Trouwen en welke papieren

nou het was 100% bruto hoor was verandert

Maar de 100% norm waar je het over hebt betreft NL . Je wilde toch trouwen in Thailand?

ja klopt ga trouwen in thailand

Maak er een knalfeest van als het zover is :cheer::cheer::cheer:.

Op de site van de Nederlandse ambassade staat exact welke formulieren je nodig hebt. The certificat of … kun je alleen krijgen op de nederlandse ambvassade. Dus niet in je eigen gemeente.
Zorg dat je 's-morgens op tijd bij de ambassade bent, met alle benodigde stukken en je kunt de verklaring om ca. 12.00 uur weer ophalen. Recht tegenover de ambassade kun je dit laten vertalen, daar zitten beedigde vertalers. Daarna met de taxi ( die komen daar regelmatig langs) naar het ministerie van Buitenlandse Zakern. Formulieren voor de legalisatie invullen ( door de farang) de dubbele leges betalen en dan kun je aan het einde van de middag de gelegaliseerde documenten meenemen. De volgende dag naar het Thaise districtkantoor, formulieren invullen door de Thaise bruid, paspoort incl. visum meenemen. Als het niet druk is ben je binnen een half uur getrouwd. Je kunt desnoods in je korte broek gaan. En dan ben je “voor de wet” getrouwd. Je hoeft zelfs geen : " Ja, ik wil" ,te zeggen. Alles gaat toch in het Thais, dus voor je het weet en na een flink aantal stempels ben je getrouwd.

Hallo iedereen hier ,

ik heb reeds deze vraag gesteld aan enkele mensen hier via de site , mar ik post dit toch maar , beter één keer teveel … wij (mijn Thaise verloofde en ik dus ) zouden graag trouwen , door geldgebrek zal het Thaise huwelijk (met alles erop en eraan , groot feest en “dorry”) nog wat moeten wachten tot er daarvoor genoeg gespaard is .

Het is nu de bedoeling om zo spoedig mogelijk het huwelijk in België te organiseren , dat zij daar weg kan , ze zit in een uitzichtloze situatie , verdient als horecapersoneel amper 8500 baht per maand , waarvan al 4000 baht onmiddellijk naar de huur van haar kamer gaat … Elke maand is dus een gevecht om rond te komen , en door haar onmogelijke uren (van 11 tot 15 en van 18 tot sluitingstijd , soms 02 of 03 u ! 7 op 7 , geen vrije dag !!) is het voor haar onmogelijk om iets beter betalend te zoeken zonder in de prostitutie te belanden . Het feit dat ze geen enkel diploma heeft (moest al werken van haar 9 jaar ) maakt het allemaal nog wat moeilijker .
Je zal wel begrijpen dat ik haar zo snel mogelijk naar België wil halen …

De te volgen procedure met alle aan te vragen en in te vullen documenten staat op de website van de ambassade , maar mijn vraag is heel eenvoudig : of er daarbij soms zeer belangrijke hindernissen kunnen opduiken , waarvoor we moeten opletten , of wat er zeker erg belangrijk is … We willen immers geen fouten maken , zodat alles van een leien dakje loopt en we binnen afzienbare tijd samen een menselijk bestaan in België kunnen opbouwen ! Mijn grootste bekommernis is alvast het inkomen dat ik moet bewijzen om te voldoen aan hun minimum , is dit 40000 baht per maand ? Of is dat bedrag voor 1 persoon ? Het lijkt mij ook fijn als iemand ons een idee kan geven wat deze papiermolen gaat kosten , zodat we al eens kunnen checken of we dit kunnen bij elkaar krijgen . Ik ben spijtig genoeg “geplukt’” zoals een dode kip door mijn (Belgische) ex , en dat zal nog zomaar niet met een maandje sparen uitgeveegd worden !
Bij voorbaat dank voor alle hulp , en zelfs al lijkt het voor u vanzelfsprekend , geef het ons mee , ik hoor het liever 3 keer als halverwege te moeten vaststellen dat er iets ontbreekt …

Thanks !