Als je tegenwoordig een MVV aanvraagt moet men eerst geslaagd zijn voor het inburgerings examen in het land van herkomst en wordt afgenomen op de ambassade.
Als je iemand hier naartoe haalt voor vakantie moet deze zich meteen weer melden op de ambassade zodra men weer terug is in het land van herkomst dan krijgen ze een stempel in het paspoort. Men is verplicht om terug te keren doen ze dat niet, kan dat gevolgen voor jou hebben omdat je de garantsteller bent, en kunnen alle kosten op jou worden verhaald. En mochten ze zich niet op de aangegeven dag terugmelden op de ambassade heeft dit gevolgen voor hen als men ooit nog eens een visa aanvraagt.
Die ziektekostenverzekering kan je gewoon afsluiten in Thailand(ingaande op dag van vertrek geldig voor 1 jaar), als men hier is en de aanvraag duurt wat langer dan dat je ziektekostenverzekering loopt(want je kunt geen reguliere ziekstenkostenverzekering afsluiten in Nederland want je hebt nog geen BSN), dan is dat mogelijk bij de ANWB die hebben voor dit soort gevallen een speciale ziektenkostenverzekering, welke wordt geaccepteerd door de IND.
Als je iemand hier naartoe haalt voor vakantie moet deze zich meteen weer melden op de ambassade zodra men weer terug is in het land van herkomst dan krijgen ze een stempel in het paspoort.
Of bedoel je dat de stempel welke je erin krijgt(na verkrijg van toeristen visa) met retour datum, afgetekend dient te worden door een medewerker v/d ambassade op de datum/dag die staat aangegeven op de stempel in het Paspoort.
Met als tekst:
Report back in person at Netherlands Embassy Bangkok on …???
Jan, bij mijn aankomst(bkk)krijg ik een stempel voor 30 dagen,ik verblijf ongeveer 3uur in de luchthaven om daarna een vliegtuig te nemen richting laos!!totdaar nog geen probleem Jan.Maar wat met mijn terugvlucht(luang prabang/bkk)krijg ik dan een single entry of terug een stempel voor 30dagen?ik geraak er niet uit.groetjes:georgessiam.
Mijn vriendin heeft zich ook elke keer na terugkomst uit Nederland (op toeristenvisum) direct moeten melden bij de ambassade in Bangkok om een stempel te halen…
Het betreft hier dan inderdaad een toeristenvisum(3 maanden).
Als het gaat om een MVV dan is dat natuurlijk weer anders, omdat je er dan feitelijk vanuit gaat dan men zich hier gaat vestigen samen met de partner in kwestie. Als dat het geval is kan je maar beter meteen de procedure opstarten om het verblijfsdocument bepaalde tijd in werking te stellen zodra men in Nederland is gearriveerd omdat dit nog weleens wat tijd vergt en als het dan mee zit dan haal je dat nog binnen de tijd van je reis/ziektenkosten verzekering welke de MVV’er(geen voetbalclub) heeft afgesloten in Thailand.
Ik weet dat het zo werkt omdat wij zo nu en dan wel eens familie/vrienden hier naar toe laten komen(toeristenvisa).Waarbij ik als garantsteller/uitnodiger fungeer.
De meeste Thais hebben over het algemeen wel wat fam./vrienden wonen in BKK of de nabije omgeving om er even te logeren ivm de retourmelding op de ambassade wat echt noodzakelijk is om te doen.Meestal meteen de dag na aankomst in Thailand.
Gelukkig ligt het traject MVV al 10 jaar achter ons, maar zit bijna vast gebeiteld in het hoofd, en heeft mijn vrouw dus ook nooit zo een stempel in haar paspoort gehad.
Ondanks dat we al 10 jaar samen zijn en getrouwd en heeft ze een verblijfsdocument onbepaaldetijd heeft, zit ze nu in het inburgeringstraject(verplicht binnen 5 jaar vanaf heden) dit is pas echt een crime. Ga hier verder maar niet op in want dan wordt je pas echt bababobo/tingtong.
Heb het net nog ff nagevraagd bij m’n vriendin… De eerste 2 keer heeft ze direct na aankomst (zelfde dag) een stempel moeten halen, de 3e keer, toen ze direct door ging naar Udon heeft ze nooit een stempel hoeven te halen…
Mijn vrouw en zoon zijn meerdere keren in nederland geweest, iedere keer met touristenvisum en iedere keer met mijn ouders als garantstellers.
Die stempel hebben we nooit gehad, en we zijn ook nooit naar de ambassade geweest na terugkomst. Geen problemen gehad met de aanvraag van een nieuw visum.
Het antwoodt hier op lijkt me voor de hand liggend, Jij, jou vrouw,en jullie kind gaan naar Nederland. De garantstellers: De vader,moeder v/d echtgenoot,dus de schoonouders van je vrouw,dus de opa oma van jullie kind, jullie allen woonachtig in Thailand de kans dat jullie weer gewoon terugkeren 100%.
Voor iemand die ik dan wel uitnodig/garant voor sta, vriend/kennis,familie met andere familienamen dan welke dan ook in onze gezins samenstelling, dan zou het wel eens kunnen voorkomen dat deze de zoveelste in Nederland verblijfende iilegaal wordt, tegen een mogelijke riante vergoeding aan mij.
Daar hebben ze denk ik hier al hopelijk wat van geleerd.
Zal daar het verschil in zitten logisch gedacht ???
mijn vriendin is al 6 keer op toeristen visum naar nederland gekomen en heeft zich nog nooit gemeld bij de ambassade bij terug komst en we hebben nog nooit problemen gehad met nieuw visum
de terug komst wordt volgens mij geregistreerd van af douane bij vliegveld
groet dirk
Zo zie je maar bij Dave weer wel, althans de eerste 2 keer, maar bij jou weer niet. Kortom staat het er wel in om te doen dan rest hen niets anders, en zal je ook geen hinder ondervinden bij een volgende aanvraag.
Wat een volgend punt dan zou kunnen zijn is dat de laatse maal dat wij/ik garant stonden voor iemand dat dateerd van 2006, en zou het inderdaad makkelijker en logischer zijn als men bij aankomst op het vliegveld bij de paspoort check meteen weer retour gemeld is. smkiek
In ieder geval weer wat uitbreiding van informatie.