Overnachten in New York

ik ben er zojuist achter gekomen, dat het kei duur is om te overnachten in new york. Heeft iemand nog tips voor betaalbare hotels. We wilden er 6 nachten blijven, maar dan ben ik volgens mij een kapitaal kwijt. Slaapzalen en stapelbedden zijn geen optie. ik ga samen met mijn vriend

Ik kwam toevallig net op een ander forum een goede tip tegen: Hotel 91, in Chinatown. Hotel zelf zou prima zijn, de omgeving wel wat minder fris. Veel goedkoper zal je op Manhattan waarschijnlijk weinig vinden.

Net buiten Manhattan in Jersey City is dit een goedkoop motel. http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g46531-d496569-Reviews-Holland_Motor_Lodge-Jersey_City_New_Jersey.html

Hallo!
Vrienden van mij vertrekken dit weekend naar NYC en gaan in Brooklyn overachten, een stuk goedkoper dan Manhattan! Je bent zo in Manhattan met de Metro en in Brooklyn is ook genoeg te doen, schijnt tegenwoordig helemaal hip te zijn.

Mocht je toch zoiets hebben van: getver Brooklyn, ik wil alleen Manhattan… dan zou je Gershwin, The Pod Hotel of herald Square Hotel kunnen proberen. Behoorlijk ingericht (verwacht geen balzalen en aardig personeel, it’s NY baby) en niet duur voor New Yorkse begrippen.

Succes en veel plezier!

@LovesStedentrips, zou je kunnen achterhalen in welk hotel die vrienden zitten? Ik heb zef al eens met dezelfde gedachte zitten spelen, Brooklyn, Queens, voor mijn part The Bronx, of zelfs aan de andere kant van de Hudson. Maar alles wat ik kan vinden met een beetje praktische locatie heeft dan toch weer een stevig prijskaartje. Dus tips zijn altijd welkom!

Hoi hoi, sure thing. Ik weet niet of ik die vrienden nog spreek voor ze vertrekken, maar zodra ik ze spreek zal ik het vragen en stuur ik je een PM.

Nou dat wil ik ook wel willen weten. Waarom niet op het forum? O, en welkom op dat andere forum Wizard, ik zag je naam staan!

hoi wij gaan eind augustus, ik heb een appartement gehuurd in Manhattan, 4 personen voor 850 Euro voor 1 week. Mooie prijs lijkt me, ben je ook niet verplicht om altijd buiten de deur te eten. Er zijn genoeg website waar ze te huur staan. Als je interesse hebt kan ik je wel wat mailen hoor. grt
Jacq

New York is niet gewoon duur hoor, New York is schreeuwend duur… Beste is inderdaad als je budget een overnachting daar niet toelaat om uit te wijken naar Jersey City. Daar zijn de hotels sowieso al wat goedkoper, maar let wel op de afstand. Je bent al snel ongeveer 8 kilometer verwijderd van New York zelf.

En check wel even of dat apartement legaal is. New York heeft daar strenge regels voor…

Nou oké dan :wink:

Heb het zojuist even gevraagd en het heet Lafayette, misschien hebben mensen hier er al ervaring mee? Op hostel websites heeft het een rating van rond de 7.

Wel goedkoop inderdaad, maar zo te zien alleen dorms. Maar ja, je kan niet alles hebben…

In eerste instantie kwam ik met die naam overigens bij een hotel in East Village uit, maar daar hing toch een heel ander prijskaartje aan…

ik ga in oktober voor 12 dagen naar new york…ik heb een goedkope ticket kunnen boeken maar nu moet ik nog een betaalbare hotel vinden. Ik weet letterlijk niet waar ik moet zoeken en wat ik kan verwachten omdat ik de wijken niet ken. enige wat ik dan wel weet is time square ;-)… Dus ik begreep dat het in Manhatten ligt. Probleem is dat ik hier lees dat het erg prijzig is, daarom wil ik een betaalbare hotel voor 2 personen met een goede ligging. desnoods met de metro elke middag naar manhatten. welke wijk en/of welke hotel raden jullie mij aan?

het moet wel in een veilige wijk zijn en niet in de getto ;-)…want ik wil namelijk wel tot diep in de nacht gwn normaal over straat lopen…

alvast bedankt vrienden

nordin

Wij gaan in sept.een paar dagen naar NY en ik heb een hotel geboekt via priceline.
Je kan dan bieden op een bepaalde buurt waar je graag in zou willen verblijven.
Heb natuurlijk eerst Manhatten geprobeerd maar kwam toch wel heel duur uit.
Toen naar Brooklyn verhuisd en daar heb ik en goeie deal gekregen…
Holiday Inn express brooklyn $85 per nacht vor 5 nachten totaal $516,35
betaald.
Wel gelijk betalen met creditcard en je kan er niet meer onderuit!!
Maar als je eindelijk iets gevonden hebt wat betaalbaar is en je gaat op zeker waarom zal je dan nog afmoeten zeggen???
PRICELINE.COM

pas op is verslavend!!
Dat bieden is heel erg leuk en spannend :dag:

Net terug uit NY. 5 nachten in PodHotel voor iets minder dan 600$ met 2 personen. Wel kleine kamer en douche op gang, maar netjes, prima verzorgd etc. Ze hebben ook kamers met grote bedden maar daar ken ik de prijs niet van. Locatie is perfect, midden in Manhattan veel beloopbaar.
NY is duur maar als je in NL in en grote stad iets boekt ben je niet goedkoper uit

Succes en plezier. I Love NY

Hans

Wij zijn in Februari voor een weekje naar NY geweest. Wij logeerden in het park central hotel, heeeeel dichtbij times square, niet ver van central park, kortom zeer goed gelegen. Wij konden het hotel tijdens een actie boeken en betaalden ongeveer 1100€ voor 6 nachten, ontbijt was wel niet inbegrepen. Ik vond dit een goeie prijs, alles was netjes en het was vooral goed gelegen… Tijdens sommige periodes doen ze deze actie opnieuw

Ik heb ook een tijdje gezocht en het goedkoopste en centraalste hotel is voor mij en een vriendin st. james vlakbij time square geworden.
Dit heeft goede commentaren en ligt voor ons ideaal om te shoppen enzo:)

Wanneer wil je gaan en wat verwacht je van je hotel?
Ik ben in 2004 met een paar vrienden naar het Howard Johnson geweest (New York 34th Street).
Betreft een klein hotel (wel ontbijt inbegrepen) met 125 kamers vlakbij Penn Station. Bij het verlaten van het hotel keken we iedere dag direct tegen het empire state building aan.
We zijn toen van oost naar west gereden en dus in veel verschillende hotels geweest. aangezien je toch iedere dag van 's morgens tot 's avonds laat afwezig bent is het enige wat je nodig hebt een redelijk bed.
We hebben destijds de hele reis geboekt via een reisbureau en hadden overal wel redelijke budget hotels/motels welke ons goed zijn bevallen omdat we de reis ruim 700 euro p.p. goedkoper hebben kunnen boeken.
Dus mocht je er niet uitkomen kun je altijd nog bij een reisorganisatie terrecht die wellicht goedkope hotels kunnen aanbieden.
Denk dat je wel moet rekenen op een prijs van minimaal 80/90 dollar per nacht voor een kamer.

Mijn tip is ook om verder te kijken dan Manhattan. Ik heb voor mijn volgende trip naar new york een hotel geboekt bij ramada long island hotel. Inclusief vlucht en ontbijt zijn wij 560 euries kwijt voor 4 nachten, 6 dagen! Dit hotel ligt op 10 minuten lopen naar het eerst volgende metro station en dan ben je in 10 minuten bij times square. En inderdaad Manhattan is schreeuwend duur, zelfs nu het al een tijdje crisis is. Maar ik heb ooit een hostel gedaan maar dat nooit meer. Wat een ellende zeg, ben je lekker in new york kun je 's avonds in je stapelbed gaan liggen en kan je je kont niet keren in de kamer. Succes met zoeken en alvast veel plezier!

wij gaan in oktober een rondreis maken en doen ook new york aan.
Nou dat kan je wel zeggen dat de hotels daar erg duur zijn…pppfff…
maar na even zoeken hebben we candlewood suites in somerset new jersey gevonden.
het is een klein uurtje rijden met de auto, maar wij gaan vanuit new jersey met een pondje en parkeren de auto daar in een hele grote parkeergarage voor 6 $ per dag.
Helemaal te leuk, want dat pondje gaat ook nog lans die leuke mevrouw daar op dat eilandje…en dat voor een appel en een ei en een voordeel dat we dus geen parkeerplek moeten zoeken in het oh zo dure new york.