Trouwen in Thailand.. vereiste documenten?

Ik ben van plan binnekort te trouwen in Thailand met mijn Thaise vriendin.
Nu is mijn vraag welke documenten ik hier allemaal voor nodig heb en waar ik deze moet halen?

Thx

Als ik dat moet vertellen dan zijn we morgen nog bezig,heb het vroeger allemaal meegemaakt,dit terzijde gelaten!!Beste vriend:"Ambassade van Belgie in Bangkok"intikken op google en je weet als.Veel succes met je huwelijk!georgessiam.

TROUWEN IN THAILAND VOLGENS DE THAISE WET MET EEN THAI ONDERDAAN

Om te kunnen trouwen in Thailand dient de Nederlandse onderdaan een aanvraag te doen bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok voor een huwelijksbevoegdheids verklaring. Deze verklaring heet officieel “Certificate to conduct marriage”.

Wat dien je als Nederlandse onderdaan mee te nemen voor de Ambassade:
Van de Nederlandse Onderdaan de volgende stukken: (2 + 4 mogen niet ouder >zijn dan 6 maanden)(deze behoeven NIET vertaald of gelegaliseerd te worden !!!)

  1. Een uittreksel uit het geboorteregister, verstrekt door de >gemeente van uw geboorteplaats;
  2. Een uittreksel uit het bevolkings- of persoonsregister, “met >vermelding van uw burgerlijke staat”, verstrekt door de gemeente van uw >woonplaats
  3. Een uittreksel uit het huwelijksregister, indien een eerder >huwelijk door echtscheiding of overlijden is ontbonden;
  4. Een werkgeversverklaring met vermelding van uw beroep en >jaarinkomen, dan wel een bewijs dat u een pensioen of uitkering geniet;
  5. Een geldig Nederlands paspoort + Copy

Van de Thaise Onderdaan de volgende stukken:·

  1. Een geldig paspoort van de Thaise huwelijkspartner + Copy

De procedure voor een huwelijk te Thailand

  1. Verzamel eerst alle relevante documenten m.b.t. de Nederlandse >onderdaan;
  2. Overleg persoonlijk alle documenten bij uw aanvraag voor een >huwelijksbevoegdheidsverklaring aan de balie van de Nederlandse ambassade >te Bangkok;
  3. Na het verkrijgen van de huwelijksbevoegdheidsverklaring dient u deze te laten vertalen in de Thaise taal en te laten legaliseren door het Ministry of Foreign Affairs;
  4. Vervolgens kan op elke Amphur (Thaise gemeente) het huwelijk worden voltrokken;
  5. Na de huwelijksvoltrekking wordt u eenmalig een huwelijkscertificaat verstrekt; genaamd “Kor Ror 3”. Dit certificaat is voor registratie van uw huwelijk in Nederland niet voldoende, u dient tevens een kopie van het Thaise huwelijksregister op te vragen; genaamd >“Kor Ror 2” of “Kor Ror 4”;
  6. Voor uiteindelijke registratie in Nederland dienen de Thaise huwelijksdocumenten te worden vertaald en gelegaliseerd. Zonder voldoende legalisatie worden de documenten door de Nederlandse gemeenten niet geaccepteerd. Tevens dient een vertaalde en gelegaliseerde geboorteakte van de Thaise onderdaan bijgevoegt worden en indien van toepassing een vertaalde en gelegaliseerde naamsveranderings akte.

Registratie van uw Thaise huwelijk bij de gemeente van uw woonplaats in Nederland
Dus voor registratie in Nederland bij uw gemeente dient u de volgende stukken te overleggen bij uw gemeente:
Van de Nederlandse Onderdaan:

  1. Een uittreksel uit het geboorteregister, verstrekt door de >gemeente van uw geboorteplaats;
  2. Een uittreksel uit het bevolkings- of persoonsregister, met vermelding van uw burgerlijke staat, verstrekt door de gemeente van uw woonplaats
  3. Een uittreksel uit het huwelijksregister, indien een eerder >huwelijk door echtscheiding of overlijden is ontbonden;
  4. Een geldig Nederlands paspoort

Van de Thaise Onderdaan:

  1. origineel + vertaalde/gelegaliseerde Thaise huwelijks akte “Kor >Ror 3”
  2. origineel + vertaalde/gelegaliseerde Thaise Uittreksel van het >huwelijksregister “Kor Ror 2 of Kor Ror 4”
  3. origineel + vertaalde en gelegaliseerde Thaise geboorteakte
  4. vertaalde en gelegaliseerde Thaise huisregistratie Akte
  5. origineel + vertaalde en gelegaliseerde naamsveranderings dokument (indien je vriendin ooit haar naam heeft veranderd)
    6 origineel + vertaalde en gelegaliseerde scheidingsakte (indien je vriendin ooit een keer gescheiden is)
  6. copy geldig Thais Paspoort>>BELANGRIJK :

U dient vooraf te controleren of de Nederlandse gemeente aanvullende documentatie en/of informatie behoeft!
Alle Documenten voor beide onderdanen mogen niet ouder zijn dan 6 maanden
Algemene informatie
a… Een huwelijk tussen een Nederlands en een Thais onderdaan kan in Thailand slechts worden voltrokken op een Thais gemeentehuis (Amphur of>Districtskantoor). U heeft hiervoor een zogenaamde (Certificate of Capacity to Contract Marriage) nodig, afgegeven door de Nederlandse ambassade te>Bangkok.
b… Voor het voltrekken van een huwelijk in Nederland raden wij u aan om bij de betreffende gemeente informatie over de te volgen procedure op te vragen. In ieder geval dient u bij de Nederlandse gemeente de benodigde Thaise documenten te overleggen, voldoende vertaald en gelegaliseerd zoals bovenstaand vermeld.
c… Indien u voornemens bent om na het huwelijk een gezamenlijke huishouding in Nederland te willen voeren, dient voor de vreemdeling(e) een Machtiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) te worden aangevraagd.
d… Alle voor de aanvraag van een MVV benodigde Thaise documenten dienen eveneens te worden vertaald en gelegaliseerd
e… Voor de aanvraag van een huwelijksbevoegdheidsverklaring mogen de aangeboden documenten beslist niet ouder zijn dan 6 maanden.
f… Neemt u voldoende tijd voor alle voorbereidingen; het verzamelen, vertalen en legaliseren kan een in sommige gevallen een langdurige zaak zijn. Houdt u daarbij wel rekening met de geldigheidsduur van de gevraagde documenten.
g… Indien de Thaise geboorteakte wordt vermist dient u een vervangende verklaring van de geboorte te overleggen. Deze verklaringen worden verstrekt door de Amphur waar de geboorte werd geregistreerd. In deze verklaring dient met name de geboorteplaats en -datum te worden vermeld, alsmede de reden van de verstrekking van de verklaring.
h… Door middel van de vertaalde en gelegaliseerde Thaise huwelijksdocumenten heeft u de mogelijkheid uw huwelijk bij uw Nederlandse gemeente te laten registreren.

http://www.thaiconnection.nl/trouwen.htm Zit ook button bij voor de zuiderburen.

zie ook: thailand-vision-gs-marriage.blogspot.com/

www.tdc.in.th

Die rompslomp van papieren heeft mij toen(1980)750euro gekost!!één verkeerd papiertje van de Ampu district office(een papier met verklaringen van getuigenis huwelijk)en ik was terug van af op de Belgishe Ambassade.Bovenvermelde Quote:is correct!ffkes vemelden neem uw tijd ginderachter om te trouwen,want mijn oorsprongelijke datum,was veranderd door de monnik!gegroet:g.s

Wat had de monnik hier mee te maken Georges? Wat papierwerk etc. betreft wordt een huwelijk voltrokken op het Amphur, de rest is ceremonieel gedoe (zij het voor de Thais veel belangrijker dan het papiertje van het Amphur).

Ging normaal trouwen op 18/07/1980 was verplaats naar21/07/1980,de monnik heeft deze dag uitgekozen,vraag me niet waarom zijn beweegredenen waren Steven?misschien een betere dag?Het heeft helaas niet geholpen in mijn verdere leven,was al gescheiden naar 6jaar.Ik weet niet hoe het tegenwoordig ga om te trouwen?sneller en minder papierwerkwerk?ffkes terugkomen op het beruchte papiertje**Na voltrekking van het huwelijk op het Amphu district house:moest ik normaal een papier krijgen(met 3hoofdingen)om alsnog mijn huwelijk te bekrachtigen op de Ambassade van Belgie.Dit papier had ik niet,zo ik kon terug gaan naar Chiangmai om het in orde te brengen.Dezelfe avond zou ik terug vliegen naar Belgieik had nog 9uur over om mijn probleem op te lossenWat ik ook heb gedaan,dan kwamen we aan op het vliegveld(bangkok)bij de imigratiedienst werden we appart genomenondervragingmoet je nog vermelden dat ik 2uur of 3uur(weet het zelf niet meer)ben opgesloten in een cel,blijkbaar dachten ze dat dit een schijnhuwelijk was?Problemen terug opgelost!!kwamen we aan in Belgie,bij de immigratie dienstno problemsDan ging ik mijn vrouw inschrijven in de gemeente waar ik verbleef,terug miserie:er ontbrak een papier van haar(geboortebewijs)na lang zeveren,hebben ze de gegevens die op haar Passport stonden,haar toch ingeschreven.Een huwelijk met hindernissen was dat toen steven,nu als ik nog iets moet hebben,hetzij visums of papierwerk om eventueel te trouwen,dan geef ik het uit mijn handen(er zijn kantoren die als regelen)zodoende moet ik mij daarover niet meer druk maken!!Ik hoop dat je eraan uitkunt Steven wat ik hier heb geschreven??gegroet:georgessiam.

Ik denk dat de monnik het belangrijkste regeltje had overgeslagen aangezien al die perikelen, en dat het na 6 jaar al gedaan was met uw huwelijk :confused:.

Er is een gezegde:Het pad dat je neemt is het pad dat je kiest,de dag dat je aarzelt is de dag dat je verliest!!Dat wil ik zeggen over mijn gebroken huwelijk.gegroet:georgessiam.