Sommige van jullie zullen me wel kennen gezien ik regelmatig het forum bezoek en in de gaten hou.
Van de zomer staat alweer een trip richting Manhattan op het programma. Nu kan ik wel weer alleen gaan, maar ik weet zeker dat er meer mensen, zonder reisgenoten, rondrennen met hetzelfde idee als ik.
Zoals eerder gezegd wil ik “alweer” een bezoek bregen aan deze geweldige stad. Sinds ik daar in Augustus 2003 voor het eerst heen ben geweest heb ik mijn hart verloren. In Juni, Augustus en September 2004 heb ik deze stad een bezoek gebracht. Manhattan is redelijk bekent voor me. Maar toch heeft deze stad een bepaalde aantrekking op mij welke me niet los kan laten.
Zijn er mensen met dezelfde ideeën, laat het me weten en misschien zitten we in de zomer van 2005 wel samen op de “lawn” van Central Park…
als het goed is zal ik vanaf juni in amerika gaan werken op een summercamp en daarna wil ik nog wat rond gaan kijken. heb alleen nog geen idee waar ik precies naar toe zal gaan.
Neem geen duur hotel in Midtown Manhattan. Ga lekker Uptown zitten, scheelt je aanzienlijk in de kosten en met de Subway sta je binnen 10/15 minuten midden op Times Square.
Als het je eerste keer in New York is, probeer zo veel mogelijk te lopen, zo ontdek je de mooiste plekken van NY.
Mocht je Uptown zitten, ga dan niet 's nachts door the Projects lopen. Dit is een appartementen complex randje Harlem <need to say more??>
Probeer zo normaal mogelijk over te komen, mensen met een dikke reisgids in de handen worden nogal raar aangekeken…
Breng zeker een bezoek aan; Central Park, Battery Park, Ground Zero, Times Square, Madisson Square (Garden), Loop over the Brooklyn bridge, Yankee Stadium ligt op zo’n 10 minuten met de Subway (A-train). Empire State is wel leuk om gezien te hebben, ga wel vroeg in de morgen, anders heb je een groot risico (100%) dat je 2 uur in de rij mag staan. Het uitzicht is onbeschrijfelijk…,
Steek voor de gein je hand omhoog en neem een Yellow Cab…
Jee, wat super dat jij al zo vaak in NY bent geweest! Ik ben zelf afgelopen zomer voor 't eerst geweest (met m’n toenmalige vriend), en ben echt smoorverliefd geworden op deze wereldstad! Ik wil dolgraag terug, hopelijk dit jaar, maar ja, natuurlijk liever niet in m’n eentje.
Ik ga waarschijnlijk in juli eerst naar Italië met een groepsreis (tja, moet je ook 's geprobeerd hebben,…), maar als ik enigzins de kans (en het geld) heb, wil ik graag in 't najaar een weekje naar New York. Ik kan niet wachten om weer een smoothie van Jamba Juice naar binnen te werken :D!
Maar goed, als iemand ergens in 't najaar met me mee wil, hoor ik het graag!
Ik ben trouwens een meisje van 26 en kom uit de buurt van Tilburg.
Groetjes!
Mijn tip: ga naar het Metropolitan, ook als je niet van kunst en cultuur houdt. Je betaalt $10 en gegarandeerd ben je heel de dag bezig… Of je je nu wil vergapen aan Egyptische mummies, ridders in harnas, Rembrandt of andere mensen…
Ik ga deze zomer denk ik wel weer naar NY toe. Wanneer ik ga is nog niet zeker, hoelang ik ga heb ik ook nog geen idee van. Wat ik wel zeker weet is dát ik ga.
Dus, mocht je er ook heengaan. Misschien kunnen we ergens een Meet 'N Greet houden of lekker door Central Park wandelen…
Laat maar wat van je horen. misschien is er iets te regelen…
Oh my God!! ik heb me net ingeschreven, en lees jouw bericht en dat klinkt mij wel heel erg verleidelijk in de oren moet ik zeggen!!! B) heb je al reisgenoten gevonden?
Nee, ik ben meer een Last Minute Man… Boeken en 1 week later gaan…
Het probleem van reistgenoten vinden is geen probleem. het feit dat ze dan niet meegaan is een 2e
Maar om maar antwoord te geven op je vraag…
Nee, ik heb nog geen reisgenoot gevonden…
hmm, dus als ik het goed begrijp heb je niet zoveel hoop dat je een reisgenoot vindt…ja ik begrijp dat wel, irritant als mensen leuke voornemens hebben en in 1 keer met één of andere smoes eronder uit willen komen. wel echt super dat je zo avontuurlijk bent en risico’s in het leven neemt en nergens bang voor lijkt te zijn!!dus je bent ook verzot op amerika!!leuk, ik ook!!! ik ben 3 maanden in LA geweest op een campus, waar ik de belangrijkste dingen rondom heb bekeken. Maar NYC is nog steeds just a fantasy, uiteindelijk willen de mensen die ik ken niet graag genoeg erheen terwijl het mij echt geweldig lijkt dus ik ken je probleem…
Na, dat probleem heb ik ook gehad. Toen heb ik de stap gezet en ben ik er alleen heengereisd. Echt de beste ervaring welke ik tot nu toe heb gehad…
Maar het is wel erg vervelend ja, iedereen claimt dat hij/zij meewil, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze met de bus naar Salou…
New York ben ik al 4x geweest, waarvan 2x met mensen die ik kon. ( introductie van Summercamp en tijdens rondreis door US met een collega counselor ). Voor de rest ben ik er gewoon op eigen houtje heengereist en heb er veel mensen leren kennen, waaronder een Nederlandse meid die toevallig in hetzelfde Hostel zat. Dus mocht je alleen gaan, boek een groot Hostel ga alleen buiten zitten en binnen no-time heb je aanspraak…
Eigenlijk is alleen gaan het beste inderdaad. je staat dan meer open voor de mensen die op je pad komen!heb ik destijds ook gedaan toen ik naar LA ging voor drie maanden. het is juist zo bijzonder omdat je dan weet dat je waar je ook ter wereld bent je er iets van kan maken en bijzondere mensen kan ontmoeten, die dierbaar worden. Tenminste zo heb ik dat beleefd.
Maar hoe doe jij dat?je boekt een losse vlucht/retour en dus een hostel boek je apart?is dat duur alles bij elkaar? Lijkt me wel een uitdaging
Ik denk er ook over om in Juli naar New York te gaan en aangezien er niemand mee wil, of ze lopen ernorm te twijfelen en vinden het wel een leuk idee maar blablabla etc.
Ja op dat soort mensen moet je niet lopen wachten, van uitstel komt afstel zeg ik altijd maar… en dat is sonde, als je het geld hebt, gewoon doen hoor, laat ze hier maar saai achterblijven en spijt krijgen dat ze niet zijn mee gegaan
Ik wil ook graag naar New York, maar hoor en lees hier en daar dat het echt te gek is.
Maar jah eerst zien & meemaken dan pas geloven.
Zelf wil ik na September ook gaan.
Ben nog aan het twijfelen…Ook omdat ik mijn rijbewijs deze zomer een keer wil halen.
Ff een reactie op Calitomnication: Áls ik ga, is 't in 't najaar, deze zomer ga ik naar Italië,… 't Is nog ff afhankelijk hoeveel geld ik overhou na die vakantie, en of ik vrij kan regelen (maar dat moet lukken, zolang ik maar niet in de herstvakantie ga,…).
Als ik die berichtjes zo lees, krijg ik echt zo’n zin om acuut in 't vliegtuig te stappen! Ik hoop dus echt dat ik het financieel rond kan krijgen,… Maar mocht er dus iemand zijn die mee wil, dan hoor ik het wel. (bammertje@hotmail,com)
Grtz!
ik weet iig zeker dat ik naar NY ga, ik ben er nog nooit geweest maar ooit moet de eerste keer zijn! ik ga vanaf 10 juli voor een week! dus als iemand zin heeft om mee te gaan, gerne!
Hey kasjeplasje
Ik ga wel naar NY dit jaar, ik weet alleen nog niet wanneer ik precies ga. Ik heb zelfs nog geen vakantie aangevraagd…
Ik ben meer het type voor. Geen zin meer om te werken, ik mag nog vrij pakken. Dan neem ik gewoon vrij, boek een vliegtuig, hostel en ben weg…
Dit kan binnen 1 dag geregeld zijn…
Alleen wanneer ik zeker weet dat er iemand voor 100% meegaat, dan ben ik wel bereid om een datum van te voren vast te leggen. Maag gezien het feit dat iedereen mee wil, maar niemand meegaat. Wordt het lekker een Last Minute, of beter gezegd, Last Week trip.