Nederlandse vrouwen in Istanbul

ik woon hier nu sinds januari. Hou er rekening mee dat je met je nederlands rijbewijs maar 3m mag rijden in turkije daarna moet je het laten omzetten in een turks. Oja en hier in buyukcekmece vind ik een auto echt wel nodig zeker met kleine kinderen want de bussen zitten altijd overvol

Hoi,ff een vraagje van de kinderen.Wat zijn precies de schooltijden in turkije??
En hebben ze ook kerstvakantie of met oud en nieuw vrij ? Hoe vaak hebben jullie daar vakantie??

Schooltijden weet ik niet precies maar bij ons is het van 9u - 16u sommige zijn van 8u30 - 15u30 Op privescholen wordt voor de kinderen warm eten voorzien op staatsscholen denk ik niet. Kerstvakantie is er niet en naar mijn weten is er enkel een dag voorzien op 1januari verder heb je dan 23april, 1mei en 19mei 3 dagen met suikerfeest 3dagen met offerfeest 2 weken schoolvakantie in februarie en school eindigd rond 15juni en begint terug rond 19september

Hoi,

Woon je inmiddels in Istanbul? En hoe bevalt het? Heel misschien ga ik samen met mijn vriend (die daar circa3-4jr) kan werken via zijn huidige werkgever naartoe. We hebben ook nog een dochtertje van net 2.
Ik ben vooral benieuwd hoe het leven daar is, waar is het mooi en leuk wonen (en op goede afstand van Levant, waar mijn vriend zal werken), maar ook nog betaalbaar. Ik twijfel erg omdat ik hier een leuke baan heb en ook een leuk sociaal even. Wat kan ik daar verwachten? En is het een plek om met een klein kind te wonen?

Groeten,
Lisette

Hoi Lisette,

Nee,ik woon nog niet in Istanbul maar hebben wel net vorige week een huis gevonden!Dus we gaan nu ons huis hier in Nl te koop zetten en dan insAllah in de zomervakantie verhuizen.Wij hebben een huis in Buyukcekmece gevonden en leuke wijk,niet te druk en toch zo weer in hartje Istanbul.Ik ben zelf gek op Istanbul,de mensen dus ik heb er wel zin in en Istanbul moet je gewoon ontdekken het is ook zo groot.

groetjes,fenerli

Hallo!
Ik ben geen moslim, maar ik wil voor een paar maanden naar Istanbul gaan; om tijd door te brengen met mijn vriend daar.
Vroeg me af of iemand tips heeft voor me, waar ik eventueel zou kunnen werken of kunnen wonen?

Gr

Werk met een werkvergunning is moeilijk te vinden en zonder werkvergunning loop je het risico om betrapt en het land uitgezet te worden voor 5j. Als je Engels goed is zou je een job kunnen trachten te vinden als leerkracht Engels. Wonen tja ik adviseer tegenwoordig zoek eerst werk en dan een woning

Hoi allemaal!

Ik ben 25 jaar en ik heb nu ongeveer 8 jaar een relatie met een Turkse jongen uit Nederland. Hij zit sinds een paar maanden voor zijn werk in Istanbul en ook ik ben 3 weken geleden naar Istanbul gekomen om te kijken hoe de stad me bevalt om er mogelijk in de toekomst met hem definitief te gaan wonen. Ik hou me op dit moment overdag vooral bezig met het leren van de Turkse taal, maar ook ik zou graag in contact willen komen met iemand die vanuit Nederland is geëmigreerd naar Istanbul om te horen wat haar ervaringen zijn! Ik bevind me in het Europese gedeelte, in Şişli.

Groetjes Cindy

Hallo Cindy,

Ik kom binnenkort ook met mijn vriend in Istanbul wonen. Hij gaat daar werken. We gaan er toevallig komende week naartoe om scholen voor onze dochter te bezoeken en huizen te kijken. Ergens in maart ongeveer zullen we echt daar gaan wonen. Misschien kunnen we tzt nog contact hebben en eventueel een keer afspreken?

Groetjes,
Lisette

Salaam alaikum Fatma, ik weet niet of je nog op het forum zit maar mocht je dit lezen; ik woon nu ook in gungoren. Hoop dat je dit leest en zou het leuk vinden wat van je te horen
Groetjes um Emin

Hallo vrouwen en meiden,

Voordat ik mijn vraag stel zal ik mij kort voorstellen.
Ik werk als freelance fotografe, voornamelijk voor het Parool, ANP en de Trouw.
Daarnaast maak ik onder andere foto’s voor Vrij Nederland, Humanitas, het Aidsfonds, Het Alzheimercentrum, Maatwerk, de Psy, Vluchtelingenwerk, Vereniging Nederlandse Gehandicaptenzorg en KWF. Mijn maatschappelijke betrokkenheid is zichtbaar in mijn foto’s.
Mocht je foto’s van mij willen zien, mijn website is: www.monavandenberg.nl. Dit jaar ben ik door Erwin Olaf in het vakblad Focus vermeld als nieuw Nederlands Talent.

Samen met Fredérike Geerdink, correspondente in Turkije, wil ik een portrettenreeks met interview maken van 3 a 4 Nederlandse vrouwen die zich hebben gevestigd in Istanbul of nabij Istanbul en het islamitische geloof aanhangen.

Kunnen jullie mij wellicht op weg helpen ?
Alvast bedankt en ik hoor het graag!

Hartelijke groet,
Mona
0614978771

Hallo vrouwen,

Daarnaast maak ik onder andere foto’s voor Vrij Nederland, Humanitas, het Aidsfonds, Het Alzheimercentrum, Maatwerk, de Psy, Vluchtelingenwerk, Vereniging Nederlandse Gehandicaptenzorg en KWF. Mijn maatschappelijke betrokkenheid is zichtbaar in mijn foto’s.
Mocht je foto’s van mij willen zien, mijn website is: www.monavandenberg.nl. Dit jaar ben ik door Erwin Olaf in het vakblad Focus vermeld als nieuw Nederlands Talent.

Samen met Fredérike Geerdink, correspondente in Turkije, wil ik een portrettenreeks met interview maken van 3 a 4 Nederlandse vrouwen die zich hebben gevestigd in Istanbul en het islamitische geloof aanhangen.

Hartelijke groet,
Mona
0614978771

Hallo vrouwen in Istanbul,

Samen met Fredérike Geerdink, correspondente in Turkije, wil ik een portrettenreeks met interview maken van 3 a 4 Nederlandse vrouwen die zich hebben gevestigd in Istanbul of nabij Istanbul en het islamitische geloof aanhangen.

Hartelijke groet,
Mona
0614978771

Dag Mona,

Wat een leuk idee. Waar komt dit artikel te staan uiteindelijk?
Ik ben wel bekeerd tot de islam maar maak geen fotos dus aan mij heb je weinig.
Groetjes