Hostel New York

Hello,

Heeft er iemand leuke ervaringen met een hostel in hartje New York. Wij hebben onze tickets al geboekt en nu willen een overnachting voor de eerste dag alvast van te voren regelen. Gewoon een lekker knus hostel.
Ik hoor het graag

volgens mij bestaat ‘‘lekker EN knus’’ niet in die lawaaiige grootstad. Op sites als hostelbookers, hostelworld, hostelz, etc vind je ze bij de vleet. Lees met een kritiese bijgedachte (die heb je als NLer toch al gratis) alle reviews en je komt wel wat te weten. Tripadvsior wil ook nog wel eens onverbloemde reviews te zien geven, maar omdat dat vooral voor de US is en de meeste hostels geen USAers opnemen (vanwege de homeless etc.) weet ik niet of ze juist over hun hometurf veel hebben.
Hartje stad in NYCis ook zo wat-eerlijk gezegd kun je daar dus beter niet slapen (dan denk ik aan zone rondom Times Square). Nog daargelaten dat het nogal onduidelijk is wat dat hartje dan wel mag wezen-Manhattan strekt zich ook wel ruim 10 km van nd-zd. uit. Als je maar bij een subwaystop zit is het allang goed.
Zelf heb ik er in het verleden 2 benut-o.a. die van AYH-StayOkay-en beiden waren zeer onpersoonlike erg grote gebouwen, op de juiste tijden vol met lawaaiiige schoolklassen en puisterige pubers.

Hallo!
Gezellig en knus gaat inderdaad lastig samen als je het over hostels en New Yorkhebt :wink: Gershwin is fijn en ik heb goede dingen over The Big Apple Hostel gehoord. Het Manhattan Inn Hostel is ook prima, aan 30th street vlakbij Penn Station. Het is héél simpel, maar wel schoon en prima douches. Je kunt er ook gratis internetten en er zijn grote kluizen voor je spullen.
Maar een nachtje red je het wel in een hostel hoor :wink:
Veel plezier.

Als je net buiten de grootste drukte wilt zitten, raad ik aan in Upper East/West Side iets te zoeken. Je zit dan ter hoogte van Central Park (net als die andere honderden NewYorkers even 's ochtends een rondje hardlopen rond de ‘vijver’). Met de metro zit je in een paar minuten in het centrum (in NYC ontkom je niet aan een dag- of weekkaart met de metro).

In 2008 zaten we in de Dexter, 86th. Was best oké, de grote dormrooms hebben overigens niet veel douches beschikbaar, maar het is prima te doen. Gezellige gemeenschapsruimte in de kelder met internet, ook een pooltafel, dacht ik. Niet een superdruk bezocht hostel, dus rustig slapen.

jazz on the city hostel beviel erg goed.
Geweldige locatie tussen broadway en amsterdam evenue op loop afstand van Central Park. Ze adverteren met een prijs vanaf $ 15. Via hostelworld heb ik geboekt voor $25 maar wanneer je hier aan de bali verschijnt start de prijs bij $30. En daar komt dan altijd nog $4.60 per dag aan toeristen belasting bovenop maar dat heb je overal in de VS.
12-bed female dorm is prima. alleen jammer van de ensuite bathroom want met 12 vrouwen is het dan lang in de rij staan. Verder weinig extra faciliteiten. een dakterras en 3 computers en dat is het zo’n beetje toch zou ik er gerust nog eens terug komen. Met name vanwege de locatie echt vlak bij Central Park