Hotelletje In New York

Ben op zoek naar een tof hotel in New York voor 4 dagen te verblijven. Klasse 2 sterren dus de projs moet wat meevallen.
Wie heeft een goede tip?

Groet.

Xavier

wat is de aard van de trip. Gewoon een vakantie in New York of zit er een zakelijk tintje aan vast.
Zo niet, neem dan eens een kijkje op bijvoorbeeld Hotelworld Wanneer je echt op loopafstand van het Theatre District wil blijven raad ik je aan om tussen 32nd en 59th street te blijven. Let wel dat alle hotels en hostels buiten dit district (vooral 59th en hoger) meestal lagere prijzen rekenen. Uptown Manhattan is goed bereikbaar dmv van de Subway…

Hoi, wij zaten in het YMCA hostel(kun je wel vinden via google), is voor daar redelijk goedkoop, zijn veel studenten, echt leuk is anders vonden wij. Maar het is allemaal knijter duur. Tip`: boek voor de 1e nacht vast iets via internet, ga er heen en zoek vanaf daar.

Groeten,

Willeke.

Zelf ben ik een week in het habitat NY geweest. Hotel op 57th street. Drukke straat. Central Park, Times square, Empire State Building op loopafstand.
Met prijzen van $75 p/n is deze redelijk goedkoop (voor NY dan)

http://www.hostelnewyork.com/

Kamers vanaf ongeveer 30 euro! Het kan dus wel, boek niet gelijk maar google eerst eens even langer dan 5 minuten. Hetzelfde met tickets, even doorzoeken: er is altijd wel iets goedkopers.

Absolute aanrader: Jazz on the Park

Uit eigen ervaring! Simpel maar goedkoop, en goed gelegen op Manhattan.

Mack

Jazz on the Park is zeker goed gelegen.
Ik kan de topicstarter eigenlijk een hostel aanraden.
Neem eens een kijkje op de sites van Jazz on the Park. Indien je dit niet bevalt heb je nog een alternatief. Namelijk Hostelling International. Deze laatste is het grootste hostel ter wereld en gelegen op Amsterdam Ave.
Beide Hostels zijn goed bereikbaar met de Metro. Een rit naar 42nd street duurt zo’n 10 / 15 minuten. Dus wanneer je ervoor zorgt dat je een weekkaart hebt, spaar je veel kosten uit en kun je ten alle tijden op en neer.
De keus die je dus moet maken is waar je wilt zitten. Wil je meteen vanuit je ho(s)tel de stad inlopen, dan betaal je meer voor je kamer.
Vind je het niet erg om effe in een Metro te zitten, zoek dan een hotel in Uptown, (om en nabij) 90th / 110th street. Dit scheelt je aanzienlijk in de kosten.

Je kan eventueel ook via priceline.com hele leuke deals krijgen. Je kiest dan gewoon het deel van de stad uit waar je wilt zitten en de klasse van het hotel. Daarna bied je een prijs (de helft van de gangbare prijs bvb) en hoor je of er een hotel akkoord gaat met die prijs. Ik heb zo vorig jaar een prima hotel gevonden voor weinig geld. Hotelkamers zijn trouwens verschrikkelijk klein in NY!

Hallo,

Wij hebben voor komende winter (periode 27-12/02-01) de eerste 5 nachten geboekt in Flushing YMCA in te wijk Queens, half uurtje met de metro, maar met een metropas a 24 dollar per persoon kun je een hele week onbeperkt met de metro reizen. Dus dat is voor ons geen probleem. Voor de laatste nacht hebben we Westside Inn geboekt, aan de rand van Central Park, iets duurder, maar met een schitterende omgeving. Succes ermee!