New York: Hotel Tips

Ik heb deze zomer NY voor de 6e keer bezocht. Elke keer een ander hotel geboekt. Deze keer heb ik geboekt via Priceline.com - je geeft een buurt (of meerdere) aan waar je wilt logeren, een prijs en dan kijken of een hotel je bod accepteert. Na een aantal keer aanpassen en nieuwe buurten aanklikken werd mijn bod geaccepteerd door het Amsterdam Court Hotel (naast Times Square op 50th, tussen 7th & 8th Ave.) Perfecte locatie dus in Manhattan, naast Hell’s Kitchen waar je superleuk (en niet te duur) kunt eten en barhoppen. Hotel was goed, schoon, wel piepkleine kamers maar dat maakte niet uit. Ik heb uiteindelijk $110 per nacht betaald en dit was een lang (labor Day) weekend voor Amerikanen het was dus echt topdrukte! Kan dit zeker aanraden, heb het hotel ook voor ca. 180-200 Euro per nacht op websites gezien…!!
Bij Hotwire.com kun je ook discount hotels boeken.

Verder heb ik tijdens vorige bezoeken in de volgende hotels gelogeerd:

• Big Apple Hostel (bij Times Square) - prima hostel, vooral om de locatie erg leuk, ws nogal dringen bij de badkamer.
  • International Hostel (bestaat misschien niet meer of onder andere naam) - Hotel Marrakesh, leuk boutique hotel op 103rd&broadway, ideaal subway voor de deur, mooie nieuwe kamers, gezellige sfeer, alleen geen lift en dat was balen op de 5e verdieping!!

Verder als je een backpacker bent kun je proberen te couchsurfen (www.couchsurfing.com) dan logeer je bij mensen thuis…helemaal een goede deal :slight_smile:

Voor een 17 jarige is het zeker erg lastig een hostel te krijgen in New York?

Onder de 18 mag je niet in een hotel inchecken, helaas! In een youth hostel zou je volgens mij wel mogen blijven maar voor de zekerheid zou ik van te voren contact opnemen met waar je wilt verblijven. Dan zou ik ook als ze toezeggen dat je als 17 jarige daar mag inchecken en verblijven in je eentje ook vragen of ze dit kunnen mailen zodat je het op papier hebt wanneer je aankomt.

Amerika staat erom bekend wat betreft de hotels… Peperduur en de één nog slechter dan de ander!

Ben één keer een weekje in New York geweest. Heb voor $100,- per nacht in het Red Carpet Inn in Brooklyn verbleven. Nadeel: je zit midden in de ghetto, voordeel: bovenop een L-train station die je in een kwartiertje naar Union Square brengt. De prijs/kwaliteit verhouding van het hotel zelf is voor Amerikaanse begrippen redelijk. Vrij ruime en schone kamer met prima eigen badkamer en toilet. Dat was onze wens op dat moment en die werd prima ingewilligd.

Over een jaar gaan we 3 dagen naar NYC op weg naar huis van Florida.
We zijn met 3 volwassenen en 2 tieners.
Ook wij zijn op zoek naar een hotel en we hebben al van alles en nog wat bekeken. Een leuk appartement met 2 slaapkamers zou mooi zijn. Onze voorkeursbuurt us midtown east, in de buurt van de metro 52nd st.
Op dit moment heeft het Best Western Hospitality House onze voorkeur, ruime appartementen met 2 slaapkamers en een sofabed. Goede reviews en goede prijs.

Heeft iemand wel eens in dat hotel gezeten?

wij hebben 5 dagen in het thirty thirty hotel gezeten.
als wij de volgende keer weer naar NY gaan weer dat hotel

Ja die dachten wij ook te kunnen boeken, maar deze is inmiddels hartstikke duur! Bijna 1400,- voor 7 nachten! Helaas, jammer, want ziet er echt heel erg tof uit!

Ik ben in mei een week naar NY geweest. Ik verbleef in het Empire Hotel. Erg mooi en luxe!
Eind november ga ik weer en verblijf weer in dat hotel.

Hallo,

Ik heb volgende week een stopover in New York van 12u35 tot 9u de volgende ochtend. Is er iemand die een goed & betaalbaar hotel kan aanraden dichtbij de luchthaven aub? (JFK)

Bedankt!

milford plaza is zeker een aanrader!!! wij zijn via jfk gereisd en met de metro ben je er zo, ook kun je een airporttaxi nemen voor 25 dollar. milford plaza ligt 1 straat achter Times Square en heeft prachtig uitzicht! (wij hadden kamer 1252, alles eindigend op 52 heeft een dubbel raam!). erg goedkoop ook voor new yorkse begrippen. gewoon via de eigen site geboekt. mensen erg vriendelijk/behulpzaam. taxi’s voor de deur en tegenover het hotel een zeer lekker eetzaakje voor ontbijt! (mama’s), ideaal!!!

Ook wij hebben zeer positieve ervaringen met priceline. Wij zaten in NY in het Roosvelt hotel en het scheelde ons omgerekend 60 euro per kamer per nacht ( we hadden met 5 personen 2 kamers. Kassa lol2