2 Paspoorten

Mijn Thaise vrouw wil na ruim 5 jaar wonend in Nederland graag een Nederlands paspoort hebben, maar volgens de gegevens van het IND moet ze dan haar Thaise nationaliteit opgeven. Weet iemand of dat ook moet of kan je nog steeds 2 paspoorten behouden? Ze heeft nu bijna 5 jaar een Idee kaart en is al 4 jaar ingeburgerd.
Alvast bedankt voor inlichtingen hierover.

Groet Hans

In BE is het maar één. ( mijn vrouw is Spaanse )
Mijn dochter heeft de dubbele nationaliteit .
:chin:

1 like

http://www.mixed-couples.nl

Ga naar forum en dan scrollen , bijna beneden , Nederlandse paspoort.

Succes

1 like

Beide paspoorten behouden kan.

1 like

In de Thaise wetgeving is het wel degelijk toegestaan om bij huwelijk 2 nationaliteiten te hebben en verlies je niet automatisch de Thaise nationaliteit je moet het immers zelf aangeven en de Thaise autoriteiten ondernemen geen enkele actie om een dubbele nationaliteit te controleren of de Thaise nationaliteit af te nemen.
greetings:georgessiam.

1 like

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=67991

Hele debatten gehad op dit stukje forum dus verrijk jezelf ermee, een ding is zeker je moet wel opschieten aangezien het beleid wordt aangescherpt.

Klik maar op bovenstaande link.

Succes ermee,

Jan A.

1 like

Wat een discussie was dat zeg.

Maar goed, conclusie: het kan, maar waarschijnlijk moet je daar zelf de gemeente over informeren, want ze weten er niets van.
En inderdaad: doe het snel.

1 like

Tja geweldig!!!

En vlak de IND niet uit !!!

1 like

Het dubbele paspoort is nog steeds mogelijk

Het nieuwe wetsvoorstel is nog niet goedgekeurd godzijdank.

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=61329

1 like

@ Hans,

En is ze tevens in het bezit van haar inburgeringscertificaat op NT 2 niveau, begrijp uit je tekst dat zij natuurlijk haar vreemdelingendocument heeft maar bedoel je met ingeburgerd dat ze ook dat certificaat heeft.

1 like

Ja hoor het inburgering certificaat had ze het eerste jaar al met lof gehaald.

Nou Hans aan de slag dan maar zijn er nog vragen ondanks de verwijzingen naar diverse topics en site’s stel ze gerust, laat haar iig bij de eerste aanvraag bij de gemeente niet de afstandsverklaring tekenen.

1 like

:chin:ik zal zeker 2 paspoorten proberen te behouden mocht ze ooit weer in Thailand willen gaan wonen heeft ze iedergeval geen vestigings problemen
want dan blijft ze gewoon Thaise
Vind het wel heel leuk dat ze zo snel het Nederlands begrijpt en er mee om kan gaan
Veel goeds toegewenst samen.:thailand::cambodia:

1 like

Zolang de Thaise onderdaan zijn of haar Thaise ID-kaart iedere keer gewoon verlengd is er ook weinig aan de hand daar doen zij tenslotte alles mee, het paspoort is louter en alleen voor buitenlandse bezoeken afgezien van visa plicht.

1 like

Ik ga morgen aan de slag en ben nu best goed geïnformeerd door jullie. Ben wel benieuwd wat er nu weer tegen mij gezegd wordt bij ons op het gemeente huis, maar ik zal je op der hoogte houden. alvast bedankt ieder. gr Hans :dag:

Succes.

1 like

in nederland is het mogelijk om twee paspoorten dus twee nationaliteiten te hebben maar je moet dan wel getrouwd zijn als je samenwoond dan gaat het niet mijn vrouw krijgt haar nederlandse paspoort 30-6-2011 en houd ook haar thaise nationaliteit maar een vriendin van ons kon dat niet omdat zij niet getrouwd is die moest haar thaise nationaliteid opgeven gr marcel

1 like

@ Marcel,

Wat je schrijft klopt helemaal volgens artikel 9, dat de verzoeker gehuwd met een Nederlander uitgezonderd is tot afstand doen, echter een vriendin van mijn vrouw samenwonend met een in dit geval engelse expatt tijdens haar aanvraag bij de gemeente is zij gewezen op het verlies nationaliteit maar heeft niet de bereidheid verklaring getekend einde van het liedje dat door de IND gewoon haar de Nederlandse nationaliteit heeft toegekend en terecht.
Echter wij wie getrouwd zijn zijn door de mangel gehaald dus/of in beide gevallen een slaperige ambtenaar of is er nu willekeur.

Opzich een discussie apart van wat klopt volgens het recht op het verkrijgen van het Nederlanderschap.

1 like

Even een tussen bericht om zoals ik gezegd had iedereen op de hoogte te houden.
Op maandag 20 juni geprobeerd afspraak te maken voor aanvraag Paspoort maar dat ging zo niet en ik zou door de persoon die dit normaal behandelt in de middag terug gebeld worden.
Dinsdag middag zelf maar gebeld of ze mij vergeten waren op te bellen maar nee het kwam door drukte en is het er bij in geschoten. Toen afspraak gemaakt voor 22 juni 18.30 maar toen we daar waren werd er gezegd dat dit behandeld moest worden door een ander persoon die nu niet aanwezig was en ik dat per telefoon kan afspreken. Dinsdag 19 juli 12 uur komt nu het gesprek op het gemeente huis. Ben wel benieuwd wat dit weer gaat worden!
Waarom mijn wantrouwen in dit alles nl. toen wij ruim drie jaar geleden wilden trouwen in Nederland en alle papieren hadden en toen voor ondertrouw op het gemeente huis waren werd er verteld dat de het formulieren uit Thailand niet ouder mochten wezen dan drie maanden, anders kon er iets veranderd zijn in de werkelijk heid. Wat bleek nu een formulier wat ik ook maar mee genomen had nl het formulier van het overlijden van mijn eerste vrouw gestempeld te Leiden 2002 was niet meer geldig dus het kon niet doorgaan. En al gezegd dat je maar één keer dood kan gaan hielp niet. Dus toen met spoed naar Leiden en daar hebben ze een kopie van mijn formulier gemaakt met datum stempel met het verhaal dat ze dit nog nooit mee gemaakt hadden en het schandalig was.Toen weer terug naar gemeente N.Koop maar daar was de ambtenaar aan het eten en daarna had ze nog een bespreking en moest ik dan maar een nieuwe afspraak maken. De dag daarop kreeg ik iemand aan de deur van de gemeente in haar vrije tijd en die vertelde dat ze het hele voorval had mee geluisterd en zich schaamden voor dit alles en ik het beslist niet moest nemen. Maar ik heb het er bij gelaten want je zou hooguit een excuus kunnen krijgen.
Misschien een beetje lange uitleg maar ook nu lucht het mij nog op.
Groet van een getrouwd en een gelukkig man.
:dag:Hans

Ten tijde van de aanvraag naturalisatie woonde wij nog in Amsterdam voor deze aanvraag moesten wij naar de dienstpersoonsgegevens welke is gevestigd op de stadhouderskade dit loopt namelijk niet via het stadsdeelkantoor/Gemeentehuis.
Wij hadden alle documenten meegenomen recent uitreksel huwelijk Nederland wat eigenlijk niet nodig was want stond allemaal natuurlijk in de pc wat van belang was is het inburgeringcertificaat op NT 2 niveau welke was verschaft tijdens de ceremonie op het stadsdeelkantoor.
In Amsterdam kun je dus gewoon tijdens de aangegeven tijden terecht bij de dienst persoongegevens aangeven bij de balie waar je voor komt het volgnummer ontvangen en na de aanvraag de leges betalen .

Succes Hans.

1 like