Huwelijk in Thailand

Hallo,mijn naam is Dirk.
Ik ben woonachtig in Gent (BELGIE)
Kan of wil iemand mij wegwijs maken welke procedure ik moet volgen voor mijn huwelijk met mijn Thaise vriendin in Khon Kaen voor zowel de Thaise en de Belgische wet.Moet ik mijn documenten hier in Brussel laten legaliseren en vertalen en dan verder de zaak in bkk afhandelen ?Is er soms iemand uit het Gentse die mij op de hoogte wil stellen die deze procedure al heeft meegemaakt ?Dank bij voor baat.
Dirk

Hoi Dirk,welkom op wereldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je gaat trouwen in Thailand!
Het huwelijk kan worden aangegaan in een Thaise gemeente (“Amphur” genaamd). Na de voltrekking ervan, zult u in het bezit gesteld worden van 2 documenten in het Thais :
Een huwelijkscertificaat («Marriage Certificate»).•Een voor echt verklaarde kopie van de registratie van de huwelijksakte («Copy of Marriage Registration Book»).
Na het huwelijk
U dient deze 2 documenten te laten legaliseren door het Thaise Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Nadien moet u ze laten vertalen in de officiële taal van uw gemeente door één van de erkende vertaalbureaus (lijst te uwer beschikking aan het loket van de Ambassade).

Let op dat er geen fouten staan in de documenten en in de vertalingen (veel voorkomende fouten zijn namen en de burgerlijke stand).

Uiteindelijk dienen deze documenten nog worden gelegaliseerd door deze Ambassade (per document zal u een bedrag in Thai Baht met de tegenwaarde van 10 Euro worden gevraagd).

Bij terugkeer in België dient u zich met de gelegaliseerde documenten en vertalingen aan te bieden bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van uw Belgische gemeente om uw huwelijk te laten registreren.
Vraag bij de registratie van het huwelijk dat het Thaise huwelijkscertificaat in de registers van de burgerlijke stand van uw gemeente wordt overschreven. Dit zal u toelaten om in de toekomst in België een uittreksel of afschrift van de huwelijksakte bij uw Belgische gemeente aan te vragen.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd terecht op het Thailand Forum hier op wereldwijzer!
groet,georgessiam.