Vakantie New York

Hallo,
Ik ben van plan met zijn 2 eind april naar New York te gaan. Heeft iemand tips voor mij? Qua goedkoop verblijf, welk luchthaven landen. En lang heb je nodig voor de beziendwaardigheden? Hoeveel ben ik kwijt qua budget?
Alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

Yotel is een zeer goed hotel en naar NYnormen best betaalbaar. Het ligt iets minder centraal maar dat is imo een mineur probleem. Ik zou zeker de NYpass kopen; daar kan je aardig wat mee besparen.
JFK ligt iets dichter dan Newark en bijgevolg is de transfer naar het centrum iets goedkoper, maar ik zou vooral de goedkoopste vlucht nemen.
Hoe lang je nodig hebt voor je bezonk is geheel afhankelijk van wat je wil zien. Best van al sorteer je de dingen die je wil zien per deel van de stad zodat je geen tijd verliest met al te veel verplaatsingen.
Bv. Central Park, Central station, Guggenheim.
Times square, Tussaud, Rockefeller.
Macy’s, Empire State Building.
Soho, Little Italy.
Statue of liberty, ground Zero.
Budget is afhankelijk van je mogelijkheden, je maakt het zo duur als je zelf wil. Ik zou zeggen voor 5 dagen rond de 3000 euro voor Twee.

1 like

Beste Briene,

Ik wilde ook graag naar China Town en 5th av. Ik denk dat ik veel tijd ga verliezen in winkelen. Dus ik denk dat wij voor 7-8 dagen gaan. Had ik nog een vraagje. Als ik eind april wil gaan is het verstandig snel te boeken(ticket en hotel)? Want ik ben steeds aan het kijken naar hotels en tickets, maar durf nog niet te boeken. Wanneer kan ik op het last boeken? En gelijk heb je over dat je het zo duur maakt als je zelf wilt.

Mijn ervaring is dat de vliegtickets enkel maar duurder worden, op een paar uitzonderingen na. Ik heb reeds geboekt in september voor eind mei. Voor de hotels kan je nog wachten als je niet kieskeurig bent.
China town ligt niet ver van SOHO en 5th avenue kan je combineren als je naar van Times Square naar Central Park wandelt. Leuk om doen is een fietstocht doorheen Central Park.

1 like

Gisteravond mijn vakantie naar new york geboekt. Ik kan niet wachten.

Welk hotel ?

Het is de Salisbury hotel geworden. Het hotel heeft goede beoordelingen en de locatie vond ik prima. Je had het over de NYC pass. Kan je mij meer daarover vertellen? Over de aanschaf ervan. Ik heb wel een beetje gelezen op de site, maar kom er nog niet helemaal uit.

Via Wereldwijzer app

Het is de newyorkpaass.com. Je kan er heel wat attracties mee doen en je moet nergens aanschuiven. Je kan hem online aanschaffen en oppikken in bv planet Hollywood op times square.

Prima gekozen !
Heel goed gelegen !
Voor de pass is het verstandig om eerst te bepalen wat je precies wilt bezoeken ! In New York is er zoveel te doen, en heet hangt er ook van af hoelang je zal blijven ?

1 like

MOMA, Brooklyn Museum of Modern Art

Via Wereldwijzer app

Hallo
Ik vertrek binnenkort naar New York.
Kennen jullie een paar leuke adressen voor shopping ?

Ik heb wel al veel gevonden op deze website www.cnewyork.nl maar wil graag nog wat meer adressen ontvangen om in New York te gaan shoppen.

Bedankt
Madison

Toevallig hetzelfde hotel geboekt voor eind mei begin juni.
Na 2x NY in sneltreinvaart gezien te hebben deze keer wat rustiger aan.
Tevens stonden toen de Twin Towers nog overeind dus ik ben benieuwd hoe dat er nu uitziet.

Deze ligt niet in NY zelf maar op een uurtje volgens de site:

Heb goede ervaringen met het shoppen bij dit soort outlets aan de westkust.
Veel keuze, veel merken en lekker goedkoop, goedkoper dan de retail prijzen in de winkels zelf.
Let op dat je ook retail shopping malls hebt die wat betreft prijzen wat duurder zijn.
Verschil heb ik nog niet gezien. Meestal ligt de iets oudere collectie in de Outlets.
Het ligt er maar aan hoe modebewust je bent denk ik :slight_smile:

TRIPPLANNER dit kan je ook aardig op weg helpen met plannen van een indeling van je dagen in NY :wink:
:vrede: