vuil in bdk enzo…) dus dit kon niet, het was na de klacht netjes gekuist, maar de vloer bleef maar vies… en onze meisjes kruipen nogal graag dus je kan je voorstellen dat ik daar niet zo mee opgezet was, wij bleven maar zagen en af en toe deed ze een beetje meer haar best… maar daar schort nog iets aan, wij kregen wijn en glazen bij ontvangst, deze bleven maar staan, dagenlang na elkaar, tot we ze voor de deur plaatsten, ook je bed maken ze maar héél gewoon op, niet met versieringen zoals in andere, betere 5* hotels. Wel héél vaak verse lakens. Ons bad mankeerde ook een beetje, maar dit werd ook vlug opgelost. De babybedjes waren wel inorde, mooi, nieuw, verse lakentjes. Dik inorde.

Het enige probleem was dan weer dat ze in ht hotel nergens een micro hadden, en wat kost een micro nu? in alle hotels die wij deden stond er aan het baby en kinderbuffet een micro, maar nu moesten wij telkens obers en koks ambeteren, om de flesjes smorgens en s avonds op te warmen, en dit gebeurd au bain marie;. duurt erg lang trouwens. Hebben wij ook gezegd, maar daar kwam weinig tegenrespons op, mss als er meer kleine kindjes zitten dat de koks dan zelf gaan klagen?!

De eerste week aten onze meisjes 16mnd goed mee van tafel, en hier en daar wat groentjes met puree van bij de kindjes, maar wij hebben daar dan toch ter plekke, kwartiertje wandelen nr bazaars enzo, potjesvoeding aangeschaft…

Elke middag ijsjes en suikerspin en patisserie te verkrijgen…

De bediening van bars was oke, maar de drankverdeling ook weer minder… je kon hier en daar dit of dat niet krijgen en daar dan weer wel enzo…
En sterke dranken dus behalve bier kon je vanaf 7u verkrijgen.
De champagne werd bv in wijnglas gegeven en in lobby dan in echt glas, mooi afgewerkt, zo hier en daar toch echt minpunten, met een goeie briefing van hoe alles moet zouden ze daar heel wat van die minpunten kunnen oplossen hoor. Ook qua drank lokaal en niet lokaal, je moet er goed op steunen dat je bv goeie wisky wilt, en dat die onderaan in die frigos staat, anders geven ze steenvast die van daar, minder lekker dus… je moet het allemaal een beetje zelf ervaren.
De disco op de pier was tot twee uur, al sloot die héél erg vaak om half 1 al, er mocht nog volk zitten hoor… dat was een beetje afknapper voor sommigen …

De disco zelf komt onder het ampfitheater en daar is nog héél wat werk aan, ze werken er wel enorm veel en vaak aan, zonder dat je daar last van hebt , geen lawaaihinder enzo althans.

Verder kan ik niet zo héél veel meer vertellen, als je in zee zwemt zit je meteen vrij diep dat wel, het strand is idd geen strand maar een hoop stenen in schaduw onder dat andere platform.

De chinese massage was dik inorde, goeikoper dan elders, mooi spacentrum alles is in teken van vlinders, erg lieve mensen ook, alleen jammer dat je daar bij het uitchecken ook terecht moet…

in andere hotels kom je meestal ergens anders, waar je douches toiletten hebt waar je je op je gemak kan wassen en klaarmaken voor je vertrek, maar hier was dit allemaal in 1 en er is maar 1 douche bij mannen en vrouwen waar dus ook de spacenter gangers van gebruik maken , met als resultaat opstopping… ook vonden wij die douches zeker niet proper genoeg, en zelfs al wat vervallen, voor een hotel dat pas 1 maand open is…

dus als je vertrekt ga je maar tijdig klaarmaken.

Als er vragen zijn, shoot ! [EMAIL=“missyjanice@hotmail.com”]missyjanice@hotmail.com

Wij wensen iedereen die nog moet vertrekken een zeer aangenaam verblijf.

ps : wat ik ook nog kan zeggen is dat je een beetje verder of hotel vikingen ook al een paar winkels hebt en daar verkopen ze excursies, iets goeikoper, maar boek je beter niet de boottocht nr alanya met markt van manavgat en watervallen…

want dit stelt niets voor, wij vaarden 2u heen en 2 u terug, de helft was echt echt héél erg ziek, we stopten ergens moois dat wel, maar na kwartier boot op, de maaltijd was lekker en dan moest je kiezen ofwel markt of wel de watervallen, en die zijn ook niet zo heel erg spectaculair, als je die echt wil zien neem dolmus of bespreek goeie prijs met de taxi… want die boottoch is het echt niet waard, je zal zogezegd dolfijnen grote schilpadden en reigers zien, wij zagen mini schildpadden en dat was het.

Green canyon deden wij vroeger, is meer de moeite ook, fire of anatolia de dansshow is de moeite, een jeepsafari enzo… dat wel allemaal

17 likes

poetsvrouwen

bij ons wel zie foto ,ze moeten in een uur vier kamers poetsen
kunt u dit thuis:nee dus zij ook niet.en ze zullen bij de een wat langer blijven dan bij de ander.een fooitje doet wonderen ook bep haar japonnetje was elke dag leuk op het bed neer gelegd.
het is geven en nemen.ook extra slippers gehad nee geen cometaar op de werksters.ik zelf ook in het bedrijfs leven gezeten en voor de een doe je meer als voor de ander.dus een fooitje kan best in je voordeel werken.

grt.

joopenbep

10 likes

tja, jullie hadden blijkbaar geluk, en toch zouden alle kamers op dezelfde manier moeten worden schoongemaakt hé, ik heb het niet over de extras gewoon schoonmaken… de badkamer werd nooit supergrondig schoongemaakt hoor… en dit werd zelfs bewezen via caroline daar van de PR die kwam papiertjes leggen, die na drie dagen nog niet waren veroerd, en zij verstopte ook bekertjes aan het ligplatform aan het binnenzwembad waar je buiten kan, die ook niet weg werden genomen, er werden er een paar op het matje geroepen. Over de kamers, weet ik gewoon dat het hoofd van housekeeping zou daar moeten op toezien, dat het toch netjes wordt gemaakt, die extras, zijn extras, maar zo iezo zie je in dit hotel je correspondentie en briefingen, dat zie je zo, zelfs in het restaurant zie je niet echt iemand die bovenhand nam, of in de tuin, normaal heb je er altijd die met héél veel walkie talkies alles coordineren, maar dit is natuurlijk een nieuw hotel en nog mogelijk, … later mss, verder over housekkeeping , de ene is ook de andere niet he ? kan zijn dat jullie betere poetsvrouwtjes hadden dan wij hé, en nadat ze de eerste keer alles inorde deed kreeg ze ook haar fooi, maar ik ging geen fooi geven nadat ik in een echte vieze kamer was terecht gekomen hoor, ik was alleen zeker van het feit dat niemand die ooit gebruikte, want zelfs het bad zat nog volledig in het plastiek, silicone was nog nat, maar dat de vloer echt zwart was van de vuilte en stof, kan ook foto’s tonen van de kindjes hun beentjes handjes en voetjes…

dat was echt niet kunnen hoor… gaf meteen geen welkomsindruk en goed gevoel dat kan ik je wel zeggen.

van de mensen die zogezegde ombudsmensen hadden wij geen klachten, zij liepen de voeten van onder hun lijf om de gasten in de tuin te bedienen, te helpen met stoelen en parasols endergelijke… en die verdienden dan ook echt een fooi.

3 likes

met kleine kinderen moet je enorm opletten, ze kunnen er zo door, en om de zoveel meter kan je met een lange trap ook niet voor kleine kinderen als je het mij vraagt de zee in, die toch ongeveer twee meter is volgens ons duikhorloge, dus grond houden kan niet, op het einde vand e steiger heb je wel trapjes waar je er beter inkunt, maar denk toch dat het opletten geblazen is,

1 like

heel goed geschreven !

wat jammer van jullie handdoeken, moet wel zeggen het probleem met ligplaatsen lijkt soms enorm, maar we zagen mensen die geen handdoeken gingen leggen en je kon altijd aan die ombudsmannen nog extra ligstoelen en parasols vragen, er zijn dus zeker ligbedden genoeg, als je natuurlijk een goeie plaats wilt… is het iets anders

2 likes

je kan in korte broek gaan eten, geen probleem, zolang je niet in zwemshort en marcelleke rondloopt kan alles…

wij hadden vrij wel meteen onze kamer en onze dochtertjes, tweeling zijn 16mnd, het ging allemaal vrij vlot, ze hebben op een kwartier wandelen apotheeks, bazaars en suppermarkt, je kan daar geen westers water kopen wel PAMPERS heet PRIMA is niet goedkoop, en van eten is het allemaal het bio merk HIPP hier ook bekend, aanbod is beperkt. Fruitpapjees kan je ook kopen in de winkel van hotel, en de melk daar is meestal APTAMIL. ook westers dus.

ik had truien en sweaters mee voor mijn dochtertjes maar niet nodig gehad, zelfs een body was te warm gewoon tshirt rokje enzo, wij hadden 32kg valies aan eten ( hun groeimelk, graantjes, en pampers) dat was sleuren, je komt wel met lege valies terug, zwemluiers ook daar te verkrijgen van HUGGIES zoals hier, iets duurder in winkeltje van hotel, maar die mens moet ook zn brood verdienen natuurlijk, ik zou toch eten mee nemen als ik jouw was, wij gingen daar potjesvoeding kopen omdat het mee eten soms toch moeilijk was hoor, fruitpap kan je zelf ook maken wat pletten en koeken van hotel, dat mochten de mijne toch, succes en vooral genieten, wij gingen aan 6 en 9 maand ook al nr turkije, zonder problemen.

1 like

Irish pub is altijd kalm, is erg mooi en gezellig nochtans, maar het aanbod is beperkt qua dranken inbegrepen, je kan vrijwel alles krijgen maar veel is extra, en ze kunnen niets van koffies maken hihi, het moest getoond worden, ik hoop dat het voor jullie beter mee valt, maar veel kenden de obers er in begin juni niet van.

dit is open tot zeven u of acht u smorgens de hele nacht dus

Hey
Wij zijn een kleine week weer thuis;
Het was er zalig, mits de kleine beginners foutjes.
Bij aankomst hadden we een verkeerde kamer, maar na 20 minuten hadden we een betere kamer, met zee zicht, wel geen balkon maar daar hebben we een compensatie voor gekregen.
Het avondeten mag kwa tijd wat langer duren, want op 2h tijd al de gasten gaan eten dat was niet te doen.
het handdoeken gevecht smorgens hebben wij niet zo veel last van gehad, tussen 8h, half 9 vind je wel nog 2 zetels om je te leggen hoor.
groetjes:dag:

4 likes

oproepje : heeft iemand foto’s of info over kamertype 24 duplex kamers? mvg

Wij zijn net vandaag terug thuis gekomen, ik las net een zeer uitgebreid verslag van Mss Janince en heb er zelf niet veel aan toe te voegen, ik zou het net zo (mss minder uitgebreid) verwoord hebben. Voor ons was het een zeer fijne ervaring maar ik weet zeker dat het in dit hotel in juli en augustus zeer krap wordt want een vol hotel is 1200 bedden (zonder de sofa’s en bijzet-bedjes) en er zijn maar 600 ligstoelen en id. geen strand (ook niet op een redelijke wandelafstand van het hotel)
De uitstappen dat SUNJETS “verkoopt” zijn niet in verhouding met wat de meerprijs zou moeten aanbieden. Je kan beter zelf excursies zoeken. Ikzelf deed er zelfs één mee (boottochtje “sunset”, waarde 19 €) na 3 uur bus ben ik uitgestapt en met een taxe terug naar het hotel gereden, ik had dan enkel in een (verplicht bezoek!) juwelenwinkel geweest en nadien in ( weer verplicht bezoek !) een lederwaren winkel.

Voor de rest, de leden van dit forum daar ontmoeten was tof, al bij al was ik zeer blij met mijn vakantie maar dat is vooral te danken aan de positieve houding van onszelf denk ik.

6 likes

Moet men echt zo vroeg opstaan om een ligbed te hebben? Moet men dan ook bij het ligbed blijven of kan men terug naar de kamer gaan of gaan ontbijten?

Wat doet de directie aan het probleem van het te kort aan ligbedden ???

Wij gaan in juli maar ben toch een beetje bang dat dit een stressvakanie wordt, geen plaats aan het zwembad, heel erg druk in het restaurant en kamers niet in orde.

Hopelijk is het niet zo erg en kunnen we toch gaan genieten.:vak02:

hoi nou ik vraag het me ook af wij gaan ook in juli !!! is dit hotel nu niet helemaal volgeboekt dan ? groetjes margriet :dag:

Misschien kunnen we Sunjets op de hoogte brengen van het ligbed-probleem (600 ligbedden voor 1200 gasten) en kunnen zij zo wat druk op het management leggen ?

Zit ook met dit gevoel, elke morgen om 5 uur uit bed en dan liggen wachten tot 7 uur voor je terug naar de kamer kan. Heb dan eens wat zitten rondkijken om eventueel over te boeken naar een ander hotel, maar je valt van je stoel wat betreft de meerprijs.

Wij hebben geboekt bij dti reizen ,ik lees net in de regels van hun site …dat het kan voorkomen dat er in het hoogzeisoen bij sommige hotels geen ligbedden genoeg zijn :mad: MAAR EEN BEDJE RESEVEREN MAG NIET HAHA nou dat werkt op papier maar niet in de hotels zolang het managment het toelaat blijven ze zitten met dit probleem ,en wij ook :slapen: ben zeer benieuwd waar we ons rode handoekje kunnen neerleggen groetjes margriet 14/7 tot 28/7 :dag:

Hallo, margriet en alle forumvriendencheer
Zie dit namelijk ook niet zitten hoor, om 5u opstaan
al genoeg dat wij dit een gans jaar moeten doen om te
gaan werken, en dan spaart de mens zijn centjes om eens
een zorgeloze vakantie tegemoed te gaan en nu geen ligbedden
genoeg,:vak02: vind dat dat niet kan, en hoop dat er een oplossing
komt of anders zullen wij ons een luchtmatras moeten kopenlol2
groetjes PLUCHE en tot in juli

1 like

Mensen ik weet niet waar jullie die info halen maar dit klopt niet hoor… het hotel is altijd maar volgeboekt geweest, dat zeiden ze ons en dat leek ons wel de waarheid ook, wij waren er de eerste veertien dagen van juni, en het hotel heeft vanaf begin okt hier en daar weer een plaatsje.

Wij legden de handdoeken vroeg elk om beurt en dan terug in bed, je moest daar helemaal niet blijven liggen, nooit gezien ook, er bleven er wel liggen om al te zwemmen en dan te ontbijten of koffie te drinken aan irish pub en dergelijke maar das elk zn keuze hé, het was zelfs zo dat er soms al supervroeg handdoeken lagen en mensen pas na de middag aan hun ligplaats arriveerden, en er liepen genoeg ombudsmannen rond die je een stoel konden geven of parasol als je eens later opstond of aankwam alleen is je ligplaats dan mss iets drukker of minder goed gelegen, wij hebben ook het hokje gezien waar alle extra stoelen en parasols bewaard werden en daar stonden nog een massa stoelen zelfs nog nieuwe die niet uitgepakt werden, en zo te verstaan was dat als er eens ééntje stuk ging niemand zonder stoel of paraplu kon komen te staan,

wij zagen nooit problemen buiten het feit dat er vroege vogels waren maar ofwel sta je ook op en kruip je terug in bed en heb je goeie plaats of wel kom je later en doe je dat niet en zoek je dan maar iets uit hé.

er waren ook veel van die waterbestendige soort rieten ligbedden heel erg aangenaam en comfi dus geen gejammer hoor, ze gaan echt niet maken dat je zonder bed zit, geloof maar

7 likes

tis te hopen want verleden jaar was het ook van dat om 6u de handoeken gaan leggen anders hadden we geen ligbed geloof me ,in egypte juist hetzelfde verhaal als we nie vroeg opstonden waren er geen ligbedden meer vrij ,maar daar was er wel een strand waar we dan eens konden gaan liggen,in ieder geval dat zou nie mogen zijn er moeten genoeg ligbedden aanwezig zijn !

Als ik dit allemaal lees op het forum gaan wij al met de nodige stress vertrekken. Wij vertrekken op 29 juni met Sunjets. Hotel geboekt voor het strand en à la carte restaurants. Strand is er niet, we zijn met 4 en 2 kinderen van 10 en deze mogen niet in het restaurant en 's morgens om 5 uur opstaan om een plaats aan het zwembad te hebben zie ik ook al niet zitten.
De plaatselijke hostess zal het mogen hebben.:mad::mad: