Citytrip New York

Hallo,

Ik en mijn vriendin willen in de krokusvakantie (5-7 dagen) een citytrip naar New York maken. Ons budget is ongeveer 2000 euro per persoon (voor heel de trip dan, dus denk aan 1000-1400 voor vlucht en hotel).

Nu hebben we allebei weinig ervaring met zelf reizen boeken (19 jaar) en zou graag wat raad krijgen. Wat is het beste? Kan ik best een hotel en vlucht samen boeken of apart selecteren? Via een reisbureau of zelf zoeken? Vroeg boeken of laat boeken?

Alvast bedankt! Er zullen vast nog wel wat vraagjes bijkomen.

Groetjes,
Saro

Je kan offertes aanvragen bij reisbureaus. Met die info kun je kijken of bepaalde zaken zelf boeken goedkoper is. Reisbureaus krijgen soms flinke kortingen, maar soms ook niet. Daarnaast ben je afhankelijk van wat ze kunnen aanbieden. Als je zelf gaat zoeken, ben je vrijer in de keuzes.

Met 19 jaar is het wellicht leuker om in een knus hostel te verblijven dan in een groot hotel. :wink:

Als je kijkt naar prijzen in Amerika, let dan op dat de prijzen meestal excl. BTW zijn.

Begin maar met Expedia.nl en zoek een hotel zo dicht mogelijk in midtown, times square, of centrall park area. Dan zit je dicht op alles wat je maar zou willen zien. Je wil toch niet veel tijd aan reizen kwijt zijn toch??

Denk aan 25 dollar pp voor een metropas. Daar kan je de hele week mee reizen met de metro. Echt een aanrader, want je wil niet de taxi in. Zonde van je geld. De metro is trouwens ook een avontuur op zich. Je went er snel genoeg aan.

Ook van en naar het vliegveld kun je met een trein, bus, of metro. Doe jezelf en je portemonee een lol en neem geen taxi.

Sommige bezienswaardigheden in New York kosten niets, maar zijn de ervaring echt waard:

• Ground Zero (Freedom Tower)
  • Brooklyn Bridge (als je er met je vriendin overheen bent gelopen, wel een zoen he? Dat hoort :kus:)
  • Times Square
  • Central Park

En als jullie NYC vanuit de lucht willen zien kan je tegen betaling naar Rockenfeller Centre, of the Empire state building.

Advies: Ellis Island + Statue of liberty. Ben je een hele dag aan kwijt (als je wil) en is zeer indrukwekend.

Meer vragen?? Ik beantwoord ze met plezier!! :cheer:

wij (24 en 27) hebben alles via internet zelf geboekt. tickets via kilroy travel (heeft ook studentenkorting)(aer lingus ook aanrader), hotel uitgezocht op booking.com, maar geboekt bij hotel zelf (booking geeft soms boekingen niet goed door), in ons geval milford plaza (naast times square, goed hotel en goedkoop).

ter plekke metro kaarten gekocht voor n week en de stad in! ideaal. handig voor de eerste dag om te doen; grayline city tour met open bus, kom je langs alle hoogtepunten van de stad, hop on hop off. zo krijg je een goed idee wat je graag wilt bekijken en een goed indruk van de stad. grayline zijn mannetjes met rode jassen op times square, beter dan de blauwe jassen, daar vielen vaak bussen uit.

veel plezier alvast!