Goedkope schone hostels in New York

VRAAGJE??

Ik ga in maart voor het eerst naar Amerika en wil beginnen in New York.
Heb al wel gezocht naar goedkope schone hostels maar kom er niet echt uit.
Als iemand tips of ervaringen heeft zou ik deze graag horen.
Alvast bedankt.

annelies222@hotmail.com:dag:

Ga in ieder geval niet naar het Washington Hotel in Harlem (niet te verwarren overigens met het Washington Square Hotel), dat is niet echt goedkoop ($ 45 p.p.p.n.), erg krap (hokjes van misschien 2½ m2 met daarin een stapelbed) en vooral erg hard aan een hele stevige poetsbeurt of beter nog, renovatie toe. De buurt op zich is overigens wel prima, wat dat betreft is er niets mis meer met Harlem.

Ik heb verder alleen ervaring met hotels, Hotel Beacon is dan wel een aanrader, maar daar hangt dan ook wel een prijskaartje aan, reken op tenminste $200 per nacht. Voor NYC-begrippen is dat overigens nog vrij goedkoop…

Overigens is het niet verstandig zo je emailadres onder het bericht te zetten, of je moet natuurlijk gek zijn op spam…

Bedankt voor je reactie.
Zal de hostel die je noemt dan ook zeker ontwijken haha.
De prijzen zijn pittig dat had ik ook al gezien blijf er ook niet erg lang hangen denk ik.

Prettig jaarwisseling alvast

Annelies

Die hoge prijzen zijn ook meteen het grootste nadeel van New York, het is verder een fantastische stad waar je eigenlijk minstens een week nodig zou hebben…

Hoi Annelies,

Ik heb hier een paar jaar terug een dormroom gehad en dat was prima. Ook de ligging is goed, je bent met 15 minuten met de subway midden in manhatten. Perfect!

groeten pascal

He Pascal,

Ik heb het bekeken ziet er goed uit en ook te betalen bedankt voor je tip!!

Gr Annelies

hey,

Ik was er ongeveer 2 jaar geleden en heb toen gelogeerd in quality hotel on broadway. ligt in de upper west side van manhattan. Vlakbij central park, superdicht bij de metrohalte. Goede ligging dus. Ik was er met mijn toenmalig vriendje dus voelde me wel veilig :slight_smile: Het hotel was best schoon en ongeveer 50 euro per nacht. Misschien is dat te duur, maar de prijzen zijn er nu eenmaal hoog…jammer genoeg. Als je NY een beetje wil gezien hebben is een weekje toch het minimum.

Veel plezier alvast! het is een superstad.

groetjes.

Hallo, ik ben net nieuw hier maar ik hoop dat ik je een beetje kan helpen.
In december 2006 ben ik naar NYC geweest met mijn moeder en ik verbleef in The American Dream Hostel. Het ligt in East 24 street in Manhattan. Alles was op loopafstand te doen. Empire State Building was slechts 10 minuten lopen en ook Time Square was de moeite waard om te lopen. En de subway was net op de hoek van 23th street. Dus als we niet wilden lopen of als we hast hadden…:lol:
Het Hostel zelf was vrij netjes. Oké, geen hotel kwaliteit maar we hadden iedere morgen ontbijt (zat bij de prijs inbegrepen) en het personeel was erg aardig en altijd bereidt om te helpen. Ikzelf vond NYC spot goedkoop! Zeg nou zelf…waar koop je nu een winterjas voor $3,99??? Misschien is het omdat de euro zo hoog is of je moet net op de juiste plek zijn om goedkope kleren etc te kunnen kopen. Ramee boutique vlakbij Ground Zero is absoluut de moeite waard :thumbsup: :nod:

Ben hier afgelopen November nog geweest. Een behoorlijk groot hostel, maar wel goed en schoon. Ook worden er regelmatig activiteiten georganiseerd waar je aan kunt deelnemen, zoals rondleidingen door bepaalde buurten in NYC, wel tegen betaling uiteraard.

Zoek anders ook nog eens op http://www.hostelz.com/ hier kun je vrijwel alle hostels vinden en veel ervaringen van anderen lezen.

Veel plezier in NYC!

Bedankt Allemaal !!! heb bij de HI hostels geboekt heb er helemaal zin en nu op zoek naar andere hostelsin andere gebieden van USA Gr Annelies

Er worden regelmatig sightseeing tours aangeboden en sommigen zijn best de moeite waard. Ik kijk veel op kilroy travel bij de Hostels. Ik wil dolgraag weer terug naar NYC maar denk dat het eind van het jaar LA gaat worden :wereld:

Toen ik in New York was ben ik in het Chelsea International Hostel geweest, Het is miss niet de luxste plaats. Maar het is er wel netjes en schoon. Een tip dus

Ik heb in het Royal Park hotel/hostel gezeten. Hadden een grote kamer met 2 losse bedden voor USD 85 per nacht per kamer. Ligt op West 87th, net om de hoek van broadway. Metro zit paar minuten lopen, en dat is zowel de express train als de stop trein. Prima hotel om te zitten!

Ik heb zopas het Jazz on the park-hostel geboekt in NY.
Is aan central park en blok om van broadway. Locatie zit dus wel goed denk ik.

Ik heb voor het gemak dit hostel gekozen aangezien ik een georganiseerde reis doe met een organisatie en dit ons drop off point is :slight_smile:

We zien wel!

www.jazzhostels.com (er zijn er een 5tal in NY)

Hallo mensen,:zon02:

Ik ben een meid van 21 en ga in maart een maand door de USA trekken alleen.
Ik begin n NYC en ga dan door richting LA om vanaf daar te vertrekken.
Ik zou het helemaal leuk vinden om onderweg mensen tegen te komen om wat te gaan bekijken of een stukje te reizen.
Laat me weten waar je wanneer zit en wie weet treffen we elkaar dan ik heb namelijk verder nog geen hostels geboekt, behalve mijn aankomst en vertrek dag.

Ben erg benieuwd:vak01:

Hoi AnHa,

Dat lijkt me ook echt super om te doen! Vind het ook echt knap dat iemand dat in z’n uppie durft te doen…even een reisje maken.
Heb je al wel een route wat je allemaal gaat bezichtigen?
Ergens zou ik dat ook wel willen…maar het idee van alleen rondreizen word ik nog niet echt warm van. Heb jij nog tips voor me anders?

Heel veel plezier alvast met je reis!
Groetjes Irene

hey irene,

ik heb tot nu toe alleen in europa in me uppie rond gereisd door landen waar van ik de taal niet kon spreken (oost europa/balkan)

wat ik gemerkt heb dat als je in hostels slaapt je eigenlijk maar heel weinig alleen bent, er zijn veel meer alleenreizenden en vaak onderneem je samen leuke dingen. Ik vind het heerlijk om in me uppie te reizen, kan doen waar ik zelf zin in heb en ontmoet veel leuke mensen die ook alleen rondreizen :smiley:

groetjes wendy

Wil je erg graag in een hostel, want ik zat ook op het internet te kijken en kwam op de amsterdam inn volgens mij heel goedkoop alleen een hotel. Je moet het maar even opzoeken om te kijken of het wat is.

Ga in ieder geval niet naar de Columbus studios en het Continental hostel (upper west). Columbus zette ons gewoon op straat, omdat zij een fout hadden gemaakt met de reservering en dit weigerden op te lossen (lees: dit vonden ze lastig en te duur). Overigens stond het hostel vol met muizenvallen… Ook niet voor niks denk ik. Bijna nergens waren nog hotels of hostels vrij, amar uiteindelijk beland bij Continental. Het afval lag in de gangen… We kregen de sluetel van onze kamer (prive met gedeelde douche) en tot onze grote verbazing… lagen er twee mensen in bed! Fout in het boekingssysteem… Nou, stonden we weer op straat. (het was inmiddels 3 uur 's nachts). Uiteindelijk een hotel genomen in new jersey en dit beviel erg goed. de hotelprijzen zijn daar relatief laag en in veel gevallen beschikt het hotel over een shuttlebusje waarmee je tegen een kleine vergoeding dagelijks naar manhattan gebracht kan worden. Dit duurde gemiddeld 15 a 20 min, terwijl je een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Manhattan. Misschien een tip?