Ik ben opzoek naar een goed (en niet al te duur) hostel in New York, iemand hier ervaring mee?
Verder heb ik nog een vraag; Ik ga samen met een vriendin (2 vrouwen dus) een week naar New York, hoe veilig is het dan om in een Hostel te slapen (op b.v. een kamer voor 10 personen) en hoe veilig is het om 's avonds door NY te dwalen??
Ik ben vorig jaar september naar het HI Hostel gegaan voor 2 weken en dat is prima bevallen. Je hebt de keuze uit diverse ruimtes/kamers en het aantal personen op de kamer. Wij lagen met 8 man op 1 kamer, het waren 4 stapelbedden en iedereen heeft zijn eigen locker (groot genoeg voor een grote backpackersrugzak). Het hostel heeft alles wat je nodig hebt - internet (1 dollar per 10 mins), wasgelegenheid (voor je kleren - mocht dat nodig zijn), schone douches (zorg dat je niet rond de spits - +/- 9/10 uur gaat douchen, want dan sta je even te wachten), een plek om ontbijtje te nuttigen, een relaxte ruimte om te poolen, tv te kijken enz. en een binnenplaats waar je kunt socializen met de andere hostelgasten…
Het hostel is makkelijk te vinden en ligt zo’n 100/200 mtr van een metrostation, ten westen van Central Park. Binnen een minuut of 10 ben je in hartje Manhattan. Wij zijn regelmatig midden in de nacht ‘thuis’ gekomen en hebben ons geen moment onveilig gevoeld.
Slapen kost zo’n 25 euro per dag… dit is het adres: www.hihostel.org
Als je verder vragen hebt over het hostel of NY, just let me know!
Bedankt voor je reactie!
Het hostel zag er inderdaad prima uit.
We hebben uiteindelijk voor het Big Apple hostel gekozen, deze ligt bijna op time square, en had goede recensies. Maargoed, je kan zoiets toch pas bevestigen als je er eenmaal geweest bent, dus ik ben benieuwd!
Veel slapen zal ik toch wel niet, want ik wil een hoop zien!