New York vlucht, hotels, bezienswaardigheden tips?!

Hallo,
Mijn plan is om volgend jaar naar NYC te gaan. Ik heb hier geen ervaring mee hoe ik dit moet plannen, via welke maatschappij, welk hotel,… Heeft er iemand hier goede tips ivm welke maatschappij naar daar vliegen, welk hotel goed en degelijk van prijs, wat moet ik echt gezien of gedaan hebben, …

Hopend op vele reacties!

Hoi Femke,

Voor de tips in New York kun je dit forum doorspitten, er is al een hoop over geschreven. :wink:

Voor de vliegtickets kun je eerst de vergelijkingssites afstruinen om te zien welke maatschappijen lijnvluchten verzorgen. Charters staan er vaak niet in (maar zijn zeldzamer op dit traject). Vervolgens kun je voor een bepaalde maatschappij kiezen en voor dat ticket naar de laagste prijs zoeken. :slight_smile:

Hoi Femke,
Leuk NYC! Er zijn tig luchtvaartmaatschappijen die op NYC vliegen, dus idd: prijsvergelijken en gaan met die banaan! Zelf was ik erg tevreden met Continental, die vliegen op Newark (New Jersey dus, maar wel met rechtstreekse treinverbinding naar Penn Station). op JFK vliegen heeft ook zo zijn voordelen, goede verbindingen naar de stad etc. Rechtstreeks vliegen is denk ik wel een aanrader, al heeft een vriendin van mij voor een prikkie gevlogen met Aer Lingus met overstap op Dublin.

Zelf vond in de Capitoolgids NYC een goede reisgids om mijn trip mee te plannen. Heel veel leuke tips (ook dingen om gratis te doen) en leuke wandelingen. Goede kaarten ook! Koop een meerdaagse pas voor de metro. Da’s echt heel erg fijn en je voorkomt dat je je zelf helemaal wezeloos wandelt.

Qua slapen… tsja, het is NYC en goedkoop is vaak duurkoop (als in vieze kamers, beestjes etc. Getsie) dus een paar dollar extra uitgeven an accomodatie is wel aan te raden. Kijk vooral even op Zoover of Tripadvisor wat mensen van een bepaald hotel vonden. Erg nuttig.

Wat je écht gedaan moet hebben:

  • Gratis ferry naar Staten Island.
  • Wandelen over de Brooklyn Bridge.
  • Empire State Building beklimmen.
  • Metropolitan Museum of Art bezoeken.
  • Broadway & Ground Zero.
  • Central Park.

Kun je her wat mee?
Veel plezier in ieder geval.

Hey Lovesstedentrips,

Goede tips! Als je nog meer goede tips hebt over New York kan je ze ook plaatsen in de New York Reisgids!