New York: Hotel Tips

Ons verblijf in the Travel Inn is uitstekend bevallen. Geen luxe,betaalbaar, wel schoon, heel centraal gelegen met zwembad!

heb gister geboekt het wellington hotel ga in januari heen, heb er zin in! hoop dat het hotel goed is, de locatie moet perfect zijn volgens zoover!

Hallo, ik ga in de meivakantie 2010 met man en 3 zonen naar New York.
We hebben een hotel op het oog in 269 west 131 st street.
Dit is ietsje ten noorden van Central Park (Harlem). Weet iemand iets over deze locatie?
Te ver weg of misschien onveilig? Alvast bedankt.

In 2003 heb ik nog in een hostel in Harlem gezeten (Washington Hotel, op 125th & 3rd), het hostel zelf was erg beroerd, maar de omgeving viel me absoluut niet tegen. Geen moment kwam het gevaarlijk over, het is een flink opgeknapte, levendige buurt waar het ook 's avonds laat nog allerminst verlaten is. Al had dat wellicht ook te maken met de grote 24-uurs supermarkt aan de overkant, waar het tot diep in de nacht knap druk was…

Veel verder naar het noorden ben ik niet meer geweest, maar ik vermoed dat het een paar blokken noordelijker niet heel anders zal zijn. Ook Google Streetview geeft niet de indruk dat je daar in een ghetto terechtkomt. Enige nadeel is wellicht de afstand tot een metrohalte, zover ik zo zag is dat wel een aantal blokken lopen.

kijk ook even hier voor leuke horeca zaken in new york: http://www.venuexperience.com/

Hoi,
Ik heb een vraag over dit hotel. Ik heb een kleine rondreis uitgestippeld met een verblijf van 2 dagen in New York. Daar wilde ik niet met de auto naar toe. Is New Ark met de auto te doen, qua drukte en parkeren??? Zeker in de buurt van dit hotel?

Ik hoor graag van u.
Groet van Gina

Wij zijn toen vanaf Newark luchthaven met de Hotel shuttlebus opgehaald, en hadden dus nog geen auto. Het hotel had volgens mij wel gratis parkeerplaatsen, maar dat weet ik niet zeker. Kijk anders ff op hun website en stuur hun een mailtje.
http://www.rthotel.com/index.html
Ik heb de huurauto pas opgehaald toen we uit NYC weggingen, en waren zo op weg. Geen probs in Newark. Je zit binnen no-time op Int.280 en Int.78, afhankelijk waar je heen wilt natuurlijk.

Gr, lelici

Probeer eens een hostel! vanaf USD 35 per nacht. Je hebt de keuze uit slaapzalen en prive kamers. Ze zijn heel goed te doen en het ontbijt is inbegrepen.

Dat kan ik alleen maar beamen. Ik ben voorbije september een week in New York geweest, in Het Chelsea Star Hostel. Ik lag op een Dorm met 10 mensen, 2 blocks van Madison Square Garden. Gemeenschappelijke douches die heel proper waren. Ik heb ongeveer 30 Dollar per nacht betaald. Het is wat avontuurlijker, maar voor jonge dynamische mensen zeker een aanrader!

Groetjes Wim

hallo Wim,

Ik ga in september 9 dagen naar new york. Ticket heb ik al en nu nog een hotel/hostel. Ik heb gereserveerd bij Chelsea Star Hotel. De recensies wisselen nog al. Ik heb een single room gereserveerd. Maar hoe vond jij het chelsea star hotel. Is metro dichtbij, leuke eettentjes in de buurt en hoe is het hotel zelf? Ik las vreemde verhalen over muizen en andere ongedierte. Of is het echt schoon en geen rare dingen. Ik heb al vaker gebackpackt en in vieze hostels gezeten maar nu ben ik er 9 dagen en wil wel een schone basic kamer.
Ik ben nog verder aan het kijken voor andere hotels of hostels maar chelsea star is een van de beste voor mij, redelijk goed geprijsd en singleroom. Als andere mensen nog leuke B&B’s kennen of leuke hostels, let me know. IK heb alle hostelsite al bekeken, die ken ik nu wel, wie weet zijn er nog nieuwe onbekende hotel/hostels.

IK heb er in ieder geval heel veel zin in. Ik geloof dat ik nu al tijd te kort kom. Zoveel te doen en te zien…

gr. Marijke

Hoi Marijke,

Zelf heb ik alleen maar de gemeenschappelijke kamers gezien, en die waren piekfijn in orde. We hadde 4 douches voor de 2 dorms en ook die waren schoon met lang warm water. Ik heb dus zelf geen last gehad van ongedierte en dergelijke, volgens mij moet je je daar echt geen zorgen om maken. Ik lag dus wel in het hostel gedeelte en niet in het hotel gedeelte. Maar qua netheid zal het hotel niet slechter zijn…

Qua ligging kan je niet beter liggen. Het Hostel ligt 2 blocks van Madison Square Garden. Onder MSG ligt Penn station waar je de metro kunt nemen waarheen je maar wilt. Zelf hebben we vele keren naar times square gewandeld. Ik geloof dat dit een 10 minuutjes is.

In de buurt kan je zeker eettentjes vinden. Zelf hadden we info gevraagd aan de man bij de receptie en die wist een paar leuke plaatsen. Deze zal je dus zeker vinden.

Nog een Tip. Als je een bepaalde plaats zoekt en je kan deze niet direct vinden, vraag het gewoon op straat aan de locale New Yorkers. Ze helpen je graag verder omdat ze zo trots zijn op hun stad…

Op die 9 dagen tijd zal je veel kunnen bezoeken. Ik ben er 7 dagen geweest en ik heb me geen moment verveeld!

Amuseer je!

x Wim

Milford Plaza, niet het duurste, niet het voordeligste, maar wel op broadway!
Kamers zijn overigens wel klein, maar dat is new york!

of soho suites en hotels is een goed adres. Als je googled kom je op de website. Op loopafstand van de diverse uitgaanswijken zoals greenwich, soho, east Village, west village

Hoi, Is dit een aanrader?
Ik ga van de zomer 16 juli met 5 personen naar New York maar schrik erg van de prijzen daar.

Hoi wij gaan van de zomer met 3 zonen naar New York. Hebben jullie inmiddels al een tip voor een hotel? Ben benieuwd. Groetjes Annemieke

Hallo Allemaal, Ik zoek een hotel met een kamer voor 5 personen. Voor met onze drie jongens van 17,15 en 12 jaar vind ik het gezellig om met z’n 5-en op de kamer te zijn. Iemand een idee bij welk hotel ik moet zijn? De meeste hotels hebben alleen kamers voor 4 personen.
Alvast bedankt voor de reacties.
A. Groot

Hallo Annemieke,

Volgens mij ben je dan aangewezen op hostels en zul je een eigen dormroom met 6 bedden moeten nemen. Nadeel van zulke zalen is dat jij en je partner uit elkaar moeten slapen. Ik ken dan ook geen normale hotels waar 5 bedden in een kamer staan.

Groeten,
Jurjen

Hoi Annemieke,

ik ga zelf ook naar New York deze zomer.
De prijzen zijn inderdaad erg hoog, maar het is New York.
Ik schrok er ook van. maar heb nu een leuk hotel/hostel gevonden.
ik ga zelf alleen en dan is ook moeilijk om een single room te vinden.
ik kwam veel appartementen tegen. probeer ook de bed and breakfast optie. daar kun je met heel je gezin in en het is luxe. en je hebt dan ook een soort huis.
een collega was in upper east side geweest.ik zal de naam nog even opzoeken. en deze prijzen vielen mee. deze B&B zat in een goede buurt bij de bekende grote musea. maar je moet goed zoeken en dan vindt je het echt.
appartementen zijn er genoeg. Kijk ook in reisgidsen over NY, daar staan ook veel tips in voor overnachtingen. Probeer verschillende gidsen. zo ben ik ook een heel leuk hostel tegen gekomen. eerder in deze topic had ik een ander hostel. Ik zal rond blijven kijken, doe ik voor mij zelf ook.
En een hostel met een dorm, is ook een goede optie. Dit is goed en goedkoop en je zit op een super locatie.

succes!

groetjes Marijke

3 keer in NYC geweest…
3 goede hotels…

De 1e van hotel Travel Inn op 42th Street… een net hotel… waar we toen heel erg tevreden mee waren, met buiten zwembad! Nu we vaker zijn geweest is dit wel het minste hotel van de 3

De 2e was Affinia Manhattan, 371 7th Avenue
Mooie ruime kamers en een perfecte plek!

en de laatste keer zaten we in Hilton Garden inn West 35th street
iets kleinere kamers, maar wel moderner! En wederom een super lokatie!

check voor het reisverhaal amerika 2004 waarop mijn reisverhaal staat. Van de overige 2 New York bezoeken moet ik nog een verslag typen… druk mee bezig!

hoi, wij zijn 1 1/2 jaar geleden in het Roosevelt hotel geweest…Super, goede ligging. Nu gaan we over 10 dagen met onze kinderen weer naar NY, en hebben een appartement gehuurd! Er zijn verschillende websites waarop je dit kan vinden. Wij betalen met 4 personen 100 euro per nacht. (kinderen worden in ons geval, als volwassene berekend). Je kunt in alle prijsklassen wat krijgen, dus ook hele dure!!!
Bv. Homelidays.nl, vacationrental.nl, HomeAway.nl, istopover.com, airbnb.com.
Wij hebben via HomeAway geboekt bij Eden Gilat, in Upper East site.

Misschien een idee, je moet wel goed zoeken, maar uiteindelijk is er altijd wel iets bij wat je bevalt.

Veel plezier in NY