Advies NY

Hoi,

Mijn man en ik willen eind april een dag of 5/6 naar NY. Heeft iemand suggesties qua hotel, je kan in verschillende wijken om NY heen een hotel boeken zie ik. Ik ga er vanuit dat de hotels in NY zelf heel prijzig zijn :tssk:. En mss ook suggesties wat we absoluut moeten bezichtigen of doen eenmaal daar.

Dank alvast!

Yil

Hoi Yil,

Inderdaad vrij prijzig… zeker in hartje manhattan. Je kunt zoeken voor kleine hotelletjes in Soho, Manhattan, of eventueel zelfs in de rand van Brooklynn, een ander district. Daar zal het wel wat goedkoper zijn…
Verder zal ik als je er een paar dagen bent sowieso een ochtendje rondwandelen op fifth avenue, een chique en mooie winkelstraat, een uitgebreide wandeling door central park maken (of verspreiden over 2 dagen) want daar bruist het van de puur New Yorkse sfeer en heb je een mooie uitzicht over de skyline achter het water in het park. Het empire state building beklimmen is ook een aanrader en als je op tijd gaat is een bezoekje aan MoMa (Museum of Modern art) ook heel leuk! En natuurlijk 's avonds naar Times Square om rond te dwalen en wat te drinken!

Ik zou beginnen een boekje over NY te kopen of er een uit de bib te lenen. het aantal mogelijkheden voor NY is zo groot dat het onmogelijk is hier alles op te sommen. Een schema voor de subway is onontbeerlijk. Je kan een pass voor de subway kopen En verder is NY lopen, lopen en nog eens lopen.