Hallo,
Belgie werkt vast anders dan Nederland dus contact opnemen met de Belgische Immigratie.
Hallo,
Belgie werkt vast anders dan Nederland dus contact opnemen met de Belgische Immigratie.
George, dat is simpel. Als je vrouw alleen de Belgische nationaliteit bezit kan ze natuurlijk terug naar Thailand maar dan wel als tourist. Dus een 30 dagen visa.
Andre
Moira,
Ik geef het op, je bent stront eigenwijs en weet niet waar je het over hebt.
De regel is zoals ik het schreef, doe een websearch en je zult veel informatie zien van mensen die dit aan de hand hebben gehad.
Hallo,
Het is jammer maar helaas je hebt niet gelijk. Ik ben niet eigenwijs ik heb vele vrienden werken bij de IND en dan op de afdeling Naturalisatie zelfs 1 iemand die op de afdeling werkt voor Afstand. Ik heb het gisteren nogmaals aan haar gevraagd en zei bevestigd. Bel de Infolijn maar van de IND krijg hetzelfde te horen.
Het is jammer dat jij zo eigenwijs bent.
Moira, zie bijvoorbeeld dit draadje:
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?p=372550
Zie ook deze tekst:
"Inmiddels is mijn echtgenote sinds Januari 2006 Nederlander en Thai.
De IND probeert je eerst op het verkeerde been te zetten, door te doen alsof de Thaise regering tegen dubbele nationaliteit is.
Dit is echter niet waar.
Na een flits-bezoek aand de Thaise ambasade in Januari, was duidelijk dat Thailand als je met een Nederlander getrouwd bent de dubbele nationaliteit accepteren!
De gemeente waar ik woon werd door IND verkeerd ingelicht.
Dankzij een dame van de IND die ik telefonisch sprak (er zijn dus ook mensen bij de IND die hun werk goed doen) en dankzij een kennis waarvan de thaise echtgenote in een andere gemeente ook de dubbele Nationaliteit kreeg is het dus gelukt."
En deze tekst:
“De informatie op de IND website klopt NIET!
Op een bijeenkomst van de de stichting Sajaam, heeft Dhr. Dr. Uthai Athivez deze melding onderuit gehaald. Dhr Athivez is president generaal van het Hoger Gerechtshof in Thailand. Thailand maakt absoluut geen bezwaar tegen een dubbele nationaliteit. 't Is wel jammer dat de IND bij deze bijeenkomst aanwezig was, maar dat met deze informatie niks gedaan wordt.”
Uit de praktijkervaringen: de informatie van de IND is de algemene informatie, de uitzonderingen zijn van toepassing.
Hallo,
Sorry breng alleen info over die ik weet van mijn collega niet meer en niet minder.
Zoals al gezegd: die info klopt niet.
Ik vind het gevaarlijk om info van horen zeggen hier te vermelden als zijnde waar, zeker over onderwerpen als dit.
Hallo,
Als je belt met de infolijn krijg je die info ook en die word ook overal geplaats kijk maar op www.buitenlandsepartner.nl enz
Maar als je dan verder kijkt op buitenlandse partner zie je de praktijkervaringen. En dan blijkt dat de eerste info van de IND de algemene informatie is, niet de informatie die van toepassing is, omdat in vrijwel alle gevallen de uitzonderingen van toepassing zijn.
Hallo,
Ik noem maar een voorbeeld maar goed blijkbaar gaan we er niet uit komen. Iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft en hoe ie het wil doen moet ie ook zelf weten. Als het anders uitpakt is het niet mijn probleem diegene zal er zelf wel tegen aan lopen en het merken.
Nee Moira, je zegt dat als een Thaise met een Nederlander getrouwd is en wil naturaliseren, ze haar Thaise nationaliteit op moet geven (m/v-v/m maakt niets uit).
Dat is niet juist.
Hallo,
Zoals ik als zeg ik ben het niet met je eens en volgens IND klopt je stelling niet maar oke maakt niet uit wat jij denkt vind ik prima je vrouw is NL en hopelijk heel gelukkig mee. We gaan er echt niet uit komen en dat maakt mij niet uit mensen die het aanvragen zullen het van zelf merken en graag ervaringen plaatsen als iemand die heeel recent een verzoek in heeft gediend ben wel benieuwd wat er gaat uitkomen.
Bedankt Andre voor je informatie!!
Moira,
Hoe kom je erbij dat dit mij betreft? Ik heb helaas het gevoel dat je op dezelfde grond tot de copnclusie bent gekomen dat de informatie van de IND klopt.
Zie deze link voor recente informatie hierover van buitenlandsepartner.nl, waaruit duidelijk blijkt dat de informatie van de IND niet klopt. Ik heb je deze link al eerder gegeven, maar die heb je blijkbaar besloten te negeren:
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?p=372550
Andere link met recente informatie:
http://www.thaiportal.nl/forum/31-emigreren-naar-nederland/16631-voor-thai-mensen-2-paspoorten-mogelijk.html
Pittige discussie goed voor de verruiming van de geest.
Maar een ding is zeker de gemeente en de ind zetten de aanvrager op een verkeerd been, zo ook Moira.
Hallo,
Je kunt lekker door blijven posten zet hem op maar ik blijf bij mijn standpunt en jij bij die van jou dan is de discussie dus gesloten wat mij betreft. Ik krijg het niet aan jou verstand en jij blijkbaar niet aan mij verstand we denken er beide anders over no worries zoals ze hier in Australie zeggen.
Juist, daar komt het op neer.
Hallo,
De enige die het weten zijn de mensen die recent een verzoek hebben ingediend en die zie ik hier graag posten. Mensen die jaren geleden een NL nationaliteit hebben aangevraagd die weten ook niet hoe het ziet want te tijd draait door he
Zolang men het al aanvraagd wordt hun medegedeeld om afstand te doen, maar het schijnt niet tot je door te willen dringen dus laat ik het hierbij.
Jij mag het laatste woord hebben “No Worrie’s” :dag:
Hallo,
Volgens de IND staat er automatisch verlies dus ik ben wel benieuwd hoe het nu verloopt bij nieuwe aanvragen. Het dringt allemaal prima tot me door. Maar ik hoor hier alleen maar ervaringen van mensen die het lange tijd geleden heb ingediend.