In November ga ik naar New York… eindelijk !!
Ik heb al zitten zoeken naar een hotel, maar weet niet zo goed waar ik het beste kan zitten. Heb geen zin om 200$ per nacht te betalen !
Wie heeft er een goede tip voor me?
Of misschien nog wat leuke dingen om te doen, behalve de grote toeristische attracties??
Toen ik 3 jaar geleden met werk een weekendje in New York was, was er de mogelijkheid om een Harlem Gospel Tour te doen. Helaas heb ik dit toen niet gedaan vanwege tijdgebrek, maar volgens mijn collega’s was dit ontzettend leuk.
New York is een dure stad, het is niet gemakkelijk om daar een goedkoop hotel te vinden.
Waar ik over te spreken ben is hotel Carter om de hoek van Times Square.
Eerlijk is eerlijk, het hotel verdient geen schoonheidsprijs en ook van service van het personeel moet je niet veel verwachten maar het is het goedkoopste hotel in hartje NY waar je je eigen badkamer hebt en niets hoeft te delen. Heb er 2 jaar geleden enkele nachten gelogeerd en het hotel is niets anders dan een slaapplaats, de rest doe je in NY zelf.
Vooral de ligging is perfect, direct aan Times Square en Broadway en je stapt uit het hotel in de metro om heel Manhattan te verkennen. Het hotel is het goedkoopste hotel van New York en doorgaans liggen de prijzen ruim onder de 100 dollar per nacht…http://www.carterhotel.com
Wil je meer van het hotel willen weten, ik denk dat ik nog wel enkele foto´s heb die ik toen gemaakt heb (echte ´real´ foto´s, niet zo gemaakt als op de website) en ook als je wilt weten hoe je er het beste kunt geraken. De metro lijkt eng en gevaarlijk, maar het is ideaal en spotgoedkoop…in ieder geval in vergelijking met een taxi.
Kortom, ben tevreden over het hotel qua prijs en ligging, maar het is ook geen 3 sterren hotel… het is echt een plaats voor de nacht, de rest van de dag spendeer je in Manhattan zelf.
Wat ik toen gedaan heb… uiteraard de toeristische attracties afgewandeld. Ben met de (toch wel imponerend snelle lift) tot bovenin het Empire State Building geweest… ben langs Ground Zero gelopen, heb de veerpont gepakt die langs het Vrijheidsbeeld voer (pont is gratis en bij aankomst kun je direct omlopen en met dezelfde pont terug naar Manhattan) en ´s-avonds de omgeving van Times Square en Broadway ontdekken is indrukwekkend.
De tweede keer heb ik New York by night gedaan… dwz ik kwam heel vroeg aan in NY met het vliegtuig en om de tijd te doden ben ik om 03.00 snachts naar Manhattan gegaan… kwam ik daar dus wel tot de schokkende ontdekking dat de stad die nooit slaapt, wel degelijk uitgestorven is op dat uur…
Hi Lizz, Hotel Pennsylvania is een populair toeristen hotel op 7th avenue vlak bij Macy’s en het Empire State Building. Je kunt rechtstreeks boeken via http://hotelpenn.com/ maar je kunt ook via http://www.hotelclub.com/guest.asp?id=2275180 het hotel boeken. Vaak nog voordeliger ook… Mocht je vragen hebben mag
je me altijd mailen.
Ik weet niet of je moet kiezen voor Hotel Pennsylvania. De reviews over dit hotel zijn echt heel erg.
Lees het zelf maar, gebruik deze link hiervoor:
Hier vind je niet niet alleen de ervaringen van toeristen die er zijn geweest, maar ook foto’s die zij genomen hebben van de kamers. Dé realiteit dus!
Veel mensen zeggen vaak: “je bent er alleen om te slapen”…, maar dat wil toch niet zeggen dat je dan je normen van service en hygiëne maar moet gaan verlagen. Dan zal ik nog maar niet over de Bed Bugs beginnen…
Ook Hotel Carter komt er niet al te best uit. Als mensen die terug zijn hun review al deze titel meegeven: "We Survived Hotel Carter!!!..dan zegt dat al genoeg denk ik.
Voor de reviews van Hotel Carter, gebruik je deze link:
Hieronder alvast een voorproefje van Hotel Pennsylvania
De prijzen liggen in november vrij hoog. Je betaalt minimaal het dubbele als dat je in december zou gaan. Wij gaan dit jaar van 19 t/m 27 december en zijn de helft minder kwijt. Wij gaan naar het Hilton New York. Wij hebben ook al een paar keer geslapen in Hotel Park Central. Die kost in de periode als wij in New York zijn $152 per kamer en op 24 en 25 decemder $135. De kerstperiode is prachtig in New York. Ben je gebonden aan de maand november? Zo nee, dan moet je echt de maand december in overweging nemen. Maar goed, dat is mijn mening.
Waar je echt naar toe moet gaan als je in New York bent is de Brooklyn Heights Promenade en het Empire Fulton State Park. Je hebt er een fantastisch uitzicht op De Brooklyn Bridge en de Skyline. Hieronder een foto van het uitzicht als je in het Empire Fulton State Park staat.
Top of the Rock
Wij hebben zowel het Empire State Building als Top of the Rock bezocht en ik vond zelf Top of the Rock de mooiste uitzichten hebben. Dit komt vooral door het uitzicht wat je hebt op Central Park.
Nog wat tips die echt (spreek uit eigen ervaring) de moeite waard zijn is het volgende:
Meatpacking District
De wijken zoals SOHO en Greenwich Village
Musea (MoMA, Guggenheim en MET)
Uitgebreid wandelen door Central Park
En nog veel en veel meer, maar dat moet je zelf gaan ontdekken!
Het is denk ik erg persoonlijk welke eisen je stelt aan een hotel en hoe je budget is. Persoonlijk heb ik niets tegen een niet-werkende schemerlamp, rommel op de grond, geen warm water (had Carter toen dus wel) of beschadigde muren. Ik ben zelf niet veeleisend en met een bed en een douche ben ik tevreden. Natuurlijk kun je Carter niet adviseren aan mensen die graag een beetje meer luxe hebben, maar voor hetgeen Carter je biedt, denk ik dat het een juiste prijs is voor hartje New York.
De reviews van hotel Carter zijn ook heel uiteenlopend, zie ook:
New York City*: Hotel Carter: “You Get What You Pay For” ** Oct 3, 2006: *
I was very nervous about staying at the Carter after reading some of the on-line reviews AFTER I made my reservation. For just over $100/ night staying 1/2 block off of Times Square you aren’t going to be in the Ritz Carlton. The whole place was old and dingy with some interesting stains on the walls and people in the lobby, but my room was tidy with fresh linens. The bathroom was passable - bring your own soap. I never saw a roach, mouse, or other unwanted roommate. The woman who checked me in was courteous and efficient and check-out involved turning in my key and walking out. Overall, for NYC on a budget, I would stay again.
Reviews zijn erg persoonlijk en wat de een afschuwelijk vindt, kan een ander zich niet druk over maken. Ik heb absoluut geen spijt gehad dat ik voor Carter gekozen heb en het onvriendelijke personeel daar moet je overheen zien… hoewel mijn ervaring ook wel weer meeviel. Zorg inderdaad op voorhand wel voor de ene dollar voor de key-card bij het inchecken.
December is inderdaad een geweldige maand om te gaan, alles is al reeds in kerstsferen en ook de winkels zijn gezellig ingericht. Zie ook de foto´s van Macy´s.
Ben net terug van NY en heb er in het Jazz on Harlem hostel overnacht…
Voor een kamer met vier bedden etaal je $25,-…niet veel dus…en de hygiene is er goed…toen ik in the states vertelde over mn plannen om in Harlem te overnachten beweerde men dat het er erg gevaarlijk zou zijn… wat allemaal best mee bleek te vallen…oh ja, als je naar het alleswinkeltje aan de andere kant van de straat loopt kun je e voor 2,50 een geweldig samengesteld broodje eten (goed voor een hele maaltijd)…
Je zal ondertussen al wel een hotel gevonden hebben denk ik, maar ik heb tijdens mijn verblijf in hotel Belvedere overnacht, via OAD reizen geboekt, en dat is heel goed bevallen. Veel plezier alvast!
Hey Natasja, ik heb ook wat overnachtingen in Hotel Carter gehad, zoals mensen al eerder hebben gezegd, de schoonheidsprijs verdient het niet, maar de kamer die ik had was toch best goed te doen, het was oud, maar niet vies of roestig… als je sowieso zo’n soort kamer tegenkomt, en dit geldt ook voor de andere mensen, dan moet je een klacht in dienen bij het reisbureau, WEL ALS JE DAAR BENT, doe je dat bij thuis komst, heb je geen poot om op te staan… ff extra ter informatie…