Trouwen en welke papieren

ik zit te denken om meschien als het goed gaat te gaan trouwen met me thaise vriendin alleen ik wou weten wat voor papieren ik nodig heb en hoe lang het ongeveer duurt tot het in orde is alleen ik ga met haar in thailand trouwen via de lana cultuur of zo maar dan heb ik ook de papieren nodig alleen ze heeft een kind kan ik dan wel gewoon trouwen of hoe werkt het en hoe lang van te voren moet je voor het paier werk in orde hebben wil pas 2of 3 jaar trouwen wel ben ik iets oud 30 of 31 maar goed hoop op informatie stel ik ga met haar in ned trouwen kan dat ook ze heeft weleen kind hoop wat te horen bedankt alvast

Trouwen in Thailand is geen probleem. Dat je toekomstige echtgenote al een kind heeft maakt ook niet uit.

Als je als buitenlander in Nederlander wilt trouwen moet je eerst naar de Nederlandse ambassade. Daar overleg je de nodige papieren, zoals uittreksel bevolkingsregister e.d. Op basis daarvan geeft de ambassade een verklaring waarin staat dat er geen bezwaar is tegen het voorgenomen huwelijk. Deze verklaring laat je vervolgens vertalen naar het Thai en daarna laat je de verklaring legaliseren bij het Thaise ministerie van buitenlandse zaken. (Kun je allemaal in 1 dag doen). Voor de noodzakelijke papieren uit Nederland zie : http://www.netherlandsembassy.in.th/consulaire_zaken/nederlanders_in/burgerlijke_stand
Vervolgens ga je met de gelegaliseerde verklaring en je toekomstige echtgenote naar het Thaise bevolkingsregister van jouw keuze. Daar wordt het huwelijk geregistreerd en je bent getrouwd. Dit is slechts een registratie, die zo’n 30 minuten duurt. Er is geen ceremonie.

Veel Thaise hebben een ceremonie. Dat is puur een ceremonie, net als het kerkelijk huwelijk in Nederland, en betekent niet dat je ook in juridische zin getrouwd. Daarvoor is de hierboven beschreven procedure nodig. De lanna huwelijks ceremonie alleen is dus niet voldoende. Veel Thais trouwen alleen via een ceremonie. Voor de wet zijn ze niet getrouwd.

Succes met jullie relatie.

hallo waar kan ik 'Certificate of Capacity to Contract Marriage weg halen is dat in bangkok of hier in nederland wie kan me daar iets over vertellen

Als je in Nederland woont bij je gemeente. Het is eigenlijk een verklaring dat je ongehuwd bent en mag trouwen.

Het feit dat jou vriendin een kind heeft maakt niets uit voor het trouwen op zich. Als je in Thailand wil gaan trouwen heb je inderdaad een certificate of Capacity to Contract Marriage nodig.Dit is een brief van jou gemeente waarin staat dat je ongehuwd bent. Deze brief moet je daarna laten vertalen op de nederlandse amassade in bkk. Je kan een hoop informatie krijgen op site van www.buitenlandsepartner.nl . Je kan natuurlijk ook je partner uitnodigen om hier drie maanden te komen en dan hier te trouwen. Dan moet je partner natuurlijk wel wat informatie meenemen bv ook een ongehuwdheidsverklaring. Het beste is om eerst flink informatie in te winnen bij de IND,gemeente en ambassade. Ik ben zelf afgelopem augustus getrouwd in NL. Wij zijn nu bezig met het mvv. Maar dat is weer een heel ander verhaal…

hallo welke documenten moet ik allemaal hebben en welke moeten er van legaliseert en vertaalt worden en moet ik Certificate of Capacity to Contract Marriage hier ook laten legaliseren en vertalen wie kan me dat vertellen

Op de site van de ambassade staat dit allemeel keurig uitgelegd.

De volgende papieren heb je nodig:

 Een volledig ingevuld aanvraagformulier “Certificate of Capacity to Contract Marriage” (Ambassade) 

Een uittreksel uit het geboorteregister, verstrekt door de gemeente van je geboorteplaats.
Een uittreksel uit het bevolkings- of persoonsregister, met vermelding van je burgerlijke staat, verstrekt door de gemeente van je woonplaats
.Een werkgeversverklaring met vermelding van je beroep en jaarinkomen, dan wel een bewijs dat je een pensioen of uitkering geniet
Een geldig Nederlands paspoort

  En mocht je eerder getrouwd dan wel gescheiden zijn een uittreksel uit het huwelijksregister, waarin vermeld staat dat het huwelijk door echtscheiding dan overlijden is ontbonden.


 Na het verkrijgen van de huwelijksbevoegdheid verklaring ("Certificate of Capacity to Contract Marriage") bij de Nederlandse Ambassade, dient deze te worden vertaald in het Thais door een beedigd vertaler, en te worden gelegaliseerd door het Thaise Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Van de website van de Nederlandse ambassade:

Een huwelijk van een Nederlands onderdaan in Thailand

Een huwelijk in Thailand kan slechts worden voltrokken op een Thais districtskantoor (In Bangkok ‘Kheet’ en elders in Thailand ‘Amphur’ genaamd).
Neemt u voldoende tijd voor alle voorbereidingen. Het verzamelen, vertalen en legaliseren van alle benodigde documenten kan soms een langdurige zaak blijken. Belangrijk is ook dat u rekening blijft houden met de maximale geldigheidsduur van een aantal documenten.
Niet-Thaise onderdanen hebben voor een huwelijk in Thailand een zogenaamd ‘Certificate of Capacity to Contract Marriage’ nodig. Dit document wordt na overleg van de juiste documenten voor Nederlanders afgegeven door de consulaire afdeling van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.
Welke documenten heeft u nodig?

De benodigde documenten voor een ‘Certificate of Capacity to Contract Marriage’ zijn:

[ul]
[li]NL-1 Een volledig ingevuld aanvraagformulier Certificate of Capacity to Contract Marriage (dit formulier kunt u rechts downloaden)[/li][li]NL-2 Een uittreksel uit het geboorteregister, verstrekt door de gemeente van uw geboorteplaats;[/li][li]NL-3 Een uittreksel uit het bevolkings- of persoonsregister, met vermelding van uw burgerlijke staat, verstrekt door de gemeente van uw woonplaats;[/li][li]NL-4 Een uittreksel uit het huwelijksregister, indien een eerder huwelijk door echtscheiding of overlijden is ontbonden;[/li][li]NL-5 Een werkgeversverklaring met vermelding van uw beroep en jaarinkomen, dan wel een bewijs dat u een pensioen of uitkering geniet;[/li][li]NL-6 Een geldig Nederlands paspoort.[/li][li]TH-1 Een geldig Thais paspoort of een vertaald en gelegaliseerd Thais identiteitsbewijs van de Thaise huwelijkspartner.[/li][/ul]
Let op: Bij een huwelijk tussen twee Nederlanders in Thailand dienen beide huwelijkskandidaten elk een ‘Certificate of Capacity to Contract Marriage’ aan te vragen en is naast de documenten onder NL-1, 2, 3, 4 en 6, additioneel benodigd:

[ul]
[li]NL-7 Een huwelijksbevoegdheidsverklaring, verstrekt door de gemeente van uw woonplaats.[/li][/ul]
Let op: Ten tijde van de aanvraag van een Certificate of Capacity to Contract Marriage mogen de Nederlandse documenten NL 3, 5 en 7 beslist niet ouder zijn dan 6 maanden.
Nederlanders die reeds langere tijd in het buitenland verblijven, kunnen de genoemde documenten verkrijgen bij de Nederlandse gemeente waar zij het laatst geregistreerd waren. Voor de periode die u in het buitenland verbleef dient u bij de Nederlandse ambassade in het land van vestiging een verklaring daaromtrent aan te vragen. In de verklaring dient vermelding van de burgerlijke staat te worden gemaakt. Dit geldt voor alle landen waar u achtereenvolgens verbleef na vertrek uit Nederland.
Welke stappen moet u nemen?

[ul]
[li]Verzamel eerst alle relevante documenten ten behoeve van de Nederlandse onderdaan.[/li][li]Dien in persoon een aanvraag in voor een Certificate of Capacity to Contract****marriage bij de consulaire afdeling van de Nederlandse ambassade te Bangkok. Neem alle benodigde documenten mee[/li][li]Laat het Certificate of Capacity to Contract M****arriage bij een vertaalbureau vertalen naar de Thaise taal.[/li][li]Laat het Certificate of Capacity to Contract M****arriage met de Thaise vertaling legaliseren door de consulaire afdeling van het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken in Bangkok. Het juiste adres daarvan is als volgt: [/li]Ministry of Foreign AffairsConsular Affairs Department
123 Chaeng Wattana Road
Laksi, Bangkok 11120
Tel.02-981-7171
[/ul]

[ul]
[li]Voltrek uw huwelijk op een Thais districtskantoor.[/li][/ul]
Let op: Na de huwelijksvoltrekking ontvangt u van het Thaise districtskantoor eenmalig een huwelijkscertificaat, genaamd “Kor Ror 3”. Dit certificaat is voor registratie van een Thaise huwelijk in Nederland onvoldoende. Zorg ervoor dat u tevens een afschrift van het Thaise huwelijksregister ontvangt, genaamd “Kor Ror 2”; Als u het huwelijk in Nederland wilt registreren dan dient u de Thaise huwelijksdocumenten te vertalen naar de engelse taal en voldoende te laten legaliseren. Zonder vertaling en voldoende legalisatie worden Thaise documenten niet door een Nederlandse gemeente geaccepteerd.

wat bedoelen ze met Een werkgeversverklaring met vermelding van uw beroep en jaarinkomen, dan wel een bewijs dat u een pensioen of uitkering geniet;

Dat is een verklaring van je werkgever waarin ze aangeven dat je een vast contract hebt en dat ze niet van plan zijn om dat te ontbinden (dat ze je gaan ontslaan)

Dus met andere woorden je hebt een vaste baan met het een daarbij behoorde salaris.
Je moet laten zien dat je een inkomen hebt incl vast werk anders zal het heel lastig gaan worden.

ok dankje wel maar waar kan ik laten legaliseren en als dat heb gedaan waar moet ik dan heen

Je moet alle papieren meenemen naar Bkk en daar laten vertalen en legaliseren bij de ambassade

dat moet ik hier in nederland toch doen kan daar niet doen is niet rechtsgeldig

Sorry Jasper,

Maar je vraagt precies naar wat in het stukje van de ambassade staat beschreven. Daar staat welke papieren naar de ambassade moeten en welke gelegaliseerd moeten worden en hoe dat gaat.

is huwelijkbevoegtheid het zelfde als Certificate of Capacity to Contract Marriage moet even goed weten is echt zoeken

Hallo Jasper,

Echt alles wat je moet weten staat in beide antwoorden hoor.
**Na het verkrijgen van de huwelijksbevoegdheid verklaring (“Certificate of Capacity to Contract Marriage”) bij de Nederlandse Ambassade, dient deze te worden vertaald in het Thais door een beedigd vertaler, en te worden gelegaliseerd door het Thaise Ministerie van Buitenlandse Zaken. **

hallo allemaal ik heb gehoord dat norm 120% word wie kan maar wat over vertellen word dat bruto of netto loon

In alle omstandigheden als men vraagt naar een inkomen is dat altijd Netto, en aangezien het nieuwe regeerakkoord zou ik maar opschieten als ik u was, en echt alles is te lezen op de website v/d ambassade en zoals je al is beantwoordt door Steven en Rik.

http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1394145.ece

De norm is altijd Netto!