Niet te vr**en....

dat zijn de goeie suikkkkerrrssss :unibrow:

In Istanbul is me ooit een kom bouillon voorgezet die eigenlijk vloeibaar vet was. Blijkbaar liet dit een overvloedige consumptie van Raki toe, maar ik heb het toch laten staan.
Verder vind ik de meeste desserts veel te zoet. Maar voor de rest is de Turkse keuken schitterend!

Bloem,leuk onderwerp;moet ook eens kunnen…bravio

Iskembe,inderdaad Besmile;niet te eten die soep,na 1 lepel liet ik het staan.

Was een keer bij mensen die een restaurant hadden,kwamen een rauwe uien op tafel;mes erbij en snijden maar,zo opgegeten,dagen ernaa nog uit mijn mond gestonken…

Hans.

vanmiddag als meze’s:

artisjokken
krabschilfers en een of ander paprika prutje
nu is dat niet typisch turks, maar toch
ikke lust zoveel niet, waaronder artisjokken, vis en paprika
maar gelukkig lustte de rest het wel! hahahaha

en hans, van die uien!! vreselijk! dat je dat opgegeten hebt… wel goed voor de maag en tegen de muggen (en de rest van je sociale leven :hihi:)

Ja ik ga dus ook NIET voor de penssoep!!! Hier in holland gaan de jongelui een broodje shoarma halen na het stappen, nou in turkije dus een kop penssoep. Brrrr… Toen wij in Istanbul waren dachten Mar en ik stoer te zijn en dus mee te doen. Maar die vriend van ons die bij ons was zat te smullen van z’n soep, maar zijn kom werd steeds voller, raar hè?

Ik ben gek op de turkse keuken, maar die kleine bibers, neej die niet!
Verder heb ik nog niet echt iets gegeten dat ik niet heel erg lekker vond!
Gelukkig mag ik over 6 weken weer gaan genieten!!!
Het water loopt me nu al in de mond!!!:wink:

Ayran is juist heerlijk met Turks eten. Met een Nederlands prakje is het niet te pruimen, jakkiebah! Raki vindik zelf heel smerig… O, en ik vind Turkish delight ook niet te vreten. Wat is Bibers precies?

biber is het turkse woord voor peper
dus pepers= bibers
kara biber is gewone zwarte peper, en een biber is dus zo’n groen of rood klein pepertje (geloof ik)
maarrreeuuhm… ik zou zeggen: probeer het gewoon een keer!

@Bakkertje!!! Welkom terug!!!

Nou heb gister weer heerlijk turks gegeten…en vooral de mezes… En dan de dingen van de anderen die ze niet lusten…jammmmiiiieeeee!!!

Mm zal maar niet opnoemen wat ik allemaal niet lekker vind!! Het is namelijk zo dat ik vrijwel niks van het turkse lust… Alleen de linzensoep en de kebab :biggrin:

x

Leuk al die verschillende smaken.
Ik ben dol op Ayran. Drink het ook veel ter compensatie van de melkproducten die ik thuis nuttig, want in het buitenland is dat voor mij vaak dramatisch. Thuis drink ik veel karnemelk.

Ik ben niet dol op orgaanvlees, Blehhhhhhhhhhhhhh!
Verder lust ik eigenlijk alles.

Af en toe een glaasje Raki vind ik niet erg hoor.

Verheug me alweer op de lekkere dingen.
Nog 26 dagen wachten:wub:

Ik vind die groene bibers ook echt niet lekker, veel te heet. Mijn vriend eet er met gemak een aantal achter elkaar en heeft nergens last van.
Ik ben ook niet zo dol op dolma’s, maar dat komt ook mede door de rijst die erin zit, ik lust dus geen rijst. Ook hou ik niet van olijven.
Ayran vind ik daarentegen heerlijk.

kokarec gemaakt van schapendarm geloof ik, en beyincorbasi (hersensoep) moet er niet aan denken iekk… en idd levertjes hartjes en alle andere dingen die n boer niet kent :wink:

Ayran, tomaten, turkse worst, kaas, olijven.
Owwwww eigenlijk lust ik bijna niks wat betreft het turkse eten.
Dat wordt een probleem, als ik in Turkije ga wonen!!!
Kom ik met maatje 36 op vakantie naar Nederland…

Groetjes Rachel

je lust geen tomaten??
dan wordt het idd lastig ja, nog een geluk dat het geen italie is he? :wink:

tomaat, komkommer, witte kaas, brood en turkse worst is zo ongeveer het enige dat ik daar wel ELKE DAG zou kunnen en willen eten… mmmm

Daarom ga ik nou net NIET in Turkije wonen:
IK LUST ALLES DAAR :hihi:

Haha Rachel, dat is ook mijn probleem hoor!! Ik lust ook niks… Geen tomaten, komkommer, ayran, olijven, feta etc etc… Dat hoef ik ook allemaal niet!! :tongue:

Iskembe

Voor de rest is heel de keuken helemaal geweldig

Peterselie in de tomaat/komkommersalade vind ik niet lekker, En gebakken lever brrrrr

wat hebben jullie een probleem met eten ,wij mijn vrouw en ik eten de meest rare dingen in turkeye,
we zoeken speciaal de turkse eetgelegenheden waar alleen de turken komen en geen buitenlanders.
je krijgt de meest vreemde gerechten voorgeschoteld waar je geen idee heb wat het is op je bord.
lever is een gerecht wat wij dolgraag eten,ik zeg er altijd bij dat er een beetje rode wijn bij moet en maar drie minuten moeten bakken.
penssoep is gewoon heerlijk en kopvlees ook.
we hebben een keer 1 kilo gambas gegeten met ons twee plus alles erbij,dit was het enige dat we zeiden er kon wel iets minder knoflook in,alle vliegen waren spontaan verdwenen bij onze tafel.
ik vind eten moet je leren in turkeye,ik maak wekelijks een turkse maaltijd thuis klaar,zelfs mijn kleindochter van 6 is er gek op,er gaat drie soorten paprika in,een aubergine ,courget,rode ui,witte ui,gewone ui,tomaat ,ei,en sjoarma vlees,dit alles is klaar in 40 min in de wok.

eet smakelijk.
groet carlos:beef::turkey::turkey: