Mijn eerste keer naar New York

Hoi,

Ik ben van plan om volgend jaar in eind juni tot juli naar New York te gaan. Ik heb al een x aantal bedrag gespaard en ik wil voor hooguit minimaal 3 weken naar New York. Ik ben al wezen zoeken naar plekken voor eventuele overnachtingen en de plekken die ik graag wil zien zijn min of meer de Manhattan puur alleen om de bezienwaardigheden op te zoeken en natuurlijk om voluit te gaan shoppen. Maar goed dat klinkt wel allemaal leuk en aardig maar omdat NYC een super grote stad is dacht ik eerst om samen met een** groepsreis** te gaan. Is dat verstandiger? Of toch liever alleen? En al zou ik alleen gaan, dan vraag ik me wel af naar de hotel’s. Een van de topics hier ging over de hostels. Dat is een stuk goedkoper maar is het wel verstandig om daar voor minimaal 3 x te blijven met qua veiligheid en bezittingen **(koffers + spullen) **? Owja hoeveel bugdget geld of voor mij aan te raden overigens ga ik samen met m’n zus maar voor haar geld het precies dezelfde.

Een lang verhaal maar kortom : I need some HELP!!!:drugged:

Hostels hebben vaak lockers, voor als je de dormrooms niet vertrouwd. Sommige hostels hebben ook privékamers voor 1 en/of 2 personen (goedkoper dan reguliere hotels).

New York kan best duur zijn, maar hangt af van wat je van plan bent: restaurants of zelf koken (in een hostel), veel lopen of taxi’s (dag-/weekkaarten metro zijn de grote aanrader), je laten gidsen of zelf met een reisgids rondlopen, etc…

Groepsreis of alleen hangt sterk af van je voorkeuren. Alleen met z’n tweeën is goed te doen. De grootste tip is: veel vergelijken!