Hoe kan je langdurig op Phuket verblijven ??

Sawwatikaap !:dag:

Als je met Thaise trouwt (in Thailand) verkrijg je dan automatisch de Thaise nationaliteit (de dubbele nationaliteit Belg / Thai) ??
Verschil als je dit in Belgie doet ?
Ik zou eigenlijk willen werken en wonen op Phuket en wil mij eigenlijk vanaf maken van die omslachtige (gecompliceerde) tourist / non-immigrant visa…

cowkunkaap !

Nee trouwen met een Thaise geeft je niet de Thaise Nationaliteit.

Indien getoruwd met een Thaise kun je wel eenvoudig een visum krijgen, op vertoon van je trouwakte. Daarmee krijg je toestemming om 90 dagen in Thailand te verblijven. In Thailand zelf kun je deze 90 dagen verlengen tot een jaar en ieder jaar opnieuw indien je beschikt over een inkomen van 40,000 baht per maand of een bedrag van 400,000 baht op een Thaise bankrekening gedurende 2 maanden voor je de verlenging aanvraagt.

Juist, Mario88 maar dit geld allen weer voor Retirement visa (zelfs gehuwd) boven de 50 jaar.

Nee dat is niet juist. Voor gepensioneerden geldt 65,000 per maand of 800,000 op een Thaise bankrekening. Voor gehuwden is de informatie die ik gaf correct. (De immigratieregels zijn per 25 nov. jl. gewijzigd).

klopt mario je hebt helemaal gelijk

Mario heeft hier inderdaad weer helemaal gelijk en die 40.000 bath per maand is per gezin dus jij samen met je thaise vrouw dus het is het inkomen van jullie samen

groetjes dirk

Sinds de invoering van de nieuwe immigratieregels voor Thailand per 25 November 2008 telt voor een extensie van verblijf op basis van huwelijk met een Thaise uitsluitend het inkomen van de buitenlandse echtgenoot. het inkomen van de Thaise echtgenote telt niet meer mee!

Wel is er nu mogelijk om te volstaan met een bedrag van 400,000 op een Thaise bankrekening in de naam van de buitenlandse echtgenoot.

Mario bedankt :chin:voor het uitleggen van de laatste verandering en ach ze moeten zo nu en dan ook eens de boel veranderen en zo iedereen een beetje in de war brengen wel daar zijn ze in thailand wel goed in, ik geloof dat ze de regels ongeveer drie keer per jaar veranderen :drugged:
maar goed verlopig zijn we weer op de hoogte:thumbsup:

groetjes dirk

In dat opzicht mogen ze wel wat vriendelijker worden,zeker als je al jaren met een Thai getrouwd bent of dat nu in Nederland of Thailand is, nu is 400,000 bath op een rekening nog te overbruggen maar er zijn zo nu en dan van die dingen waarvan je inderdaad denkt wat gaan ze over .:mad:… jaar weer bedenken, je wilt toch wel op een gegeven moment rustig naar je mango boom liggen kijken en denken zal het al rijp zijn of pak ik hem morgen, dan je telkens af te moeten vragen :confused: aan welke voorwaarden je in de toekomst weer moet gaan voldoen.

Hoi Allen op dit forum,
Juist iets nieuws gehoord
Een US-burger (-50jaar0 is met een Thaise gehuwd in de USA.
Eergisteren was hij in Bkk op het Ministerie van Bitenlandse Zaken om zijn trouwakte (in het Thais vertaald) te laten legaliseren en ging dan naar de Immigation om op grond van huwelijk zijn jaarvisum aan te vragen, daar willin ze dat hij opnieuw huwt maar dan in Thailand.
Geraak daar maar wijs uit ?
Weet iemand wat fout liep, of was die bepaalde Immigrationofficer die dag slecht geluimd (U weet wel "alles is to the point of view of the officer).
Groetjes Frank

ik weet niets van dit onderwerp.
maar reageer alleen even door het bericht van frank.

je kunt toch maar 1 keer met iemand trouwen. als je in thailand wilt trouwen ben je papieren nodig dat je nog niet gehuwd bent. die hebben ze dan toch niet ?
of moeten ze in thailand dan alleen niet rechtsgeldig trouwen ???

Het verhaal van Frank is vreemd. Je kunt niet opnieuw trouwen als je al getrouwd bent. Of een broodje aap verhaal of er was iets mis met de papieren.

Vond het ook vreemd maar toch intressant genoeg om hier te vermelden. 'k Zal kortelings nadere info vragen. Waarschijinlijk is er iets mis. Deze MIJNHEER is tamelijk rijk en wil ALLES nu en direkt en komt soms, naar Thaise normen, (zeer) onbeschoft uit de hoek. Ook is de USA-Ambassade zeer gul met het legaliseren van eender welk papier, bv. voor het inkomen vertel je ze maar wat je wil.
Tot nader nieuws

Ach, die meneer pakt het verkeerd aan. Misschien bedoelde de immigratie ambtenaar dat hij het huwelijk moet inschrijven in het Thaise bevolkingsregister en niet dat hij opnieuw moest trouwen. Lijkt mij het meest waarschijnlijke.

Een ding is zeker je moet over engelen geduld beschikken als het gaat om bezoekje’s aan gemeente(amphoe) en/of andere instantie’s en ongeduldig en zeker onbeschoft gedrag werkt alleen maar averechts, het is altijd zeer fijn als je wat relatie’s kent waardoor het een en ander wat soepeler gaat,farang’s denken in tijd,Thais in periode tussen eten en eten en :slapen:.
Gewoon respecteren fluister ik mijzelf altijd in, en gezellig mee eten :lol:.

Als ik het ooit eens goed vernomen heb, is dat wanneer je jou huwelijk wat voltrokken is tussen je Thaise vrouw/man in jou geboorteland, en als je dit wilt laten registreren in Thailand,dat je dit moet doen bij de amphoe(districtkantoor) waar je echtgenote/echtgenoot staat geregistreerd of geboren is te Thailand, welliswaar ook met een beedigdvertaalde huwelijksakte en welke is voorzien van een stempel van het ministerie van buitenlandsezaken.En hoef/kan je dus niet nogmaals in Thailand trouwen. Dus voor zover ik weet/begrijp is dat de procedure die de betreffende man volgt de juiste is om in aanmerking te komen voor zijn jaarvisum. Ofschoon het eerste wel weer wat haken en ogen met zich mee kan brengen met hogere schijven van belastingen etc. Als men weer weet dat de Thaise vrouw in kwestie met een buitenlander getrouwd is. Zo brengen de lokale opperhoofden ook wel eens een bezoekje aan schoonouders of de Farang soms wat geld overmaakt en hoe vaak en het liefst willen ze weten hoeveel en tellen ze ook nog al het vee tot aan de hond aan toe, ja ja vanwaar deze intresse.

hoi allemaal .
mijn heeft alles een paar weken geleden .
hier goed na gevraagd wat is de procedure.
als hij gaat trouwen met zijn thaise vriendin.
als volgd hij moet een uitreiksel hebben.
van het geboorte register en van de burgelijke stand in nederland.
moet aan kunnen tonen dat hij 400.000 bath op de bank heeft.
moet een werkgeversverklaring laten zien vanuit nederland.
als hij deze spullen heeft kan hij trouwen.
dan word geobserveerd door emigratie.
doen ze ongeveer een maand,roepen hem dan op voor een gesprek.
en een van de familieleden vader,moeder,broer enz
dit doet men omdat veel farang trouwt om zo te kunnen blijven.
hij heeft een klein restaurantje met zijn vriendin.
op haar naam is een risico weet ik.
hij kan een company opzetten maar dan betaalt hij belasting.
dit is 12.000 bath per jaar standaard voor iedereen ook thai.
nu hoeft hij bijna geen belasting te betalen.
hij krijgt een jaarvisum als dit allemaal achter de rug is.
zijn vrouw moet ieder jaar naar de emigratie dienst gaan.
met al de papieren en hij krijgt zijn stempel weer voor een jaar.

Dit is inderdaad de wijze zoals er te werk wordt gegaan, ik begrijp alleen niet hoe het zit met die werkgeversverklaring want die kan je dan toch niet meer overleggen als je niet meer werkt/woont in Nederland of woont je zoon nog in Nederland, en als je nog geen workpermit hebt in Thailand welke je wel krijgt als je jou jaarvisa hebt en je eigen bedrijf opstart, wel koppelend aan het verhaal met huwelijk. Althans zo was het circa 2 jaar geleden maar misschien is dit ook weer verandert . Ik weet niet hoe het zaakje van je zoon draait, maar voor die 12.000 Bath p/j zou ik die Co.Ltd opzetten, je weet maar nooit Goede Tijden Slechte Tijden is ook al geloof ik 20 jaar op tv, maar liever iets dan niets.

De werkgevers verklaring is bedoeld als bewijs van inkomen. Het gaat erom dat je een bewijs van je inkomen overlegd, een salaris strook, jaaropgave etc. is voldoende.

Hij heeft ook een verklaring nodig dat hij nu ongehuwd is (certificate of capacity to marry), af te geven door de ambassade in bangkok op basis van het uittrekstel burgelijke stand.