Trouwen in Thailand

De titel van dit onderwerp zal wel niet nieuw te noemen zijn maar toch,vaak wordt er gevraagd welke formulieren men nodig heeft om in thailand te trouwen. Zelf ben ik zo iemand. Ik lees vaak berichten op internet van “kenners” die er alles over weten te vertellen, maar als je dan bij het thaise consulaat komt met de gelegaliseerde formulieren van het ministerie van buitenlandse zaken, om deze ook te laten legaliseren bij het thaise consulaat, dan blijken de formulieren niet juist te zijn. Wie van de serieuze lezers van dit forum, kan mij vertellen welke formulieren ik exact nodig heb voor het feestelijke feit. De tijd die mij nog rest voor ik weer naar thailand ga is niet veel,12 maart 2011…veel tijd om alle bewerkte formulieren weer te verzamelen, is er ook niet…
misschien bestaat de mogelijkheid om deze “nieuwe” formulieren in thailand te laten legaliseren ??? Bij voorbaat Dank…groetjes Leo

Beste Leo ,

Misschien heb je hier iets aan !!

www.netherlandsembassy.in.th/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Trouwen_in_Thailand

Voor vertalingen van de documenten :

Nattaya Somchit
S.C. Trans & Travel Co.,Ltd.
50 Soi Tonson, Ploenchit Rd, Lumpini,
Patumwan Bangkok 10330 TH
Tel : +66 (0) 22531957
+66 (0) 26521929
Fax : +66 (0) 22531956
Mobile : +66 (0) 819144930
E-mail : nattaya_sctt@hotmail.

Zij heeft kantoor tegenover de Nederlandse ambassade !! Vorig jaar heeft zij alles voor mij geregeld . Ben 9 maart 1 jaar getrouwd met mijn Thaise vrouw :chin:

Met vriendelijke groet ,

Farang :thailand:

Bedankt voor de tip. Ik ga er zeer zeker gebruik van maken. De vriendin van mjn aanstaande is getrouwd met een engelsman en die heeft het ook gehad over het laten vertalen van de documenten die nodig zijn. Ik op mijn beurt neem alle papieren mee die ik denk nodig te hebben. Nogmaals hartelijk dank en ik laat je weten of het of het gelukt is…groetjes Leo

En Leo? Alles gelukt en gelukkig getrouwd? Ben benieuwd hoor:chin: