volgens onze bronnen niet. steven
hij heeft een zoontje hier die zijn naam draagt.
dat schijnt dus ook in zijn voordeel te zijn.
Dan kloppen de bronnen niet. Dit certificaat zegt niet veel, behalve dan dat hij ongetrouwd is. En om te kunnen trouwen moet je aantonen dat je nog niet getrouwd bent.
Als hij nu officieel nog in Nederland woont dan is dit certificaat inderdaad niet nodig.
Zoals altijd in Thailand (ik heb wat dat betreft trouwens ook slechte ervaringen met de Nederlandse ambassade: je kunt vooraf navraag doen, en als je er dan komt met de gevraagde papieren blijkt er toch nog meer nodig te zijn.
Hoi Allen op dit forum,
Het vreemde voorval, die US-burger die opnieuw moest trouwen, is opgelost.
Mario08 bracht mij op het idee, inschrijving in het bevolkingsregister van de plaats waar zijn vrouw is ingeschreven, hem dit voor te leggen. Nu hij wat bekoeld is, nadat hij voor zijn hoofd gestoten was dat hij zijn visum WEER niet kreeg (eigen fout) en maar half meer luisterde, was dit voor hem volledig aannemelijk.
Groetjes Frank
Dat snap ik wel, alleen niet in de context van het verhaal van Riekske want daar begrijp ik uit dat haar zoon ook op Samui leeft etc. Maar het is mij allemaal helder.:unibrow:
Hou op schei uit over Nederlandse ambassade in BKK, sturen je rustig 3 keer heen en weer, ipv in 1 keer aan je te laten weten welke bewijsstukken er nog nodig zijn terwijl je inderdaad al navraag hebt gedaan, heb daar ook nare ervaringen mee gehad dat zelfs de IND adviseerde om een klacht in te dienen, maar niet gedaan heb ze nog wel eens nodig in de toekomst.
De discussie tussen riekske en stevenl is verwarrend.
De webiste van de ambassade beschrift de procedure, en documenten die daarbij nodig zijn, voor het trouwen in Nederland juist. http://www.netherlandsembassy.in.th/consulaire_zaken/nederlanders_in/burgerlijke_stand
Je moet onder andere een bewijs uit het bevolkingsregister tonen om te laten zien dat je niet getrouwd bent. De ambassade kan dit niet zelf checken bij het bevolkigsregister.
Riekske bechrijft 2 dingen als 1, de procedure om te trouwen en de procedure om toestemming te krijgen om in Thailand te verblijven op basis zijn echter 2 verschillende zaken.
Het hebben van een zoontje is een voordeel, omdat gecontroleerd wordt of het huwelijk niet alleen juridisch is maar ook feitelijk. Een kind maakt dat meer aannemelijk.
Overigens is het hebben van een minderjarig kind met Thaise nationaliteit ook een reden om in Thailand te kunnen verblijven.