eerste reis new york

hoi allemaal,

wij willen in oktober enkele dagen naar new york, maar weten hier echt niets van.
alle hulp over : hoe en waar de reis boeken, via internet of reisbureau
welke plaatsen in de vlieger en welke maatschappij
wat betekenen de letters die bij mogelijke vliegboekingen staan
zaventem of amsterdam, hoelang duurt de vlucht
welk stadsgedeelte is de beste ligging om een hotel te boeken
bij een reisbureau kan je extra’s boeken oa uitstappen is dit aan te raden
wat moeten we zeker gaan bezoeken
wat kost ongeveer zo’n reis : vliegtuig - hotel - eten - uitstappen inbegrepen
kortom alles wat je maar nodig hebt om zo’n reis tot een unieke ervaring te maken
alle hulp is echt welkom
alvast hartelijk dank

boeken gewoon zelf via internet doen. Beetje speuren bij bv cheapticket.nl of worldticketcenter.nl. Het is ongeveer 8 uur vliegen geloof ik.

Ik zou uitstappen wel aanraden, anders zie je zo weinig van de stad :slight_smile:

Hotel kan je het beste in Manhattan doen en de sight kan je gewoon via google vinden (bv; Stedentrip naar New York? | Tips & Trucs | Stedentrippers.nl).

succes ermee.

-lol-
Echternach, in jouw geval zou ik eerst eens naar een reisbureau gaan en brochures halen. Ga eea eerst een rustig doorlezen.

Hotel in de buurt van Central Station

Central Station? Ik zou eerder iets zoeken ter hoogte van halverwege Central Park. Je zit dan (iets) rustiger, betaalbaarder en de hoogbouw is er iets minder extreem (meer zon?) Aan beiden kanten langs Central Park lopen metrolijnen om in no-time in het centrum te komen (metrodagkaarten zijn zeer betaalbaar).

Lokatie t.o.v. metrohalte is m.i. inderdaad het belangrijkst, zeker een express-metrohalte is erg praktisch. En dan zit je in de Upper West Side vaak wel goed. Niet te dure hotels, veel betaalbare eettentjes, en aangezien het vooral een woonwijk is veel praktische winkels. En in no time zit je in de drukte van Midtown of Lower Manhattan.

Maar gezien je vragen zou je toch eens een reisgidsje moeten halen, New York is een geweldige stad en je kan makkelijk alles zelf regelen. Maar zonder voorbereiding kan je er behoorlijk verzuipen, er is nu eenmaal zoveel te zien en te doen.