New York: Hotel Tips

Over 3 maanden ga ik 2 weken naar Amerika, waaronder een trip naar New York. Heeft iemand tips voor leuke hotels?

In 2007 4 nachten in NY doorgebracht met het gezin (5). We hebben overnacht in Hotel Belleclaire 79 str West/hoek Broadway, thv Central Park. Rustige buurt, voldoende ontbijtmogelijkheden in de directe omgeving, incl Starbucks. Hotel had als waardering 8,1. Ik geef het een 7.7. Metro op ca 300 mtr.
Geboekt via Booking.com.

Hoi,
wij hebben afgelopen september (2008) een aantal nachten gelogeerd in het Wolcott Hotel. Het is geen super de luxe hotel, maar de kamers zijn netjes en schoon en het hotel ligt erg centraal, ook de metro is op loop afstand. Alvast veelplezier in NYC, een heerlijke stad, geniet er van, in welk hotel je dan ook gaat verblijven!
:dag: groetjes, Yolanda.

1

?

Ik heb 2 jaar geleden overnacht in Hotel Gershwin,leuke hippe kamers.
Niet zo duur en een super locatie,5 minuten van de flat iron building en met een relaxt park om de hoek!

Ik ben vorig jaar april een week naar New York geweest en verbleef in het PENNSYLVANIA hotel. De ligging is echt super, recht tegenover Madison Square Garden en op loopafstand van veel bezienswaardigheden, zoals the empire state building (om de hoek!). Het is een eenvoudig hotel met 1700 kamers, niet te duur en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Verleden jaar overnacht in het Robert Treat Hotel in Newark voor 80$ p/n.
Goed hotel! Binnen 15 min lopen ben je op Penn Station Newark, vanwaar je binnen 20 min met de trein in Ground Zero in Manhattan bent. Je rijdt bijna door de bouwplaats van Ground Zero Manhattan binnen. Een echte aanrader tov de peperdure hotels in Nyc.

Hotels in New York zijn vaak erg duur. Als ik je een tip mag geven: kijk eens naar de websites van Hotwire en Priceline. Daar boek je ‘blind’ een hotel: je geeft aan in welke wijk je wilt verblijven en hoeveel sterren het hotel minimaal moet hebben en je hoort pas na boeking welk hotel je toegewezen hebt gekregen. Bij Hotwire is de prijs vast, bij Priceline mag je zelf bieden en wordt je bod al dan niet geaccepteerd. Op internet zijn er verschillende fora te vinden waarop je kunt zien welke hotels andere mensen via deze sites hebben kunnen boeken en wat ze er voor betalen. Ik garandeer je: het scheelt je zeker de helft van de prijs in vergelijking met een directe boeking en minimaal 20 tot 30% met andere hotelwebsites. Als je meer informatie wilt: ik heb zelf een keer artikel geschreven over hotels boeken met Hotwire of Priceline.

Mijn vakantie is ietwat verschoven, maar in juni ga ik dan toch naar NY!
Ik heb het Herald Square hotel geboekt. Via tripadvisor en zoover staat deze goed aangeschreven en de prijs is prima voor 1 persoon. De ligging schijnt ook perfect te zijn, dus ik ben zeer benieuwd! Heeft iemand ervaring met dit hotel? Na afloop laat ik nog wel weten of ik tevreden ben geweest met het hotel.

Hoi, nou al met al een goede reis en veel plezier in New York, een superstad! Het hotel wat je noemt ken ik helaas niet. Maar ik weet zeker dat je gaat genieten in NYC!! :dag:

gr, Yolanda.

Wij zijn in afgelopen december in het Roosevelthotel geweest. (45th)

Geweldig hotel en de kamer was schoon en gezellig. Ligging is ook goed

In NY ben je bijna altijd onderweg en zal je niet heel lang en heel vaak op je kamer zijn. Ik heb daarom in een hostel gelogeerd met nog 2 meiden die met mij mee gingen. voor 4 nachten was ik 100 dollar kwijt en dat is echt spot goedkoop. Het was super schoon en de receptionisten heel aardig. De veiligheid was erg goed. Je moest na 9 uur s avonds kunnen aantonen dat je daar verbleef en anders mocht je de volgende dag pas weer naar binnen. Die veiligheid heb je wel echt nodig. Het hostel is op 5min afstand van central park en de metro’s etc. om de hoek. taxies kosten ook geen drol! van laguarda (vliegveld) was het 15 dollar per persoon om daar te komen (ongeveer 11 euro) dus dat is goed te doen (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan) http://www.broadwayhotelnyc.com/ ZEKER EEN AANRADER
Ik wens je veel plezier!!

Ik heb met 3 vrienden vorig jaar geslapen in Hotel Carter, net naast Times Square. Heel goedkoop en je moet er voor een hotel niet veel van verwachten. Wij betaalden zo rond de 30 euro pppn. Ja, de reviews zijn soms erg negatief, de kamers zijn erg basic, maar ja…je gaat niet naar New York om er te slapen, toch? http://www.hotelcarter.com/

Verder ben ik ook met mijn vriendin dit jaar in Urban Oasis geweest. Nieuw boutique hostel naast Central Park. Een aanrader! http://www.hostelbookers.com/hostels/usa/new-york-city/43416/

Als je wat meer te besteden hebt is het Paramount Hotel nu een aanrader; het is namelijk net in April 2009 helemaal gerestyled! http://www.nycparamount.com/

Hoi,

Ik heb 2 jaar geleden overnacht in het best western hotel in NY. Hele ruime kamer, schoon, netjes en een goede schoonmaakster die elke dag langskwam om de bedden op te maken, handdoeken aan te vullen etc.
Dichtbij Hershey’s chocolate winkel op times square.
Dit jaar zit ik met mijn vriend met de kerst in het Big Apple Hostel, ziet er ook goed uit. Is een heel stuk goedkoper, maar heb alleen maar goede recensies gelezen. Hier heb je geen eigen badkamer, maar wel een een gedeelde keuken en woonkamer. Dus kun je af en toe zelf ook wat te eten klaarmaken, scheelt weer in de kosten. Dus als je goedkoop ergens heen wilt is dit ook een optie. (een half bloock van Times square).

Groetjes,
Kirsten

Ik neem aan dat de meeste hotels die bekend zijn onder de forum leden hier al vermeld zijn??

Ben zelf namelijk ook beetje zoekende naar een net hotel voor mij. Ga (tot dusver) waarschijnlijk alleen voor zo’n 10 dagen naar New York, en zoek eigenlijk ook iets goedkoops, en iets wat beetje in het centrum is (voorkeur bij Central Park aangezien ik nog wel een keertje wil hardlopen daar)…

Alvast bedankt voor meerdere namen van hotels/hostels of wat dan ook! Eventuele backbackers stekkies mogen ook :slight_smile:

Hotel is geboekt… Overnacht 10 nachtjes in Portland Square Hotel… Iemand bekend met deze?

Het Herald Square hotel is een prima hotel! Ik was in mijn eentje gegaan en voelde me totaal veilig! Het hotel is om de hoek bij empire, macy’s en 5th avenue! Ik zeg doen :wink:

Bedankt voor je reactie, maar ik ben alweer 4 weken terug in NL…

Was NY net klein beetje vergeten, maar nu je gereageerd had wil ik weer terug haha :wink:

Hallo, Ik ga in de meivakantie 2010 naar new York met mijn dochter en schoonzusje.
Lees alleen over hotelkamers voor twee personen . Heb je ook kamers voor drie personen in new york. Iemand ervaring hiermee. En is het inderdaad goedkoper om een vlucht apart te boeken en apart je hotel of zijn pakketreizen beter.